‘Tak B0leh Brain’ – Syafie Naswip Kec4m ‘Marketing’ Murahan Pelak0n Nak Pr0m0si Drama

Pelak0n, Syafie Naswip meluahkan pandangannya berhubung sikap segelintir pelak0n yang menjadikan perg4duhan di set penggambaran sebagai bahan untuk ‘marketing’ sesebuah drama mahupun filem.

Bila dikec4m salahkan netizen pula

Menurut Syafie, dia tidak faham kenapa pelak0n yang berbakat besar boleh melakukan ‘marketing’ yang tidak berm4ruah seperti berg4duh dan menang1s di dalam set. Tambah Syafie, sebagai seorang pelak0n mereka perlu berlak0n di set penggambaran sahaja bukan di luar set.

Zaman sekarang nak lakukan drama kena up perg4duhan dekat set. Kena buat live nang1s-nang1s macam psych0. Lepas itu, bila dikec4m kata salah netizen dan jawapan tak apa aku dapat pahala free. Lebih menyak1tkan, orang yang buat ni adalah orang-orang yang truly talented. Why? Tak b0leh brain. Boleh je nak marketing cara yang lebih sihat dan berm4ruah sikit. Cukup berlak0n dekat set sahaja.

Dah lama rancang?

Di ruangan k0men, rata-rata pelak0n seperti Roy Azman, Pablo Amirul, Fikry Ibrahim dan Elvina Mohamad bersetuju dengan pandangan yang dinyatakan oleh Syafie Naswip. Bahkan, ada di antara mereka yang menyatakan bahawa pelak0n tersebut sudah lama merancang mengenai perg4duhan tersebut.

Sumber: Syafie Naswip

Sumber : Oh Bulan

Leave a Comment