Jumpa k0tak rahsia di rumah mentua, isteri baca kuat-kuat surat cinta suami untuk bekas-bekas kek4sih – “Saya pun saIah se0rang ex dia”

‘CINTA m0nyet’ amat sin0nim terutama sekali dengan pelajar di peringkat sek0lah menengah.

Sudah semestinya setiap ‘pas4ngan kekasih’ pada zaman itu memiliki kenangan manis dengan berbal4s surat cinta dan bertukar hadiah.

Bagaimanapun setelah meningkat dewasa sudah pastinya kita merasakan m0men zaman cinta m0nyet itu sebagai sesuatu yang lucu dan mungkin juga mem4lukan.

Begitulah apa yang terjadi kepada Siti Solehah Ismail Shah, 31, apabila menjumpai surat-surat cinta di zaman persek0lahan milik suaminya, Muhammad Hafiz Adnan, 31, semasa mereka berdua mengemas rumah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa tu kami balik kampung belah suami dekat Kuantan. Saya dan suami nak tol0ng mak dan ayah mentua saya kemas barang untuk pindah. Mereka nak p1ndah rumah di Melaka.

“Jadi masa balik tu saya tol0ng kemas di bahagian bilik. Kemudian terjumpa satu kotak yang agak burvk. Jadi saya pun keluarkan nak tengok apa ada dalam tu.

“Bila buka k0tak tu saya tengok ada surat-surat cinta, kad raya, hadiah, dan patung kecil. Macam-macam jenis hadiah ada dalam tu,” jelasnya yang mesra disapa Siti.

Jelas ibu kepada dua cahaya mata ini, segala barang di dalam k0tak tersebut adalah milik suami, kakak dan abang iparnya pada zaman mereka bercinta di sekolah.

Suami Siti dikatakan mempunyai ramai bek4s kekas1h semasa di zaman persekolahannya.

Menurut Siti, kebanyakan surat yang dijumpai itu sebenarnya adalah milik suami yang dipulangkan semula oleh bek4s-bek4s kekasih setelah mereka putvs cinta.

“Saya jumpa banyak barang milik suami dan adik-beradiknya yang lain. Jadi masa kemas tu ada diari dan surat cinta. Biasalah 0rang dulu-dulu bercinta ni sent1mental sikit sebab main tukar-tukar hadiah dan surat.

Cuma dia ada beritahu yang dia ada banyak bek4s kekas1h sebab ramai yang terg1la-g1lakan dia dulu.

SITI

“Saya tak usik barang yang lain cuma buka surat c1nta suami tulis dekat ex dia saja. Saya baca satu per satu surat tu dengan nada kuat sebab kelak4r. Mak mentua yang dekat dapur masa tu terdengar dan menyampuk tanya surat siapa tu. Itu yang saya tergelak sampai tak boleh kawal dalam video tu.

“Saya OK je baca semua surat tu. Saya rasa terhibur sangat baca penulisan suami sebab dulu masa sek0lah saya tak ada main surat-surat cinta macam ni. Tapi suami pun OK je saya baca depan dia cuma terpaksa tahan m4lu kena bahan sajalah,” jelas Siti.

Menurut Siti yang tinggal di Seri Kembangan, Selang0r ini, k0tak yang dijumpai itu di4nggarkan disimpan sejak sekitar 2007 semasa suaminya di sekolah menengah.

Tambah wanita yang bekerja di agens1 takaful ini, dia sendiri tidak tahu berapa ramai sebenarnya bekas kekas1h suaminya di zaman persekolahan.

Malah, wanita ini turut menceritakan bahawa dia sendiri merupakan salah seorang bek4s kekasih suaminya suatu ketika dahulu.

Pas4ngan ini telah berkahwin pada 16 Februari 2018 dan dikurniakan dua cahaya mata.

“Saya tak tahu berapa 0rang ex suami ada dulu sebab dia tak pernah pula cerita satu per satu. Cuma dia ada beritahu yang d1a ada banyak bekas kekas1h sebab ramai yang terg1la-g1lakan dia dulu.

“Sebenarnya saya pun salah seorang bek4s kekasih suami. Kami bercinta masa tingkatan 2 pada 2005 sebab pernah pergi kelas tambahan yang sama. Tapi biasalah cinta m0nyet jadi beberapa bulan saja bertahan lagipun kami berbeza sekolah.

“Selepas l0st contact tu, kami dah tak berhubung sampai saya bekerja di Kuala Lumpur. Kebetulan masa 2017 kami jumpa semula sebab dia nak ju4l 1nsurans Takaful dekat saya jadi kami pun berkawan semula. Dua bulan lepas tu dia terus ajak saya bertunang,” jelas Siti yang telah melangsungkan perkahwinan pada 16 Februari 2018.

Suami Siti membak4r semua surat-surat cinta tersebut sebagai tanda t1dak mempunyai perasaan terhadap bek4s-bek4s kekas1hnya lagi.

Mengenai vide0 yang menjadi tul4r di TikT0k, wanita ini tidak menyangka rakaman tersebut mendapat perhatian warganet.

Bagaimanapun, jelas Siti, segala surat dan barangan tersebut telah ‘selamat’ dib4kar oleh suaminya sendiri sebagai bukti yang dia sudah tidak mempunyai apa-apa perasaan terhadap bekas-bekas kekasihnya dahulu.

Sumber : mSTar

Leave a Comment