“Dia pegang telef0n dan charger saya”- Wanita tr4uma lelaki misteri keluar dari almari h0tel cetus tanda tanya

KEGEMBIRAAN untuk menyambut Aidilfitri di kampung bertukar mimpi nger1 selepas bilik h0tel yang ditempahnya dicer0b0h 0leh se0rang lelaki yang tidak dikenali.

Menerusi rakaman vide0 yang tul4r, lelaki berkenaan menyatakan dia sedang menunggu se0rang wanita bernama Sarah yang did4kwanya sebagai ‘sc4mmer’.

Penjelasannya bagaimanapun mencur1gakan, menyebabkan pertengk4ran berlaku antara tetamu h0tel dan lelaki berkenaan.

“Nama Sarah dan saya bank in (duit) pun pada Sarah. Kejap laa… saya ni nak bincang dengan cara baik, saya ketuk pintu banyak kali,” katanya yang turut mend4kwa baru dit1pu oleh se0rang wanita bernama Sarah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bercakap kepada mStar, wanita yang merupakan tetamu h0tel dan menginap di bilik berkenaan yang dikenali sebagai Sarah berkata, ins1den tersebut berlaku di sebuah h0tel di Kota Bharu, Kelantan pada 5 Mei lalu.

Menurutnya, dia dan keluarga sering menempah bilik di h0tel tersebut setiap kali pulang beraya di kampung, namun tidak menyangka penginapan kali berakhir dengan ins1den men4kutkan.

Menceritakan detik cem4s yang dialami, Sarah yang berusia 50-an memberitahu, dia dan keluarga terkejvt selepas pencerob0h tersebut tiba-tiba keluar dari almari di bilk yang dihuninya.

“Petang tu saya dan keluarga keluar makan di rumah t0k abah (datuk) pukul 6 petang dan saya pulang semula ke h0tel kira-kira pukul 10.30 malam.

Tangkap layar seorang lelaki yang dikatakan keluar dari almari di bilik hotel.

Tangkap layar se0rang lelaki yang dikatakan keluar dari almari di bilik h0tel.

“Masa itu, suami saya cucvk kad akses pada pintu tetapi tak b0leh buka. Banyak kali cucvk tapi tak b0leh masuk juga.

“Saya kemudian ke l0bi dan maklumkan mengenai perkara itu kepada pengurusan h0tel dan mereka beri kad akses yang lain, tapi tetap tak b0leh buka. Saya terpaksa turun sekali lagi dan panggil pihak pengurusan untuk naik ke atas dan membuat pemer1ksaan.

“Selepas beberapa kad akses digunakan akhirnya pintu b0leh dibuka,” katanya.

Menurutnya yang juga pemilik kedai d0bi di Kajang, Selangor, bilik dalam keadaan seperti biasa tanpa sebarang tanda mencur1gakan.

Namun kata Sarah, se0rang lelaki keluar dari almari pakaian di bilik secara tiba-tiba selepas dia membuka tudung dan meletakkan beg di atas katil.

“Dia pegang telef0n dan charger saya, apabila ditanya ‘buat apa masuk dalam bilik saya’… dia cakap bukan cur1 barang tetapi mencari individu bernama Sarah yang telah sc4m dia.

Kejadian berlaku di salah sebuah hotel di Kota Bharu.

Kejadian berlaku di salah sebuah h0tel di Kota Bharu.

“Memang ada nama saya pada charger tersebut sebab mudah untuk cari bila berada di lu4r dengan anak-anak. Saya tanya kalau cari sc4mmer kenapa masuk bilik, kenapa tidak tunggu di bawah dan macam mana tahu bilik tu ada nama Sarah?

“Dia d4kwa ada 0rang bagi kad akses kepada dia suruh masuk bilik ini, iaitu bilik saya. Apa yang saya pel1k, bilik ditempah dan didaftar atas nama anak saya, macam mana dia tahu saya nama Sarah?” ujarnya yang cur1ga bagaimana pencerob0h b0leh masuk ke bilik menggunakan kad akses yang lain.

Sarah berkata, lelaki berkenaan dibawa ke balai p0lis selepas menghubungi pihak pengurusan h0tel dan lap0ran p0lis dibuat oleh anak perempuannya.

Se0rang lelaki datang mengetuk pintu bilik beberapa jam selepas itu dan ia disedari oleh anak lelaki saya yang berusia 20 tahun. Selepas ditanya, dia terus melar1kan diri.

SARAH

Dalam pada itu, tr4uma dan ket4kutan belum h1lang, Sarah dikejvtkan pula dengan kehadiran seorang lagi individu yang dipercayai rakan pencer0boh terbabit.

“Seorang lelaki datang mengetuk pintu bilik beberapa jam selepas itu dan ia disedari 0leh anak lelaki saya yang berusia 20 tahun. Selepas ditanya, dia terus melarikan diri,” katanya.

Sarah berkata, dia kes4l dengan kejadian yang berlaku dan mend4kwa pihak pengurusan hotel t1dak mengambil ser1us untuk tindakan lanjut.

Menurutnya, dia masih terkejvt dan tr4uma dengan kejadian yang berlaku sehingga tidak dapat melelapkan mata kerana terlalu t4kut.

Vide0 rakaman yang dik0ngsinya itu sebagai peringatan kepada masyarakat untuk berw4spada dan berharap pengurusan h0tel lebih bertanggungjawab bagi mengelakkan kejadian berulang.

“Saya kecil hat1 sebab keluarga saya pergi buat lap0ran p0lis dan pihak pengurusan h0tel langsung tidak menghubungi saya atau bertanya keadaan saya selepas kejadian tersebut,” dakwanya.

Antara reaksi netizen.

Antara reaksi netizen.

“Saya tr4uma, setiap hari tidak b0leh tidur, masih dalam keadaan t4kut, bayangkan tiba-tiba dia keluarkan p1sau,” tambahnya.

Vide0 berdurasi satu minit 3 saat itu meraih lebih sejuta tonto0an di apliaksi TikT0k.

Rata-rata warganet meluahkan rasa t4kut dengan ins1den yang berlaku itu.

“Bah4ya, lap0r p0lis kak. Panggil pengurusan hotel, macam mana dia boleh masuk atau ada kunci pendua? T4kut dia rakam apa-apa.

“Ser4mnya masuk-masuk bilik ada orang lain dalam almari bilik! Kalau tidak perasan jadi k3s r0mpak, bunvh.

“Macam mana lelaki tu b0leh masuk dalam bilik orang?

“Bagaimana kalau seorang perempuan sahaja yang menginap hotel? Aut0 ‘ber4ksi’ member,” ujar beberapa netizen.

Sumber : mStar

Leave a Comment