“IeIaki juga perIukan ‘me-time’”- Fasha Sandha izin suami Iepak dengan kawan-kawan

MAHU memberi insp1rasi kepada wanita, pelak0n Fasha Sandha berkata, dia seron0k membawakan watak-watak yang menunjukkan kekuatan se0rang perempuan.

Pelak0n drama Dend4m Seorang Isteriitu berkata, karakter Amira yang dibawakan itu dapat menjadi ikutan kepada wanita mengalami nasib sama yang dit1ndas kaum lelaki.

“Saya suka drama yang memaparkan kekuatan se0rang wanita sebab seperti yang kita tahu wanita sekarang tidak lagi dit1ndas… mereka lebih kuat berbanding dulu.

Fasha Sandha

Fasha bergandingan dengan Nad Zainal dalam Dend4m Seorang Isteri.

“Sebab sekarang ramai wanita yang sudah berjaya dan mencari pendap4tan sendiri, tak berg4ntung kepada lelaki. Kekuatan wanita tak b0leh disangkal dah.

“Seperti drama Dend4m Se0rang Isteri yang kini menjadi ikutan. Mula-mula watak saya dit1ndas tapi dia bangkit dan mendapat kekuatan untuk balas dend4m.

Bagi saya, tak sal4h untuk lelaki keluar dengan kawan-kawan.

FASHA SANDHA

PELAKON

“Banyak dah sekarang drama yang memaparkan kekuatan wanita. Dalam berkarya dapat juga beri inspirasi kepada wanita di lu4r sana,” katanya kepada mStar.

Aktres berusia 38 tahun itu berk0ngsi mengenai perkara itu ketika sesi temu bual bersama mStar secara maya pada Khamis.

Selain Fasha atau nama sebenarnya, Nur Fasha Sandha Hassan, drama 80 epis0d itu turut dibintangi oleh Nad Zainal, Wan Raja dan Aidit Noh.

Dalam pada itu, isteri kepada akt0r Aidil Aziz ini turut berk0ngsi pandangan mengenai masa dan ruang yang diperlukan setiap pas4ngan dalam rumah tangga.

“Bagi saya, tak sal4h untuk lelaki keluar dengan kawan-kawan. Sebab dalam perkahwinan ini, kita yang menc0rakkannya. Sebagai wanita, kita kena sentiasa tenang.

“Kalau suami nak lepak dengan kawan-kawan atau main b0la, biarkan mereka. Kita kena bagi ruang kepada pas4ngan kita untuk ada masa sendiri (me-time).

“Sama juga suami, kena beri juga masa dan ruang kepada isteri untuk me-time. Dalam perkahwinan ini kena give and take,” ujarnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment