[VIDEO] Gadis ini ‘makan’ penamp4r h0usemate! Terg4nggu sebab masak jam 5 pagi jadi punca, video CCT V tuIar di FB

BAGI mereka yang tinggal di rumah sewa, t0leransi menjadi kunci utama untuk menjalani hari-hari dengan penuh harm0ni.

Namun, lain pula cerita gadis berb4ngsa C1na ini yang mend4kwa dikasari rakan serumahnya gara-gara memasak seawal jam 5 pagi.

Menerusi kenyataan panjang lebar di Faceb00k, gadis itu berkata, dia menetap di rumah tersebut bersama seorang penyewa wanita di bahagian bawah dan dua lagi penyewa lelak1 di tingkat atas.

Ketika sedang memasak di bahagian bawah kediaman itu, dia didatangi penyewa wanita berkenaan yang bertindak kas4r atas alasan tidurnya terg4nggu dek bunyi bising dari dapur.

“Saya merancang pergi hiking dengan kawan-kawan jadi saya ke dapur untuk sediakan makanan pada pukul 5 pagi. Namun, tak sampai 10 minit di dapur, rakan serumah saya yang menyewa di tingkat bawah keluar dari bilik dan men4mpar muka saya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Alasannya, saya buat dia tersed4r. Dia turut menjer1t ke arah saya dengan bahasa kas4r dan mempers0alkan kenapa saya tak bawa dapur gas ke ruang tamu untuk memasak.

“Pada waktu itu, saya terkejvt kerana menyangka ia kawasan biasa, sesiapa saja boleh guna dan ia kali pertama saya memasak seawal ini. Malah, saya dah buat pengesahan dua kali dengan tuan rumah bahawa tiada l4rangan untuk guna kawasan itu,” ujarnya di Faceb00k.

sewa3

M4ngsa berk0ngsi foto memaparkan pipinya yang mer4h, dipercayai akibat dit4mpar.

Dalam p0sting sama, dia meng4kui sudah membuat lap0ran p0lis, namun rakan serumahnya menggunakan alasan dia mempunyai masalah 4nx1ety.

Biarpun sudah memoh0n maaf, peng4du menyifatkan penyewa itu langsung tidak ikhlas dan telah bertindak seperti orang tidak bertam4dun.

Ia permoh0nan maaf paling tak ikhlas pernah saya jumpa. Akhirnya, saya berundur kerana rasa membaz1r masa bercakap dengan orang tak bertamadun.

PENG4DU

“Saya cakap kepadanya, saya nak buat lap0ran p0lis dan dia kata dia boleh terlepas dengan memasang pegu4m dan sam4n saya, kerana dia ada 4nx1ety. Jadi, jika penyewa lap4r tengah malam dan memasak, adakah dia boleh ditamp4r penyewa yang tinggal di tingkat bawah?

“Maka, saya buat keputusan untuk lap0r pada p0lis. Dia datang ke balai dan bawa p1l tidak berlabel, mengatakan ia p1l 4nx1ety. Bila sarjan tanya kalau dia ada kad untuk menges4hkan dia ada masalah ment4l, dia kata dia alami 4nx1ety ringan dan tiada kad untuk mengesahkan masalah ment4lnya.

“Walau apa yang berlaku, seseorang individu t4k boleh sesuka hati t4mpar orang dan tutup ia dengan alasan 4nx1ety ringan. P0lis minta dia minta maaf, jadi dia dah minta maaf sambil berkata ‘saya sanggup minta maaf tapi untuk meng4kui permoh0nan maaf saya, itu cerita lain… ya saya sal4h tapi dia tak bertimbang rasa langsung.’

sewa2

Netizen turut mengec4m tindakan kas4r penyewa tersebut.

“Sejujurnya, saya rasa ia permoh0nan maaf paling tak ikhlas pernah saya jumpa. Akhirnya, saya berundvr kerana rasa membaz1r masa bercakap dengan orang tak bertamadun,” cerita gadis itu panjang lebar.

Tambahnya, dia suk4r percaya k3s begitu masih berlaku dalam dunia m0den hari ini.

D4kwa gadis itu, dia juga sudah memaklumkan pada malam sebelum kejadian bahawa dia akan menggunakan dapur untuk memasak es0knya.

“Ini kali pertama saya masak jam 5 pagi dan dia pilih untuk duduk dalam bilik depan dapur sejak awal lagi. Sekarang saya masih duduk di rumah sama kerana ini bulan terakhir saya menyewa.

“Saya masih t4kut, sekiranya dia menceder4kan saya. Jika ada cerita lagi, saya tak akan l4yan lagi. Benar-benar hari paling tervk dalam hidup saya,” ujarnya.

Dalam p0sting yang dik0ngsi semula lebih 9,400 pelayar Faceb00k itu, dia turut menyertakan bukti rakaman C CTV kejadian berkenaan.

Malah, dia turut berk0ngsi sekeping foto, memaparkan pipinya yang mer4h gara-gara dit4mpar.

Semakan mStar di ruangan k0men mendapati rata-rata netizen mengec4m tindakan rakan serumahnya yang dianggap bi4dab dan tidak wajar.

Sumber : mStar

Leave a Comment