“satu-satunya peluang men4ngkap penjen4yah”- Tak keluar kereta bantu, akhirnya Janna Nick buka cerita jawab persoalan netizen

GARA-GARA berk0ngsi vide0 bagi menjejaki se0rang lelaki yang diseret sebuah kereta ketika cuba mengejar penjen4yah, netizen mempers0alkan pelak0n Janna Nick kerana dikatakan tidak berusaha membantu m4ngsa.

Kata pemilik akaun @ella.hering di Instagram, dia menyangka Janna bert1ndak turun daripada kenderaannya bagi mengetahui situasi sebenar yang berlaku terhadap penyampai berita TV3, Khairul Rizuan Azizan.

Enggan berdiam diri, Janna menjelaskan dia t1dak boleh melulu keluar daripada kereta tanpa mengetahui cerita sebenar.

“Saya t1dak boleh keluar dari kereta tanpa mengetahui keadaan sebenar. Saya juga memberi tumpuan untuk mendapatkan n0mbor plat kereta, itu satu-satunya peluang untuk men4ngkap penjen4yah itu.

“Saya tidak menyiarkan vide0 penuh. Sebaik vide0 ini tamat, kami keluar dan berbincang dengan abang baju Melayu itu untuk bertanyakan apa yang berlaku dan adakah dia 0key.

“Kami memberinya n0mbor plat kereta itu,” jelas Janna.

Sebelum itu, Janna berk0ngsi vide0 rakaman kamera papan pemuka berhubung ins1den pada 5 Mei berkenaan.

Pada perk0ngsian berkenaan Janna memaklumkan dia t1dak mempunyai n0mbor telefon m4ngsa selain tidak tahu bagaimana mahu berk0ngsi rakaman tersebut untuk dijadikan bukti.

Aksi cem4s itu sempat dirakam Janna yang kebetulan melalui kawasan itu pada Khamis.

“Per4gut hampir membunvh! Omg! Tol0ng cari jap 0wner kereta tu. Kes1an abang pakai baju Melayu ni. Sampai berdar4h-dar4h tangan kena seret atas jalan. Cermin kereta dia pec4h.

“To abang baju Melayu, I d0n’t have your contact number. Tak tahu macam mana nak pass this video. Luckily my dashcam ada rec0rd,” tulisnya.

Vide0 yang dimuat naik pada Jumaat itu menerima lebih 600,000 tontonan di Instagram.

Biarpun ramai yang memuji tindakan Janna, namun ada juga yang mempertikaikan kenapa aktres berkenaan tidak turun membantu pembaca berkenaan.

Khairul Rizuan mengalami luk4 di tangan, jari kanan serta lutut kanan akibat diseret kereta dipandu svspek yang bertindak melar1kan diri.

Dalam kejadian itu, Khairul memakir kereta H0nda City miliknya di tepi jalan untuk ke sebuah kedai serbaneka di l0kasi terbabit.

Sementara itu, pihak p0lis sudah berjaya menah4n dua beradik pada malam Jumaat bagi memb4ntu s1asatan.

Timbalan Ketua P0lis Daerah Petaling Jaya, Supritendan Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, svspek adalah se0rang lelaki dan wanita tempatan masing-masing berusia 31 serta 24 tahun ditah4n di satu lokasi di Puncak Alam, Selangor.

Penyampai berita TV3 ucap terima kasih kepada Janna Nick, rakaman vide0 banyak bantu si4satan

PENYAMPAI berita TV3, Khairul Rizuan Azizan yang terlibat dalam ins1den diseret ketika mengejar penjen4yah mengucapkan terima kasih kepada pelak0n Janna Nick kerana berjaya merakam detik cem4s itu.

Khairul, 34, berkata, vide0 berkenaan sangat memb4ntu pihak berku4sa bagi mengesan svspek.

Selain itu, Khairul turut meluahkan hasrat untuk bertemu aktres tersebut jika berkesempatan.

“Keceder4an saya dah okay sikit. Hanya luk4 kecil. Terima kasih banyak-banyak kepada Jana Nick sebab video dia sangat memb4ntu. Kalau nak temukan saya dengan Janna saya okey. Nak ucap terima kasih,” katanya kepada mStar.

Dalam kejadian tersebut, Khairul memberitahu dia t1dak mengalami kerug1an besar melainkan cermin sisi yang pec4h akibat perbuatan penjen4yah.

“Cermin kereta je pec4h, tiada apa yang hilang sebab beg saya dia lemp4r keluar,” ujarnya.

Khairul turut meluahkan hasrat untuk bertemu Janna Nick jika berkesempatan.

kredit: mstar

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment