[VIDEO] Dibintangi 0leh Datuk Hattan, FiIem Gadis J0l0bu The M0vie Dianggarkan MeneIan K0s RM2.5 Juta

Baru-baru ini berlangsungnya sidang med1a filem terbaru arahan CL Hor berjudul Gadis Jol0bu The Movie. Lihat sahaja nama judulnya, pasti ramai dapat meneka bahawa filem mengetengahkan dialek Negeri Sembilan.

Ia merupakan salah satu f1lem di dalam pr0jek mega 12 filem dalam tempoh 24 bulan dimeterai antara syar1kat hiburan terkemuka Asia Pasifik, Tremend0us Entertainment dan Zebra Studio Sdn Bhd.

Sidang media yang berlangsung  di Kuala Lumpur Jazz & Arts Centre (KLJAC) itu dihadiri barisan pelak0n utama iaitu Datuk Hattan, Khir Rahman, Joey,  Ahirine dan ramai lagi. Turut disertai anak lelaki Hattan, Adam E yang turut berlak0n dalam filem ini.

Sesuai dengan judul filem, Gadis J0lubu The M0vie difahamkan menggunakan dialek menggambarkan tradisi Minangkabau dari Negeri Sembilan.

Turut bersama dalam sidang media, Pengasas dan Pengarah Zebra Studio, Saraleana Nattaya Azmi, Pengarah Filem CL Hor dan Pengerusi Tremend0us Entertainment, Datuk Jared Lim.

Saraleana berkata Golden Screen Cinemas (GSC) sudah pun menjadi pengedar utama untuk filem bergenre k0medi ini. Ia kerana GSC melihat nilai pr0duksi dan yakin filem ini b0leh berjaya.

Sementara itu, CL Hor turut mended4hkan k0s anggaran penggambaran untuk filem ini mencecah RM2.5 jut4 dan mereka akan memanfaatkan dana ini sebaik mungkin.

Ikuti temubual eksklusif bersama mereka dalam vide0 di bawah.

Gadis Jol0bu The Movie akan ditayangkan di pawagam GSC di seluruh negara dan platform 0ver-The-Top (OTT), Get PLAY pada Jun depan. Filem kerjasama Zebra Studio dan Tremendous Entertainment itu memulakan penggambaran di Kampung L0nek, Negeri Sembilan, hari ini.

Sumber : Murai

Leave a Comment