Duduk kerusi pen0nt0n, tidak terjerit-jerit… Netizen puji sikap ‘humbIe’ Madammu, bandingkan dengan penaja AJL terdahuIu

SIKAP merendah diri dan t1dak terlalu men0njolkan diri membuatkan ramai penonton memuji penaja Anugerah Juara Lagu ke-36 (AJL36) yang dikenali sebagai Madammu.

Rata-ratanya membandingkan Madammu dengan usahawan sensas1 yang lain seperti Datuk Seri Vida yang dilihat lebih kedepan mencur1 perhatian pen0nton semasa menaja pr0gram hiburan sebelum ini.

Menyedari k0men yang ditulis netizen di media sos1al itu, Madammu atau nama sebenar Eriyca Baiduri Abd Rashid, 32, mengakui m4lu apabila menerima pujian sedemikian.

“Rasa m4lu pula bila orang cakap saya humble. Ya saya akui ramai k0men membandingkan saya dengan penaja terdahulu tapi biasalah netizen ada sahaja k0men mereka, saya terima pujian yang mereka beri itu dengan hati terbuka.

“Bagi saya, masing-masing ada cara tersendiri dalam memasarkan pr0duk mereka tapi untuk saya cukuplah hanya jenama sahaja ke depan, saya ni hanya penaja sahaja dan kita ikut sahaja apa yang sudah diatur penganjur.

madammu 4

Madammu tak kek0k duduk di kerusi pen0nton meskipun sudah disediakan ruangan VIP.

“Saya bukan artis atau penyanyi yang bertanding sampai perlu ke depan. Saya penaja jadi hanya duduk dan enj0y the show! Asalkan orang kenal pr0duk saya itu sudah memadai,” katanya ketika dihubungi mStar pada Khamis.

Sebelum ini tular rakaman vide0 memperlihatkan Madammu tidak kek0k duduk di kerusi pen0nton dan men0lak untuk memberikan ucapan semasa acara berlangsung pada malam Ahad lalu.

Sebenarnya usahawan lain pun 0kay sahaja, mereka ada cara sendiri. Kami pen1aga ni pun sama macam penyanyi, kena ada kreat1viti masing-masing

MADAMMU

USAHAWAN

Sementara itu, pengasas pr0duk kecantikan Noir ini berkata dia tidak memerlukan g1mik atau ‘drama’ bagi memasarkan jenama ju4lannya.

“Saya h0rmat setiap pengasas ada cara mearketing berbeza-beza, tapi ini cara jenama kami. Saya sebagai pengasas kena bawa nama ini mengikut cara kita sendiri.

madammu 3

Madammu enggan dikenali kerana g1mik.

“Sebenarnya usahawan lain pun okay sahaja, mereka ada cara sendiri. Kami pen1aga ni pun sama macam penyanyi, kena ada kreativiti masing-masing.

“Alhamdulillah, tanpa perlu menjer1t-jer1t pun orang kenal jenama saya. Inilah niat saya mahu bina jenama, tak mahulah kalau saya m4ti nanti dengan pr0duk pun m4ti sekali,” ujarnya.

ajl36

Pelvkan Angkasa diangkat pemenang AJL36.

AJL36 yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur pada Ahad lalu menyaksikan lagu Pelvkan Angkasa nyanyian SOG dan Shila Amzah diangkat menjadi juara edisi kali ini.

Lagu ciptaan Raja Nazrin Shah dan Fazleena Hishamuddin ini layak membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000 dan trofi.

Sementara itu naib juara milik lagu Cinta nyanyian Marsha Milan dan tempat ketiga adalah M1mpi (Haqiem Rusli).

Sumber : mStar

Leave a Comment