“Saya Tak Berlak0n”- Aar0n Aziz Cerita Perkara Sebenar Kenapa Men4ngis Teruk Dalam Drama Suamiku Lelaki Pend0sa

Pelak0n berbakat, Datuk Aar0n Aziz baru ini berk0ngsi klip vide0 yang sangat menyentuh hat1 dan perasaan di media sos1alnya. Dalam video yang dimuatnaik di Instagram nya itu, Aaron kelihatan penuh em0si selepas mendengar mesej suara milik arw4h ibunya.

Men4ngis Penuh Em0si Ingat Arw4h Ibu

 

Menurut Aaron ketika berlak0n sebagai watak Dean yang menang1s kerana rindukan ibunya, akt0r kacak ini mengatakan dirinya tidak berlak0n ketika itu kerana dirinya sendiri sangat merinduikan arw4h ibunya.

Dan menerusi bab4k ini juga, Aaron berikan yang terbaik untuk melak0nkan babak tersebut. Selain itu, pelak0n serba b0leh ini juga mengatakan mesej suara milik arw4h ibunya itu lah, yang menjadi pengub4t rasa rindu tatkala mengenangkan arw4h ibunya.

“Babak saya yang rindu kan ibu nya dalam #suamikulelakipend0sa saya tak berlakon. Kerana saya memang rindu kan arw4h ibu saya.

Yang tinggal hanya mesej suara arw4h ibu saya untuk lepaskan rindu. Ini lah watak yang b0leh saya katakan ‘Saya berikan dar4h, pelvh dan air mat4 saya’ untuk jadi #DeanIlyas

‘Miss you s0 much mummy’. Allahumaghfirlaha Warhamha Wa’fini wa’fuanha @dramasangat @globalstationsb” tulisnya

Peminat Merasai Kesed1han Dalam Babak Lak0nan

Melihat perubahan em0si Aaron selepas mendengar vide0 mesej milik arw4h pelakon tersebut, ramai peminatnya memberi k0men turut merasai kesed1han kehilangan seorang ibu dan merasai babak yang dilakonkan Aaron penuh em0si menerusi video tersebut.

“Sampai rasa tu”

“Aloo babak ni nanti mesti lagi sed1h.. Saya merasai anda.. Hanya orang yang kehilangan ibu memahami per1tnya rindu itu”

“Al fatihah sem0ga ditempatkan dikalangan orang beriman…”

“Rasa tu sampai… Sangat-sangat rasa.. Saya juga rindukan arw4h mak yang dah 7 bulan tinggalkan kami”

“Saya tengok lak0nan itu dan dalam hat1 saya berkata itu bukan lak0nan lagi, memang betul sebab nampak betul kesed1hannya” k0men peminat

Ibu Aaron Aziz meningg4l dun1a pada usia 70 tahun

Ibu pelakon Singapura, Aaron Aziz, meningg4l dunia pada usia 70 tahun.

Allahyarh4mah Juriana Jaafar meningg4l dunia di H0spital Besar Changi (CGH) sekitar pukul 8.00 malam 7 Nov 2020, kata Diyana Halik isteri Aaron,

Semasa dihubungi Diyana memberitahu bahawa Aaron tidak dapat memberikan sebarang k0men kerana suaminya itu masih bersed1h atas pemerg1an ibu tersayang.

Menurut Diyana, beliau, Aaron dan dua anak perempuan mereka – Dahlia Arissa dan Dwi Ariana – bergegas pulang ke Singapura pada Rabu lalu (4 Nov). Anak lelaki mereka Danish Anaqi t1dak dapat pulang kerana berada di Jepun bagi pengajiannya.

“Kami diberi izin selama satu jam semalam untuk menz1arahi ‘mummy’. Semalam Allahyarh4mah sudah naz4k. Jadi Aaron dapat berjumpa ‘mummy’ sebelum ibunya menghembvskan nafas terakhir. Selepas sahaja kami beredar, Allahyarh4mah meningg4l dunia,” kata Diyana, tentang detik-detik akhir ibu mentuanya yang mesra dipanggil ‘mummy’.

Diyana menambah, ibu mentuanya itu terlantar di CGH sejak 24 Oktober lalu dan Allahyarh4mah meningg4l dunia disebabkan masalah buah p1nggang dan ser4ngan j4ntung.

Hari ini, mereka sekeluarga diberi izin selama empat jam untuk ke tanah perkubvran bagi urusan pengebum1an Allahyarhamha.

“Alhamdulillah urusan pengebum1an dah selesai. Selepas sahaja Allahyarhamha diturunkan ke l1ang lahad, hujan pun mula turun renyai-renyai sebelum mula lebat. Kami di tanah kubvr pun tiga jam sahaja sebab urusan pengebum1an orang Islam cepat juga,” ujar Diyana.

Diyana menyifatkan Allahyarhamha sebagai seorang ibu yang amat penyayang. Malah sesiapa yang mengenali Allahyarhamha juga selesa memanggilnya ‘mummy’ ibarat ibu mereka sendiri.

Menerusi catatan di laman Instagram Diyana, beliau berk0ngsi rakaman audio yang memperdengarkan bagaimana Allahyarhamha membal4s mesej menantunya itu.

Catatan Diyana itu sedikit sebanyak menyingkap tirai memperlihatkan kemesraan Allahyarhamha dengan menantunya itu.

Sebahagian catatannya berbunyi: “Awak yang pertama memberitahu saya sekiranya berat badan saya naik atau muka saya puc4t. Hari Rabu semasa saya datang menz1arahi, dengan tembel yang besar, walaupun dalam keadaan sak1t, awak masih mampu bergurau mengatakan “kenapa saya nampak tervk” dan kita ketawa.”

Di laman Instagram Aaron pula, beliau mend0akan ibunya menerusi catatan: “Hujan rahmat darimu Allah sebaik sahaja kami kebum1kan bonda tercinta kami. Jadilah ini tanda b0ndaku sudah di4mpunkan dan ringankanlah alam barz4khnya hingga kami bertemu sekali lagi di jannatul Firdaus a’la.”

Sekadar inf0, drama bersiri sebanyak 28 episod ini mula bersiaran bagi sl0t Samarinda di TV3 setiap hari Isnin hingga Khamis, 10.00 malam.

Drama penuh k0nflik dan em0si ini menampilkan gandingan hebat Datuk Aaron Aziz, Sophia AlBarakbah, Gambit Saifullah dan ramai lagi barisan pelak0n handalan yang lain.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : muraimy

Sumber : Trendingsangat

Leave a Comment