Ragu sias4tan p0lis, peminat Tangmo Nida berhimpun tuntut keadilan!

TIDAK puas hat1 dengan hasil s1asatan p0lis Tha1land, sekumpulan peminat mend1ang Tangmo Nida berkumpul beramai-ramai di hadapan ibu pejabat p0lis Jalan Rama I, di Bangkok.

Perhimpunan yang melibatkan seramai 2,000 orang peminat itu memulakan gerakan dengan mewujudkan kumpulan tersebut pada Jumaat menerusi aplikasi Line.

Kesemua yang hadir diminta memakai pakaian berwarna hitam dan putih sebagai tanda pr0tes.

Gerakan menuntut keadilan ini berpunca dari ker4guan yang timbul dalam kalangan peminat terhadap punca sebenar kem4tian Tangmo.

Pihak p0lis sebelum ini telah pun memberi kenyataan bahawa punca kem4tian Tangmo adalah disebabkan kecua1an tanpa ada sebarang unsvr jen4yah.

Hasil s0al s1asat terhadap lima individu yang bersama Tangmo sebelum terjatuh dari bot pada 24 Februari lalu masih belum jelas.

Jeneral P0lis, Jirapat Phumijit memberitahu keputusan penuh k3s ini akan dimaklumkan selepas menerima lap0ran bed4h s1asat dari Universiti Mahidol dan Institut Perub4tan F0rensik di sana.

tangmo nida 2

Acara memberi pengh0rmatan terakhir buat Tangmo

Pihak p0lis kini telah memanggil seramai 80 orang saks1 bagi memberi keterangan dan hanya dua individu iaitu pemilik bot, Tanupat dan pemandu bot Phaiboon sahaja yang did4kwa.

Dalam perkembangan lain, kini sedang berlangsung acara memperingati mend1ang Tangmo di sebuah geraja di Bangkok.

Acara tersebut berlangsung sejak Jumaat dan pendaftaran untuk memberi pengh0rmatan terakhir buat Tangmo telah penuh sepanjang tiga hari berlangsung.

Untuk rek0d may4t Tangmo ditemui selepas tiga hari terjatuh dari sebuah bot di Sungai Chao Phraya.

Pelbagai spekul4si timbul berkaitan punca kem4tian namun sebelum ini pihak p0lis telahpun menjelaskan Tangmo meningg4l dun1a akibat lem4s kerana terdapat kesan lumpur pada p4ru-p4ru. -BANGKOKPOST

Sumber : mStar

Leave a Comment