Dua kaIi t0lak pinangan rakan sekampung, wanita der1ta sih1r katak puru… tiada lagi wajah jeIita, seIuruh badan menggerutv

AKIBAT men0lak cinta se0rang lelaki, kehidupan Shiela (bukan nama sebenar) musn4h apabila terkena sih1r katak puru yang membuatkan seluruh tubuh termasuk wajahnya bertukar menggerutv dan menger1kan.

Shiela menjadi keg1laan lelaki di kampungnya yang tertawan dengan kejelitaannya sehinggakan ramai menag1h cinta meskipun wanita itu t1dak pernah terfikir untuk mencari pasangan.

Matlamatnya hanya satu ketika ini, ingin menyambung pelajaran dan berharap dapat memb4ntu meningkatkan ekon0mi keluarganya yang sus4h.

Adik-beradik Shiela juga ramai dan perlukan perhatiannya – membuatkan dia langsung t1dak berfikir tentang perkahwinan.

Sudah banyak pinangan yang datang dit0lak begitu sahaja 0leh keluarga Shiela, bukan tidak mahu tetapi sedar sekiranya dia berkahwin, dia t1dak dapat memb4ntu keluarga.

photo-1516711019666-9037607f2642

Akibat sih1r, Shiela engg4n keluar rumah.

Dua kali t0lak pinangan

Hisham (bukan nama sebenar) antara jejaka yang cukup ‘g1lakan’ Shiela malah sudah dua kali pinangannya dit0lak Shiela sebelum ini.

Bukan dia t1dak menghargai keikhlasan Hisham ingin menyuntingnya sebagai isteri tetapi sikap t1dak kurang sabar lelaki itu mem4tikan hasratnya untuk mengenalinya dengan lebih dekat.

“Sudah banyak kali saya terangkan kepadanya agar kami berkawan terlebih dahulu dan bukannya terburv-burv hendak berkahwin tanpa mengenali hati budi masing-masing.

“Tetapi Hisham tetap berdeg1l membuatkan saya tawar hati dengannya,” katanya.

Hisham yang sebelum ini se0rang lelaki budiman dan sering dilihat ke masjid berubah apabila sampai ‘berita’ ke telinganya k0n0nnya Shiela sudah mempunyai teman lelaki lain.

Malah Hisham turut difahamkan bahawa teman lelaki baharunya itulah menjadi punca Shiela men0lak pinangannya sebanyak dua kali sekali gus menyebabkan Hisham berdend4m dengan wanita yang dig1lainya itu.

Bayangkan saya sendiri berasa jij1k melihat wajah saya di cermin kerana ia menggerutv dan bernan4h jika dipicit… Saya buntv mengenangkan apa berlaku kepada diri saya.

SHIELA

“Entah siapa yang membawa mulut tentang saya sudah ada kekas1h, sampai kec0h satu kampung sehinggakan ada yang mengej3k Hisham kerana tidak berjaya menawan hati saya.

“Tanpa saya sedari, Hisham menyimpan dend4m terhadap saya sehingga membawa kepada keadaan diri saya hari ini,” katanya.

Satu badan menggerutv, dengar suara katak atas bumbung

Cerita Shiela, dua minggu selepas kec0h mengenai dirinya di kampung, dia mula berasa t1dak sedap badan selain seluruh badannya naik bintik-bintik yang gat4l dan berair jika dig4ru.

Sangkanya dia terkena dem4m campak tetapi keadaannya tetap sama selepas hampir sebulan malah bertambah tervk!

“Bayangkan saya sendiri berasa jij1k melihat wajah saya di cermin kerana ia menggerutv dan bernan4h jika dipicit. Saya bvntu mengenangkan apa berlaku kepada diri saya.

“Sehinggakan saya m4lu hendak keluar rumah disebabkan wajah saya bertukar h0doh,” ceritanya.

Apa membuatkan dia berasa sesuatu t1dak kena dengan dirinya, ketika tengah malam dia akan terdengar suara katak dan bunyi katak mel0mpat di atas bumbung.

1329617

Sehingga kini, Shiela masih mendapatkan raw4tan akibat dis1hir.

Tidak hanya itu, seluruh badannya juga akan terasa g4tal dan membuatkan dia tidak b0leh tidur.

“Ibu bapa nekad membawa saya berjumpa se0rang ustaz dan seperti saya jangka, saya telah dis1hir oleh seseorang dan ustaz memberitahu individu itu rapat dengan saya.

“Saya bukan hendak menudvh tetapi ketika saya sak1t, Hisham sering menghantar mesej yang bertanyakan keadaan saya tetapi saya tidak membal4snya,” katanya.

Shiela berkata, sehingga kini dia masih mender1ta sih1r katak puru itu meskipun bintik-bintik menggervtu di wajah dan badannya semakin beransur pulih selepas mendapatkan raw4tan.

Ustaz memberitahunya, pr0ses raw4tan memakan masa yang lama dan ada kemungkinan s1hir turut ditambah oleh penghantar bagi meny1ksa dirinya.

“Bagi mengelakkan sebarang sal4h faham dan rasa tidak puas hat1, saya berpindah ke rumah saudara, jauh daripada pandangan 0rang kampung dan Alhamdulillah keadaan tenang di sini dan f0kus saya untuk pulih seperti sedia kala,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment