“kebanyakan meng4rut dan tidak sedap”- [VIDEO] Baby Shima sangkaI d4kwaan netizen buat k0nten ulas isu lagu raya untuk tujuan pr0m0si

PENYANYI Baby Shima kes4l dengan kemunculan lagu-lagu raya baharu yang dianggap merep3k dan meng4rut.

Menurut Shima, dia t1dak menyebut mana-mana pihak, namun mengakui ia pendapat umum sebagai se0rang yang mengikuti industri muzik Malaysia.

Mengulas tentang hal tersebut, kata Shima, dia sekadar meluahkan pendapat sebagai sal4h se0rang yang turut berada dalam industri seni.

“Saya t1dak menyebut nama dan jika ada yang beranggap saya bercakap tentang individu tertentu terpulanglah.

“Apa yang saya katakan hanya pendapat per1badi sendiri. Tak salah rasanya untuk berk0ngsi kerana saya juga adalah pendengar yang mengikuti perkembangan lagu-lagu baharu,” katanya kepada mStar.

Menerusi vide0 yang dik0ngsi itu, Shima berkata, lagu-lagu raya yang baharu dilancarkan kebanyakannya meng4rut dan t1dak sedap didengar.

“Meng4rut, merep3k lagu raya sekarang ni, dengan p0ndan-p0ndannya, dengan mekap tiga kil0gram, baju burvk dan ada pula gat4l-gat4l kat dalam lagu raya… Apa benda tu?” ujarnya di Instagram.

Namun, segel1nitir netizen beranggapan penyanyi itu Pura-Pura Bujang itu sengaja membuat c0ntent media sos1al kerana mahu mempromosikan lagu rayanya berjudul Pulang.

Tak sal4h rasanya untuk berk0ngsi kerana saya juga adalah pendengar yang mengikuti perkembangan lagu-lagu baharu

BABY SHIMA

PENYANYI

Shima berkata, dia t1dak perlu melakukan perkara sebegitu semata-mata untuk meraih perhatian kerana sepanjang berada dalam industri seni, dia sudah ada kel0mpok peminat yang sentiasa memberi sok0ngan.

“Sebelum ini pun sudah banyak 0rang cakap saya suka cipta k0ntr0versi. Tiada n1at pun berbuat demikian kerana apa yang telah berlaku sebelum ini di luar jangkaan.

“Jika ada yang mengatakan saya sengaja buat c0ntent… biarkanlah. Namun apa yang b0leh saya kata, lagu baharu saya b0leh diterima baik 0leh telinga pendengar,” jelasnya.

baby shima 2

Shima buk4n sengaja cipta c0ntent pr0mosi lagu baharu.

Sementara itu bercakap tentang sambutan Hari Raya Ailfitri tahun ini, Shima akan pulang beraya bersama keluarga di Johor.

Walaupun cuti hanya beberapa hari sahaja, Shima akan menggunakan temp0h tersebut dengan baik untuk menziarahi saudara-mara di sana.

“Dah dua tahun kita t1dak beraya, jadi tahun inilah peluang untuk saya berjumpa saudara-mara di Johor dan ada juga yang berada di Singapura.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NENG BABY SHIMA (@babyshimaofficial)

“T4k berani lagi nak rancang jadual perjalanan raya nanti kerana akan ada sahaja idea baharu muncul bila berkumpul dengan keluarga,” jelasnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment