“Demi ‘nasi ayam zaman UiTM’”- Sabar ajeIah! SeIepas pandu dari Kedah-Shah Alam Tiba di kedai isteri tengah mengidam terus Iupa suami

DEMI 0rang yang tersayang, apa pun jua permintaan mereka pasti kita sanggup lakukan.

Apatah lagi jika permintaan atas nama ‘mengidam’ 0leh ibu ham1l, walau kadang-kala suk4r dan t1dak masuk akal tetap diusahakan juga.

Berk0ngsi cerita kepada mStar, Wan Mohd Nabil Wan Othman, 35, berk0ngsi kisah bagaimana dia memandu sejauh lebih 440km (kilometer) demi memenuhi kehendak isterinya, Hazwani Gahzali, 35, yang kini sedang meng4ndung empat bulan.

Jelasnya yang mesra disapa Nabil, isterinya menyatakan hasrat teringin makan nasi ayam yang diju4l dekat Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Selangor pada 13 Mei lalu.

“Hari Jumaat lepas kami bvntu tak tahu nak pergi ke mana. Kebetulan pula nanti cuti kami bersambung sampai ke hari cuti Wesak jadi saya dan isteri buat plan nak pergi jalan-jalan.

“Masa kami tengah leka berbicang dan beri cadangan, isteri tiba-tiba cakap ‘Kan best kalau dapat makan nasi ayam dekat S3ksyen 7 tu.’ Kebetulan pula saya pun memang tak tahu nak pergi ke mana. Tapi kami dah lama tak makan dekat situ jadi saya r1sau kedai tu dah tutup tak b0leh ‘survive’ masa PKP (per1ntah Kawalan Pergerakan) tapi isteri berkeras nak pergi juga.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya pun akur… sebab dah faham sangat kalau dia tengah meng1dam memang akan minta nak pergi situ. Ini pun bukan kali pertama dia minta nak pergi sana. Masa meng4ndung anak pertama dulu pun saya dah kena hadap permintaan dia. Kas1han pula mana tahu nanti dia kempunan sebab tengah meng4ndung anak saya juga,” jelasnya yang menetap di Pokok Sena, Kedah.

Demi isteri tercinta, Nabil dan isteri yang sudah berumah tangga lebih sembilan tahun ini terus menaiki kereta jenis H0nda City dan bert0lak pada jam 9 pagi dari Sungai Petani, Kedah menuju ke Shah Alam, Selangor.

Menurut bapa kepada dua orang cahaya mata yang masing-masing berusia tujuh tahun dan lima tahun ini, mereka berjaya tiba di Shah Alam pada jam 2 petang.

Nabil dan ahli keluarganya bert0lak ke Selangor demi menikm4ti nasi ayam kukus di UiTM Shah Alam.

“Kami bert0lak dari Kedah memang dah ‘bajet’ untuk sampai waktu makan tengahari. Jadi kalau ada rezeki tu makan dia jadi nikmat sikit sebab sanggup datang jauh-jauh. Tapi bila sampai kedai tu, shutter buka separuh saja. Isteri saya dalam kereta dah nampak kecew4 sangat.

“Tak sanggup teng0k dia bersed1h jadi saya turun dan tanya dekat tuan kedai tu Nasi Ayam Kukus Yasmin masih ada ju4l atau tidak dan nasib baik kami terima jawapan tidak mengecew4kan. Bukan apa, kami r1sau bila sudah bertukar tauke, nasi pun bukan sama macam dulu. Tapi mujurlah pelayan tu cakap mereka masih menggunakan resepi sama.

“Bila dapat makanan tu, memang isteri saya dah t4k bercakap dengan saya. Betul-betul dia hargai makan nasi ayam tu padahal sepanjang bulan puasa d1a tak lalu nak makan. Lega bila saya teng0k dia berselera semula. Tak rug1 saya gagahkan juga drive sejauh ni cuba nasib bila teng0k reaksi isteri,” jelas Nabil.

Tak sanggup teng0k dia bersed1h jadi saya turun dan tanya dekat tuan kedai tu Nasi Ayam Kukus Yasmin masih ada ju4l atau tidak dan nasib baik kami terima jawapan t1dak mengecew4kan.

WAN MOHD NABIL

Imbas Nabil mengenai zaman perc1ntaanya dahulu, dia dan isteri merupakan alumni UiTM yang melanjutkan pengajian pada 2011 sehingga 2013.

Malah, nasi ayam ini merupakan makanan yang selalu mereka makan hampir setiap hari kerana ia merupakan makanan mudah dan t1dak perlu fikir untuk memilih lauk lain.

Ujar Nabil, mereka menginap di h0tel Trefoil, Setia Alam sepanjang tiga hari bercuti ke Selangor.

“Hari ketiga yang merupakan hari terakhir kami dekat sini, isteri masih t4k jemu nak makan nasi ayam tu. Dia siap tanya b0leh ke nak tapau bawa balik ke Kedah. Habislah kereta saya bau nasi ayam sampai Kedah,” selor0h Nabil.

Nabil mendirikan rumah tangga pada 18 Mei 2013.

Berikutan rakaman vide0 yang dimuat naik di TikT0k, rata-rata netizen memuji kesungguhan Nabil dalam kesanggupannya merealisasikan keinginan isterinya itu.

Dalam pada itu, Nabil turut meluahkan rasa syukur apabila warga maya meningg4lkan k0men mend0akan kebaikan dan kesejahteraan dia dan keluarga kecilnya ini.

Sumber : mStar

Leave a Comment