Ketuk pintu biIik res0rt nak kac4u kawan, gadis ini terima pad4h berkali-kali nampak makIuk nger1… dalam mimpi segala-galanya terb0ngkar!

T1DAK semua orang dikurniakan ‘kelebihan’ untuk melihat m4khluk yang tidak dapat ditembusi dengan mata kasar.

Bagi gadis ini, ‘kelebihan’ tersebut dialaminya secara kebetulan ketika berusia 12 tahun.

Berk0ngsi cerita dengan mStar, gadis bernama Nursyazwina Azhar, 21, berkata, dia pertama kali terserempak dengan lemb4ga men4kutkan ketika menyertai kem sempena Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) di sebuah resort di Kedah.

Bukan sekali lemb4ga itu memunculkan diri di hadapannya tetapi lima kali sepanjang dia dan rakan-rakan sekolahnya ‘berkampung’ di resort tersebut selama tiga hari dua malam.

Maka t1dak hairanlah, gadis yang senang disapa dengan nama Wina ini mampu mengingati dan memperincikan dengan jelas wajah serta fizikal m4khluk yang mengganggu mereka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Satu d0rm boleh menempatkan sehingga 20 pelajar dan semua katil dua tingkat. Malam pertama di sana, saya ajak rakan tidur di katil atas. Waktu lampu sudah dipad4mkan, saya tidur mengiring menghadap rakan tadi.

“Bila saya terbuka mata, terkejvt apabila saya terlihat satu wajah, betul-betul sebelah lutut kawan saya tu dan matanya tepat memandang saya. Wajahnya penuh lumpur pekat, mulut berwarna mer4h dan rambutnya sangat panjang. Saya terus beritahu kawan.

“Hari kedua pula, selepas makan tengah hari, saya dengan kawan-kawan borak-borak dekat katil atas. Tak lama selepas itu, saya ternampak satu lemb4ga di sebalik besi katil yang kami duduk tu sambil memandang saya. Kepalanya lepas besi katil dua tingkat tu… betapa tingginya benda tu.

DORM

Kejadian m1stik berlaku dua hari berturut-turut di dorm yang didiami Wina serta rakan-rakannya. Gambar hiasan.

“Kemudian saya ‘tegur’ dan beritahu rakan-rakan lain keberadaan lemb4ga itu… budak-budak kan, nampak je terus tegur. Bila kami semua terus turun katil nak s0lat Asar, sekali lagi saya nampak tapi kali ini lemb4ga kecil pula tengah bergayut di besi katil,” ceritanya.

Tidak tahan dengan ‘g4ngguan’ yang agak kerap, Wina berkata mereka sepakat untuk memaklumkan kepada fasilitat0r mengenai perkara yang dialami.

“Fasilitator tu cadangkan kami semua buat bacaan Yasin selepas Maghrib. Mengejvtkan, masa tengah baca Yasin, saya masih boleh nampak lemb4ga itu… dia tengok je kami baca.

“Selepas bacaan selesai bacaan Yasin, kami jawab periksa dan kemudian balik ke d0rm semula. Tapi sekali lagi saya nampak lemb4ga besar berdiri di tengah-tengah lorong antara katil.

KOMEN

Antara k0men netizen yang turut berk0ngsi pengalaman kisah m1stik.

“Masa tu, saya dah macam malas nak layan. Perasaan t4kut tu dah bertukar sebab pen4t perah otak. Jadi saya buat tak tahu dan sambung tidur. Saya tak beritahu rakan-rakan sebab fikir esok dah nak balik,” imbas gadis berusia 21 tahun ini.

Tambah Wina, selain dia, seorang lagi pelajar turut dapat melihat lemb4ga yang sama sehingga mengalami dem4m pada hari pertama tiba di resort berkenaan.

“Alhamdulillah selepas pulang, saya tak alami apa-apa yang pel1k jadi saya tak cerita pun pada ibu bapa. Tapi kawan saya dapat m1mpi pasal benda tu. Dalam m1mpi tu benda tu cerita semua kenapa dia kac4u kami.

Mengejvtkan, masa tengah baca Yasin, saya masih boleh nampak lemb4ga itu… dia tengok je kami baca.

NURSYAZWINA AZHAR

“Waktu kem Sains ketika malam pertama, dalam pukul 11 lebih, kawan ajak kac4u bilik sebelah sebab b0san. Saya pun pergi ketuk pintu bilik sebelah dan masuk bilik balik. Kami buat banyak kali.

“Kemudian benda tu cakap, waktu kami ketuk, anaknya tengah tidur dekat pintu tu. Sebab itu dia mar4h. Dalam m1mpi kawan saya juga, lemb4ga tu ada cakap dia janji akan kac4u kami lagi bila dah besar. Tapi Alhamdulillah sampai sekarang tiada apa-apa,” ujar penuntut dipl0ma jurusan kejuruteraan elektrik di sebuah institusi pengajian tinggi awam di Pahang.

Sungguhpun ia adalah g4ngguan yang pertama dan terakhir setakat ini, Wina berkata dia menjadikan ins1den yang berlaku sembilan tahun lalu itu sebagai pengajaran untuk lebih berhati-hati dalam pertuturan dan perbuatan, khususnya apabila mengunjungi tempat baharu.

WINA 1

Wina (dua, kiri) bersama rakan-rakan rapatnya sejak sekolah rendah, yang turut sama mengikuti kem berkenaan.

“Kalau pergi hiking atau camping ke kawasan berhutan, selalu cakap dalam hat1 ‘nak tumpang lalu, kemudian baca Bismillah dan ayat Kursi. Memang ser1k dah, tak nak tertengok lagi lemb4ga men4kutkan.

“Pengajaran dari kisah saya ini, lalau pergi tempat orang kena beradab dan kalau ternampak benda tu jangan tegur. Mungkin dia cuma nak tunjukkan diri tapi sebab kita tegur, dia lagi ser0nok nak kac4u,” cerita Wina lagi.

Sehingga kini dua perk0ngsian Wina mengenai pengalaman mist1knya itu masing-masing meraih 2.5 juta dan 375,000 jumlah tontonan di aplikasi TikT0k.

Sumber : mStar

Leave a Comment