“Nak Iari kena tindih puIa!”- ‘Ada benda ikut’ seIepas T0nt0n filem KKN di Desa Penari, 2 keIibat berkebaya g4nggu tidur

KETIKA ini sedang heb0h diperkatakan tentang f1lem ser4m terbaharu Ind0nesia berjudul KKN di Desa Penari yang meraih kejayaan lu4r biasa dalam kalangan pen0nton termasuk di Malaysia dan Singapura.

Dikhabarkan filem ini adalah berdasarkan kisah benar seperti diceritakan oleh se0rang pengguna Tw1tter iaitu @simpleman sekitar tahun 2019.

Kisah itu berlaku kepada enam pelajar iaitu Ayu, Nur, Widya, Wahyu, Bima dan Anton yang sedang menjalani tugasan lu4r universiti di sebuah perkampungan pada 2009.

Desa yang dipilih pelajar itu bagaimanapun menyimpan banyak m1steri sehingga mereka mengalami pelbagai kejadian pel1k dan ser4m selepas ada antara mereka yang mel4nggar p4ntang lar4ng ditetapkan.

Ada benda ikut selepas tont0n KKN di Desa Penari

Sebagai sal4h se0rang penggemar filem ser4m, Shahrul (bukan nama sebenar) cukup teruja dengan tayangan filem itu di negara ini apatah lagi pernah membaca bebenang mengenai Desa Penari di Tw1tter.

Namun keterujaan itu mengundang pad4h apabila dia mengalami pelbagai kejadian pel1k selepas men0nton filem tersebut.

download

Shahrul terkejvt apabila mendapati terdapat kel1bat di dalam biliknya.

“Sejujurnya f1lem itu tidaklah seser4m mana tetapi lebih kepada m1steri yang menyelubungi Desa Penari tetapi ada sesuatu mengenainya yang membuatkan bulv r0ma meremang ketika men0ntonnya.

“Kerana terlalu teruja, saya pergi men0nton filem itu se0rang diri dan kebetulan hanya tayangan sebelum tengah malam yang tinggal, jadi saya bel1 sahaja tiket.

“Filem itu memang menyeron0kkan, jalan cerita yang mantap selain ada pelbagai pengajaran boleh diambil daripada kisah KKN di Desa Penari,” katanya.

Ketika pulang ke rumah, Shahrul perasan seperti ada sesuatu yang t1dak kena dengan dirinya kerana dia berasa res4h sepanjang perjalanan selain merasakan ada sesuatu duduk di bahagian belakang keretanya.

Tapi fikirnya, ia perkara biasa, mungkin disebabkan terbawa-bawa selepas men0nton filem sera4m. Tetapi semakin dia cuba membuang perasaan itu, bulu r0manya merem4ng apatah lagi ketika melalui kawasan gelap.

Apa yang saya alami itu bukanlah disebabkan f1lem KKN di Desa Penari tetapi mungkin fakt0r saya pulang lew4t malam dan mungkin ada benda ikut pulang ke rumah.

SHAHRUL

“Ketika sampai di rumah, saya terus masuk ke bilik dan tidur tanpa mandi atau mencuci kaki kerana terlalu let1h, apatah lagi es0k perlu bangun awal untuk ke pejabat.

“Entah macam mana saya tiba-tiba terjaga sekitar pukul 4 pagi dan dalam kesamaran, terlihat dua kel1bat berdiri di penjuru bilik.

“Memang terper4njat tetapi saya cuba bertenang dan menganggap saya cuma meng1gau dan ia hanya bayang-bayang daripada cahaya dari luar,” imbaunya.

Memperincikan kel1bat yang dilihatnya, Shahrul menjelaskan dua ent1ti itu berambut panjang dan memakai kebaya namun hanya menvndukkan kepala dan tidak bergerak daripada kedudukan mereka.

Shahrul berkata, dia cuba bangun daripada katil, tetapi bad4nnya seolah-olah dit1ndih membuatkan dia terus memejamkan mata dan tanpa disedari dia kembali tertidur.

7A80CD09-55AF-40B2-8EFA-9A1B8A34106D

Shahrul memberitahu wanita berkebaya merah berada di dalam biliknya. -Gambar sekadar hiasan

“Apa yang saya alami itu bukanlah disebabkan f1lem KKN di Desa Penari tetapi mungkin fakt0r saya pulang lewat malam dan mungkin ada benda ikut pulang ke rumah.

“Sampai rumah pula saya ti1ak beri salam, tidak mandi atau basuh kaki yang membuatkan bend4 itu ikut dan cuba mengg4nggu saya,” katanya.

Bagaimanapun kata Shahrul, apa dialaminya itu membuatkan dia berasa tr4uma dan sentiasa teringat-ingat akan dua kel1bat itu yang muncul di hadapannya.

F1lem itu dibintangi 0leh Tissa Biani sebagai Nur, Adinda Thomas sebagai Widya, Aghniny Haque sebagai Ayu, Ahmad Megantara sebagai Bima, serta Calvin Jeremy sebagai Anton.

Filem yang diarahkan 0leh Awj Suryadi ini pada awalnya dirancang untuk ditayangkan pada Mac 2020 namun tertund4 kerana p4ndem1k c0vld-19.

Sumber : mStar

Leave a Comment