Noraniza ldris gembira Siti Nurhaliza sambut baik peIawaan jadi tetamu VlP k0nsert, mahu jemput ramai Iagi penyanyi irama Malaysia

PENYANYI Noraniza Idris melu4hkan rasa syukur apabila Datuk Seri Siti Nurhaliza menyambut baik pelawaan menghadiri k0nsert terakhirnya yang akan diadakan pada Oktober depan.

Menurut Noraniza, 53, dia sudah lama menyimpan hasrat untuk menjemput penyanyi-penyanyi yang memartabatkan 1rama Malaysia termasuklah Siti Nurhaliza sebagai tetamu kenamaan (VIP) pada malam itu.

“Alhamdulillah… saya bersyukur pelawaan saya itu diterima baik 0leh Siti. Niat saya memang nak jemput VIP datang k0nsert saya.

Noraniza Idris

Noraniza bakal adakan k0nsert pertamanya pada Oktober depan.

“Dari awal lagi saya rancang untuk buat k0nsert nak ajak Siti datang sebagai tetamu VIP. K0nsep k0nsert saya nak memartabatkan genre Irama Malaysia.

“Siti pun antara sal4h seorang penyanyi yang menaikkan genre tersebut. Saya pun memang berhasrat untuk jemput semua penyanyi irama Malaysia,” katanya kepada mStar.

Sebelum ini, Noraniza atau lebih mesra disapa Kak Ani melu4hkan hasrat mahu mengundang Siti Nurhaliza sebagai tetamu kenamaan pada malam k0nsert itu.

Pelawaan Noraniza itu mendapat maklum bal4s p0sitif apabila Siti memaklumkan dia bersedia untuk hadir men0nton jika t1ada sebarang halangan.

K0nsep k0nsert saya nak memartabatkan genre Irama Malaysia.

NORANIZA IDRIS

PENYANYI

K0nsert Malai Solo itu dijangka berlangsung di Istana Budaya, Kuala Lumpur sekitar Oktober depan.

Untuk rek0d, Siti dan Noraniza pernah bernaung di bawah label syar1kat rakaman yang sama namun hubungan mereka did4kwa ‘dingin’.

Pelbagai spekul4si yang timbul namun masing-masing selesa bersikap pr0fesional dan tidak pernah mencetus sebarang prov0kasi.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Intan Payung ini memberitahu dia akan mula melakukan persediaan dari segi ment4l dan fizikal pada Jun depan.

Pertama kali mengadakan k0nsert lebih 30 tahun dalam industri, Noraniza meng4kui dia mempunyai perasaan b1mbang dengan jangkaan peminat terhadapnya.

Noraniza Idris

Noraniza mahu turunkan berat sebanyak 20 kilogram sebelum k0nsert.

“Ikutkan awal Jun nanti baru saya akan mula buat pra persediaan menjelang k0nsert. Untuk k0ngsi lebih mengenai k0nsert itu tak b0leh la.

“Kena tunggu sidang media yang akan diadakan. Sejujurnya saya ada juga perasaan t4kut peminat tak sabar nak teng0k k0nsert sebab ini kan k0nsert pertama saya.

“Saya kena buat betul-betul dan tak b0leh ada kes1lapan sikit pun. Saya pun dah kena buat persediaan dari segi tenaga antaranya nak kena turunkan 20 kilogram sebelum k0nsert,” ujarnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment