T4k Bagi Keterangan & Terus Masuk H0spital Sebab Dar4h Tinggi, Pemandu B0t T4k Nak Bagi Rambut Untuk DNA?

Sebelum ini, media Tha1land melap0rkan kesemua saks1 yang menaiki bot bersama mend1ang Tangmo Nida telah dipanggil oleh p0lis untuk membantu s1asatan. Namun setiap saks1 iaitu Idsarin Juthasuksawat (Kratik), Wisapat Manomairat (San), Nitas Kiratisoothisathorn (Job), pemilik b0t Tanupat Lerttaweewit (Por) dan pemandu bot, Phaiboon Trikanjananun (Robert) dipercayai memberi keterangan p4lsu.

Elak bagi ‘s4mple’ rambut

Menurut sumber, salah se0rang lagi individu yang seakan mengel4k daripada memberi keterangan adalah pemandu bot laju iaitu Phaiboon Trikanjananun atau lebih dikenali dengan nama Robert. Difahamkan, Robert tidak terus memberi keterangan selepas ins1den tersebut kerana dipercayai dimasukkan ke h0spital selepas mengalami mas4lah kes1hatan seperti dar4h tinggi dan hypertens1on.

Bukan itu sahaja, dia juga langsung t1dak menghadirkan diri ketika pihak p0lis menjalankan sesi lak0nan semula adeg4n Tangmo Nida terc4mpak dari bot sebelum terj4tuh ke dalam Sungai Chao Phraya sehingga mer4gut ny4wa pelak0n terkenal itu. Tetapi apa yang lebih mencur1gakan apabila Robert sekali lagi cuba mengelak apabila pihak p0lis meminta sample rambutnya untuk tujuan DN A.

Gaya rambut tak sama

Bukan itu sahaja, netizen juga tertanya-tanya adakah Robert individu yang sama berada di dalam bot bersama Tangmo Nida atau sebaliknya. Hal ini kerana, mereka melihat gaya rambut Robert ketika di dalam bot dan ketika berjumpa dengan ibu Tangmo agak berbeza dengan gambar yang v1ral di media s0sial.

Menjawab pers0alan itu, Robert mend4kwa bahawa pada tahun lalu dia telah melakukan raw4tan tanam rambut (hair transplant). Spekul4si mend4kwa kemungkinan gambar tersebut adalah gambar Robert yang terdahulu.

Menurut sumber, Robert merupakan CEO dan pengasas sebuah syar1kat tekn0logi di Thailand yang berasaskan pemasaran dan menyediakan perkhidmatan k0munikasi atas talian.

Untuk rek0d, Phaiboon Trikanjananun (Robert) dan pemilik b0t iaitu Tanupat Lerttaweewit (Por) telah mendapat kemaafan daripada ibu mend1ang Tangmo Nida selepas mereka menawarkan wang p4mpasan berjumlah 30 jut4 baht (sekitar RM3.8 juta) kepada wanita itu.

Sumber: The Thaiger,Bangkok Bizz News, TNews

Sumber : Ohbulan

Leave a Comment