“Hidung pat4h jatuh m0t0r RXZ”- Akibat tangan gataI sampai pernah ceder4, Lana N0rdin jelaskan kenapa dengan hidung

BARU-BARU ini, perk0ngsian vide0 pelak0n Lana N0rdin di laman sos1al mendapat perhatian netizen gara-gara bentuk hidung yang dikatakan berbeza daripada sebelum ini.

Segel1ntir netizen mula membuat spekul4si dan menudvh pelak0n tersebut melakukan raw4tan bagi mencantikkan lagi hidungnya.

Terpaksa berk0ngsi cerita per1badinya, Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hasan Nordin meng4kui pernah menjalani pembed4han rhin0plasty bagi membetulkan hidungnya yang pat4h akibat kemal4ngan ketika zaman persek0lahan.

Menurut aktres berusia 44 tahun berkenaan, keceder4an itu berlaku selepas dia terj4tuh ketika menunggang mot0sikal jenis RXZ sewaktu dalam perjalanan pulang ke rumahnya di kawasan kampung Felda.

“Sebenarnya ini per1badi saya yang tak perlu cerita pun tapi sibuk nak tahu. K0rang pun dah banyak buat d0sa kering. Hidung saya ini masa saya sek0lah, saya acc1dent.

“Masa itu balik kampung Felda, yang tanah-tanah merah tu. Tangan ini duk gat4l nak bawa mot0r RXZ, lepas itu tak tahu bawa sampai j4tuh tersungkur. Hidung berdar4h… pat4h.

“Sejak dari itu, hidung saya memang senget. Kena pakai besi untuk beberapa tahun. Lepas itu, disarankan buka dan saya buka letak plastik. Sebab tak tahan, besi sejuk.

“Hidung saya senget sampai sekarang. 0rang tanya kenapa buat hidung ke? Memang aku buat sebab dip4ksa buat hidung pat4h dah lama dah,” kata Lana.

Tangan ini duk gat4l nak bawa mot0r RXZ, lepas itu tak tahu bawa sampai j4tuh tersungkur

LANA NORDIN

PELAKON

Dalam pada itu, pelak0n drama siri Kekasih Hati Mr B0dyguard ini berkata pr0sedur rhin0plasty yang dilakukan hanya bertahan lima hingga 10 tahun saja.

“Bila kita tukar rhin0plasty ini, ada jangka hayat. Lima, enam tahun… 10 tahun kena tukar. Jadi saya tukar supaya hidung t1dak bernan4h. Pakai tul4ng telinga. Apa lagi yang k0rang nak tahu?

Lana 1

Suami Lana anggap tiada 0rang yang sempurna.

“Sibuk nau dengan hidung aku. Lub4ng lain tak nak tahu? Asyik tanya lub4ng hidung aku saja. Yang brader tu, kata tukar kejadian Tuhan apa la… eh kau teng0k muka aku. Semua 0riginal la,” ujarnya.

Sementara itu, Lana menganggap manusia terutama segel1ntir 0rang Melayu sentiasa bersangka burvk terhadap sesuatu disebabkan mempunyai hati yang terlalu h1tam.

“Manusia ini, s0rry to say, 0rang Melayu hati tak pernah bersih. Ada saja bersangka burvk, cuba la bersangka baik. Sebab apa hati dah terlalu h1tam.

“Cuba bersangka baik, hati kita bersih. Kau tak tahu apa cerita aku, kau sibuk nak tahu ni lub4ng Michael Jackson la. Aku tahu la apa aku buat.

“Tak payah aj4r aku. Dah umur 44 ini dah tahu apa benda nak buat. Kalau aku jen1s nak buat, dah lama dah jadi macam ini (bibir tebal)… tak ada maknanya,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment