KeIuarga Tak Dibenar Sertai Pr0ses S0lek, Pakar F0rensik Cakap Sukar – ‘Jas4d Akan Menghitam & Menjadi Kering’

Keputusan keseluruhan s1asatan k3s kem4tian pelak0n Thailand, Tangmo Nida dijangka akan diumumkan pada Jumaat ini.

Memetik sumber p0lis berkata peny1asat akan membuat kesimpulan bahawa Encik Tanupat dan Encik Phaiboon telah bert1ndak melulu sehinggakan menjadi penyebab kem4tian Tangmo.

Pakar f0rensik yang s0lek

Memetik lap0ran Khaosod Online, tiada seorang pun ahli keluarga yang dibenarkan untuk menyertai pr0ses menyolek mend1ang Tangmo.

Katanya, agak suk4r untuk dilakukan oleh individu yang tidak berpengalaman kerana may4t Tangmo ditemui dalam keadaan menyay4t hat1 selepas dua hari lem4s dalam sungai. Jadi, sebulat suara menyerahkan kepada kakitangan pakar f0rensik untuk melakukan.

Jas4d akan menghitam dan menjadi kering, jadi sangat sukar untuk dis0lek.

Upacara pemak4man Tangmo akan berlangsung pada hari Jumaat hingga Ahad iaitu tiga hari berturut, jam 6.30 petang hingga 8.30 malam.

Keluarga sedia baju terakhir

Bagaimanapun, ahli keluarga diberi peluang untuk menyediakan ‘baju terakhir’ Tangmo dan diserahkan kepada pegawai bertug4s.

Selepas pr0ses bed4h s1asat dilakukan, dokt0r akan membersihkan luk4, menjahit dan akan dimasukkan ke dalam ‘c0ld room’ sehinggalah mend1ang dituntut ahli keluarga untuk upacara keag4maan.

Sewaktu upacara keag4maan, keluarga dan kenalan dibenarkan untuk memberi pengh0rmatan kali terakhir sebelum mend1ang dibawa ke Gerej4 Meth0dist, Wilayah Pathum Thani untuk pr0ses pembak4ran may4t.

Untuk rek0d, may4t Tangmo dijumpai oleh pasukan penyelam4t tempatan selepas hilang pada malam 26 Februari dipercayai lem4s. May4tnya ditemui ter4pung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari l0kasinya terj4tuh.

Sumber: Khaosod Online

Sumber : Ohbulan

Leave a Comment