“Selalu kes tertinggal anak. Ni mak tertinggal”- Ini rupanya sebabnya buat netizen meriah berseloroh komen

KEMERIAHAN sambutan Aidilfitri tahun ini cukup berbeza setelah dua tahun kita beraya secara sederhana, berjauhan dari keluarga akibat p4ndem1k c0vld-19..

Dalam kemeriahan menyambut raya, pasti berlaku banyak perkara mencuit hati seperti yang dapat dilihat menerusi perk0ngsian di media sos1al.

P0sting vide0 yang dik0ngsi Mohd Muzamir Mohd Ali, 38, memaparkan rakaman ins1den lucu apabila sepupu-sepupunya tertinggal ibu mereka di rumah tetamu.

Berk0ngsi cerita kepada mStar, Muzamir berkata adegan mencuit hati ini berlaku di rumah ibu saudaranya, yang terletak di Jalan Masjid Bar0h, Tanjung Karang, Selangor, di mana seluruh ahli keluarga berkumpul di situ untuk beraya.

“Kejadian ni jadi masa raya pertama hari tu. Kami sepupu sepapat semua memang dah set nak berkumpul kat rumah makcik kami ni. Memang dari tengah hari semua dah berkumpul dekat sana untuk beraya. Jadi masa tu memang ramailah 0rang yang ada.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Sebelum kejadian tu, sempatlah kami semua bergambar dulu, buat vide0 TikT0k ramai-ramai, sebab susah nak dapat kumpul ramai-ramai sebelum ni. Bila dah habis, makcik saya (ibu sepupu) ajak balik. Masa datang sini, dia datang dengan anak dia yang juga sal4h seorang sepupu saya bernama Intan Baizura.

“Anak-anak dia datang tiga kereta sebab jumlah cucu saja pun dah ada berbelas 0rang. Jadi selepas anak-anak dia dah bersalaman dengan yang lain, mereka pun gerak balik,” ujar Muzamir.

tinggalmak3

Muzamir merupakan anak kedua daripada sembilan adik beradik.

Jelas lelaki yang bekerja sebagai pegawai di sebuah b4nk di k0ta raya ini, kesemua sepupunya masing-masing beranggapan bahawa ibu mereka telah menaiki sal4h satu daripada tiga kenderaan.

Muzamir yang tinggal di Bidara Sari Saujana Perdana, Sungai Bul0h, Selangor ini, berkata, selepas menyedari ibu saudaranya telah ditinggalkan, se0rang lagi saudaranya segera membuat panggilan berkali-kali kepada sepupunya yang selamba pulang meningg4lkan ibu mereka.

Sebelum kejadian tu, sempatlah kami semua bergambar dulu, buat vide0 TikT0k ramai-ramai, sebab susah nak dapat kumpul ramai-ramai sebelum ni.

MUZAMIR

“Anak makcik yang bawa emaknya datang dah gerak paling awal sebab adik-beradik lain ada lagi dekat sini, dia ingatkan mereka yang lain akan tumpangkan emaknya balik nanti.

“Sepupu yang bergerak pulang last naik kereta jenis Toy0ta Wish warna putih (dalam vide0) tu pun tak tahu ibu mereka tertinggal. Itu yang semua menon0ng je balik.

“Sebenarnya, masa tengah lambai-lambai nak balik tu, mak mereka tengah tapau makanan kat dapur. Jadi kami semua yang dekat luar rumah memang t4k perasan emaknya belum naik mana-mana tiga kereta anak-anaknya. Bila maknya keluar je dari dapur, barulah kami yang masih tinggal kat rumah tu perasan maknya ni tertinggal,” kata Muzamir.

tinggalmak1

Seluruh keluarga Muzamir yang pulang beraya di kampung mereka di Selangor.

Jelas Muzamir yang merupakan anak kedua daripada sembilan adik beradik ini, sepupunya yang sudah dalam perjalanan pulang ke Parit 11 Pasir Panjang, Sekinchan, Selangor terp4ksa berpatah balik untuk mengambil ibunya.

Berikutan vide0 yang menjadi tular di TikT0k, para warga maya turut bersel0roh meningg4lkan k0men yang mencuit hati.

tinggalmak2

Muzamir bersama isterinya.

“Itulah mak. Suka sangat sambung sembang kan anak dah lupa.

“Selalu k3s tertinggal anak. Ni mak tertinggal.

“Baru minta maaf dah kena minta maaf balik.

“Satu kereta aut0 derh4ka. Mujur tak jadi batu,” selor0h netizen di ruangan k0men.

Walau bagaimanapun, m0men ini dianggap sebagai peristiwa kelakar 0leh semua ahli keluarga mereka dan ibu mereka juga t1dak berkec1l hati dengan apa yang berlaku.

Sumber : mStar

Leave a Comment