“Sampai Nabila Razali Pun T4k KenaI” Kisah Renggo Arrow Tebar R0ti Canai Tampung KeIuarga

MENYINGK1RKAN v0kalis kumpulan Arrow iaitu Renggo dalam pr0gram I Can See Your V0ice Malaysia musim kelima yang bersiaran pada Ahad lalu, penyanyi Nabila Razali menerima tegvran netizen.

Tampil menjawab d4kwaan kon0nnya dia t1dak mengenali penyanyi seni0r itu, Nabila berkata dia tert1pu dengan identiti penyam4ran yang dibawa oleh Renggo hingga t1dak menyedari penyanyi itu merupakan salah se0rang peserta.

“Takkan la saya tak kenal Abang Renggo, saya membesar dengan lagu-lagu dia, jadi siulan sejak kecil. Tapi kita kena faham k0nsep pr0gram ini, setiap peserta diberi kelainan karakter daripada watak realiti.

“Tugas panel juri pun nak kel1rukan artis jemputan. Itulah yang best tentang pr0gram ini. Saya tak perasaan masa itu sebab Abang Renggo lain karakter, baju dan cermin mata hitam… pakai t0pi kob0i, jalan pun tunduk sahaja.

“Malah semasa berehat untuk iklan, peserta tak dibenarkan bersuara atau berinteraksi dengan kami semua. Semua tunduk sahaja, tak b0leh nak teng0k muka betul-betul.

“Malam itu memang suk4r nak buat pilihan… selepas habis pr0gram, saya terus jumpa Abang Renggo dan minta maaf! Dia gelak sahaja dan 0kay sangat, kami sempat bertukar n0mbor, mungkin b0leh bekerjasama lagi lepas ni.

“Sebelum ini pun pernah sepentas. Jadi k0rang janganlah mar4h Bella ya… jangan risau, Bella kenal Abang Renggo!” katanya kepada mStar.

Renggo Arrow kawin kali ketiga

Penyanyi Renggo Arrow, 52, mengesahkan sudah berkahwin buat kali ketiga selepas melangsungkan pernikahan dengan Hairoliza Hanafi, 44, pada 22 September tahun lalu di Masjid Kampung Pulau Lima, Pasir Puteh, Kelantan.

Renggo atau nama sebenarnya Mohd Zain Ramli berkata, dia mengenali Hairoliza yang berasal dari Kuching, Sarawak selama beberapa bulan sebelum mengambil keputusan berkawin.

“Kami hanya kenal melalui alam maya saja sebelum ini. Hairoliza yang juga peminat kumpulan Arrow sering bertanya khabar kes1hatan saya yang kerap keluar masuk h0spital kerana masalah j4ntung bengk4k dan berair pada 1 April lalu.

Dia juga banyak beri sok0ngan m0ral sepanjang menghadapi PKP (Per1ntah Kawalan Pergerakan) lalu. Kami rajin bertukar-tukar pendapat. Selepas lima bulan berkenalan, kami terus ke fasa seterusnya di mana dalam masa sebulan itu saya cuba mengenali hat1 budinya lagi.

“Sepanjang perkenalan, tiba-tiba hat1 saya terdetik mungkin ini jod0h saya. Ada juga saya mengusik dia, kalau setuju nak nikah datanglah Kelantan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, dia t1dak menyangka Hairoliza betul-betul datang dan ser1us mahu berkahwin dengannya. “Selepas itu, saya uruskan segala-galanya urusan perkahwinan dan kini kami sudah selamat bergel4r suami isteri,” katanya.

Renggo sebelum ini pernah berkahwin dengan wanita Tha1land dan dikurniakan dua anak, manakala perkahwinan keduanya dikurniakan lima anak.

Hairoliza pula belum pernah mendirikan rumah tangga disebabkan k0mitmen bekerja.

Renggo kini menguruskan kedai makan dan kini menetap di Kampung Sungai Petai, Pasir Puteh.

Dia tertarik dengan Hairoliza kerana mempunyai ciri-ciri yang diinginkan pada se0rang wanita.

“Saya yakin dia jujur dan merendah diri 0rangnya. Saya memang suka dengan wanita sebegini. Isteri saya seorang yang kelakar dan ada nak4lnya. Saya memang impikan isteri yang menghiburkan, bukannya yang senyap atau pendiam serta memb0sankan,” katanya.

Hairoliza pula meng4kui dirinya peminat Arrow dan Renggo sejak sekian lama serta sudah lama cuba menjejaki Renggo di Faceb00k.

“Mungkin sudah j0doh, akhirnya saya berjaya menjejaki Faceb00k Renggo tahun ini,” katanya yang bekerja di Perbadanan Pembangunan Perumahan di Kuching.

Renggo yang pernah menyertai Kilauan Emas 4 pada 2014 dan mendapat tempat kedua pernah mengenali beberapa wanita lain, namun tiada jod0h untuk berkahwin.

Dia yang mendapat restu anak-anak berharap perkahwinan ini adalah kali terakhir buat dirinya dan kekal hingga ke akhir hay4tnya.

Kedai Makan Santai Renggo Arrow kini ber0perasi di Pasir Puteh, Kelantan. – Fot0 Astro AWANI

Selepas mengambil bahagian dalam pr0gram realiti Kilauan Emas 4 terbitan Astr0 t1dak lama dahulu, Renggo mengambil keputusan membuka kedai makan dan r0ti canai di Puch0ng, namun kini pern1agan kedai makan di Puchong diserahkan kepada kawannya juga se0rang artis dari kumpulan CRK untuk diteruskan.

Pilihannya bertapak di Sungai Petai dirasakan tepat, apatah lagi kehidupan di sini aman, tenang dan mempunyai ruang masa.

” Di Kelantan ini tanah dia sejuk, tak berapa b1mbang dalam s0al sos1al anak anak, bahkan beliau menyasarkan untuk berada di kampung kerana bukan sasarannya untuk capai sesuatu yang luar kemampuannya” katanya.

TIDAK PERNAH PUTvS ASA

Namun, Renggo tidak menyangka ju4lan hasil air tangannya menebar r0ti canai lumayan bahkan roti canainya kini laris diju4l sekitar 200-250 keping sehari.

“Tak sa4ngka buka kedai si kawasan kampung, sambutan dia luar jangka, 0rang datang tak putvs putvs dari serata Kelantan, saya bermula seratus keping sekarang dan nak cecah 300 keping roti canai” tambahnya.

KARIER MUZIK TIDAK DI4BAIKAN

Bercakap mengenai bidang nyanyian, Renggo berkata, kerja sebagai penyanyi tidak terhent1 sebaliknya beliau meneruskan minatnya itu.

Baru-baru ini, Renggo telah melancarkan s1ngle album terbaharu berjudul Kekasih Syurrgawi yang sudah mula berkumandang di saluran Y0uTube.

“Lagu ini saya buat khas untuk semua wanita, tidak kira kateg0ri apa, j4nda ke, ibu ke, d4ra ke, lagu ini sudah mula mula bermain di cor0ng radio” katanya

Beliau turut menerima undangan menyanyi namun disebabkan P KP, undangan nyanyian jarang diterima.

KREDIT: ASTRO AWANI, MSTAR

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment