Tiba senja ada sesuatu berIari di bumbung, mata ibu terbeIiak sebeIum menjerit ket4kutan… seks4 disih1r keluarga sendiri kerana harta pusaka!

BUNTU se0rang anak mengenangkan nasib ibunya yang terlantar di katil seperti may4t hidup sejak beberapa bulan lalu disebabkan perbuatan kh1anat ahli keluarganya sendiri.

Sudah pelbagai pakar perub4tan Islam yang ditemui Firdaus Mohd Fattah, 39, untuk meraw4t ibu tersayang akibat sih1r namun pulihnya cuma sekejap sebelum kembali sak1t.

Setiap kali kembali sak1t, keadaan ibunya bertambah teruk dan kini warga emas itu hanya mampu terbaring di katil, tidak berdaya untuk bergerak.

Nafasnya tercunggap-cunggap, matanya sentiasa terbel1ak memandang ke arah siling seperti ket4kutan memandang sesuatu.

“Begitulah keadaan ibu sejak beberapa bulan sebelum ini, s4yu hati saya melihat keadaannya. Usianya pun bukan muda dan apa yang perlu ditanggungnya tidak sepatutnya berlaku.

553

Bukan sekali tetapi setiap kali ibunya kembali pulih, individu berkenaan kembali menghantar sih1r kepadanya.

“Sudah beberapa ustaz memberitahu sih1r yang terkena pada ibu adalah perbuatan 0rang terdekat kami,” katanya.

Imbau Firdaus, ketika berub4t dengan salah seorang ustaz, ibunya tiba-tiba dir4suk oleh sesuatu dan meminta raw4tan dihentikan kerana ia tetap akan kembali.

Malah ‘pengantara’ itu memberitahu apa dialami ibunya kerana kecelup4ran mulutnya menasihati salah seorang saudara mereka tentang pengurusan harta pusaka.

“Mendengarkan perkara itu, jadi saya terus tahu siapakah dal4ng di sebalik pender1taan yang berlaku pada ibu saya.

“Saya tidak s4ngka nasihat yang diberikan dipandang ser0ng sehingga sanggup melakukan perbuatan terkutvk itu berulang kali dan paling menyed1hkan individu itu adalah saudara rapat kami.

Pengalaman yang tak dapat saya lupakan apabila ‘benda’ itu cuba memasuki bad4n saya atas arahan penghantar sih1r melalui pengantaranya.

FIRDAUS MOHD FATTAH

“Nasihat diberikan ibu bukan kerana ingin memb0l0t harta pusaka tetapi sekadar menasihatkan agar ia diuruskan dengan cara paling berhemah dan menurut per1ntah agama, itu sahaja,” jelasnya.

Pulih sekejap, sih1r semakin gan4s!

Firdaus memberitahu keadaan ibunya akan pulih selepas mendapat raw4tan membuang sih1r namun keadaan itu tidak akan kekal lama seperti dapat dih1du oleh pihak tersebut.

Pel1knya katanya, selepas membuang sih1r, keadaan ibunya akan pulih seperti sedia kali walaupun keadaannya sebelum itu seperti menanti aj4l.

“Apabila ibu sak1t, dia akan mer4cau apabila tiba waktu senja, badannya seperti terbak4r dan ada masa-masanya akan ada ‘benda’ mer4suk dirinya.

“Apabila benda itu mer4suk dirinya, ia akan menyampaikan pelbagai pesanan daripada pihak satu lagi sehinggakan sanggup mengugvt untuk membunvh dan menyih1r ahli keluarga yang lain,” katanya.

1500310

G4ngguan demi g4ngguan diterima Firdaus sekeluarga hanya disebabkan rasa tidak puas hat1.

Tidak cukup dengan itu, Firdaus berkata, dia beberapa kali terjumpa beberapa benda seperti j4rum, rambut, kuku dan p4tung kecil yang dibvngkus di dalam kain kun1ng yang ditan4m di luar pagar rumahnya.

Lebih menyer4mkan, setiap kali tibanya waktu senja, seperti ada sesuatu yang berlari di atas bumbung rumahnya dan mat4 ibunya akan mel1lau dan menjer1t ket4kutan seperti ternampak sesuatu.

“Pada awalnya ibu hanya sak1t-sak1t biasa tetapi selepas berub4t, sih1r yang kembali lebih kuat dan bertambah gan4s… Sebagai seorang anak sudah tentu saya tidak sanggup melihat keadaannya begitu,” katanya.

Seminggu berub4t di utara tanah air, diri sendiri hampir dir4suk!

Namun kata Firdaus, pertemuan dengan salah seorang ustaz di utara tanah air telah mengubah keadaan apabila raw4tan dilakukan berjaya memulihkan keadaan ibunya.

Pun begitu, raw4tan yang berlangsung selama hampir seminggu itu penuh dengan perkara mendeb4rkan sehingga dia sendiri pernah jatuh pengs4n apabila pengantara sih1r itu cuba menyer4ng dan memasuki tubuhnya.

553 (1)

Meskipun keadaan ibunya semakin pulih namun mereka sekeluarga masih menerima g4ngguan.

“Ia barangkali pengalaman yang tak dapat saya lupakan apabila ‘benda’ itu cuba memasuki bad4n saya atas arahan penghantar sih1r melalui pengantaranya.

“Saya pengs4n hampir setengah jam sebelum berjaya dipulihkan oleh ustaz dan benda itu tidak berjaya memasuki bad4n saya.

“Paling penting ustaz berjaya men4ngkap m4khluk itu dan membuat perjanjian dengannya agar tidak mengganggu ibu saya lagi,” katanya.

Firdaus berkata, ibunya yang sebelum itu lem4h tak berdaya dan kulitnya kelihatan kus4m beransur pulih dan mendapat kembali seri wajahnya.

“Buat masa sekarang kami masih berjumpa dengan ustaz tersebut untuk raw4tan susulan kerana tidak mahu benda itu kembali menyer4ng ibu saya.

“Kejadian pel1k masih berlaku termasuk g4ngguan tetapi paling penting, ibu saya dapat bertahan daripada kembali di sih1r,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment