“percaya ada hikmah besar sebalik nama Abdullah”- Ini sebab mengapa Halim dan Myra ‘move on’ dengan isu ini

ANAK tungg4l pengacara Halim Othman iaitu Myra Natasha akan kekal berbintikan Abdullah selepas keputusan itu dibuat secara sepakat.

Menurut Halim seperti dipetik Harian Metr0, ia adalah keputusan terbaik selepas mendapat nasihat daripada Ketua Pengar4h (KP) Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Ruslin Jusoh di Putrajaya, pada Selasa.

Tambah bek4s penyampai radio itu lagi, dia dan Myra, 27, sudah mengambil kira beberapa aspek termasuk kesul1tan dalam pr0ses menukarkan nama memandangkan tiada sebarang d0kumen perkahwinan.

“Selepas berbincang dan mendengar penerangan daripada KP berhubung mas4lah saya yang sudah t1dak ada d0kumen perkahwinan itu, sebenarnya 1su saya ini bukan k3s terpencil kerana banyak orang berhadapan situasi seperti ini.

“Jadi, dengan segala keterangan diper0leh itu dan saya pun sudah berbincang dengan Myra yang akhirnya kami sepakat mengekalkan saja nama Yusmyra Natasya binti Abdullah.

“Ini kerana, kita sudah mengambil kira beberapa aspek iaitu kesul1tan jika nak buat pertukaran nama bapa, termasuk kita juga nak ‘m0ve 0n’ dan paling utama, saya percaya ada hikmah yang besar di sebalik nama Abdullah itu,” katanya.

Jadi, dengan segala keterangan diper0leh itu dan saya pun sudah berbincang dengan Myra yang akhirnya kami sepakat mengekalkan saja nama Yusmyra Natasya binti Abdullah.

HALIM OTHMAN

PENGACARA

Dalam pada itu, Halim turut mengingatkan pas4ngan yang bernikah di Tha1land supaya mendaftar nikah mereka dengan segera bagi mengelakkan mas4lah yang dialaminya.

“Walau perkahwinan dibina itu bermas4lah, pergilah jumpa pihak JPN untuk mendapatkan kaunseling, nasihat dan penjelasan lanjut. Ia penting supaya sekiranya ada anak tidaklah akan menjadi 1su seperti k3s saya.

IMG_2972

Halim setuju kekalkan nama Myra dengan binti Abdullah.

“Tidak perlu rasa m4lu, t4kut dit4ngkap JPN atau sebagainya kerana mereka tak akan men4ngkap kita sebaliknya membantu menyelesaikan mas4lah dialami. Mendaftarkan perkahwinan penting agar tidak memberi stigma kepada keluarga terutama anak itu nanti,” katanya.

Sebelum ini, Myra membuat pended4han eksklusif kepada mStar bahawa dia t1dak berbintikan Halim kerana bapa dan ibunya, Yusnita Omar, 47, bernikah di Tha1land pada 1994.

Ibu bapanya bercerrai ketika Myra berusia setahun. Urusan percerraian itu kemudian diselesaikan di Tha1land pada tahun 1998.

Sumber : mStar

Leave a Comment