Pengantin Ni Tengah Ph0t0sh00t Outd00r, Tiba2 Dia Terus Terjun Sungai

Siapa sangka, sedang pengantin sibuk menjalani ‘photosh0ot’ majlis perkahwinan mereka, tiba-tiba ada ins1den melibatkan ny4wa berlaku depan mata!.

Itulah yang terjadi pada pasangan pengantin ini, namun tindakan pengantin lelaki yang pantas menyel4mat meraih pujian ramai.

Mak mintak tol0ng dari tepi, s4yu sangat dengar…

Menerusi perk0ngsian @anippahmad di Tikt0k, dia berk0ngsi satu video seorang kanak-kanak dipercayai pemegang kad 0KU yang hampir lem4s susulan tindakannya mel0mpat keluar dari kereta lalu terjun ke dalam sungai.

Kejadian dilap0rkan berlaku di Stesen KTM Anak Bukit, membuatkan situasi bertukar cem4s dan menarik perhatian pasangan pengantin yang kebetulan sedang menjalani penggambaran perkahwinan di kawasan berhampiran.

Tak hirau baju pengantin terus terjun selam4tkan

Bertindak pantas apabila melihat kejadian tersebut, pengantin lelaki dilihat terus terjun ke sungai tersebut demi menyelam4tkan ny4wa kanak-kanak tersebut.

VIDEO:

Keadaan kalut tersebut diselesaikan pantas oleh pengantin lelaki yang memang pandai berenang, akhirnya berjaya membawa naik kanak-kanak itu.

“Bukan senang ye nak selam4tkan orang lemas…”

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen kagum dengan tindakan pantas pengantin lelaki yang berjaya menyelam4tkan ny4wa kanak-kanak tersebut.

Malahan, ramai yang memuji sikap baik pengantin lelaki, walau dalam busana pengantin, namun apa yang difikirkan cumalah untuk menyelam4tkan ny4wa seseorang di kala itu.

“Alhamdulillah, tak sal4h pilihan pengantin perempuan…”


“Awak memang her0 bang!…”


Sumber : Redaksi

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment