“Pernah ganti kakak keIuar ‘dating'”- Parah! pasangan kembar sampai anak sendiri tak kenaI ibu, tiba-tiba muncul 2 wanita wajah seiras

MEMILIKI pas4ngan kembar seiras pastinya ser0n0k!

Kata 0rang ia seperti mempunyai kawan baik sepanjang hidup kerana masing-masing saling ada untuk satu sama lain.

Namun baru-baru ini tul4r vide0 kisah lucu membabitkan pas4ngan kembar seiras apabila anak sal4h seorang daripada mereka tidak mengenali ibunya sendiri.

Bercerita kepada mStar, Ameera Azman, 28, berkata vide0 lucu yang dik0ngsikan di TikT0k itu sebenarnya adalah ibu saudaranya yang berusia 29 tahun.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Dua 0rang kembar tu sebenarnya ibu saudara saya. Tapi jarak umur kami cuma berbeza setahun saja jadi saya lebih rapat dan ken4l mereka sejak kecil lagi seperti kawan.

“Si kembar yang adik (tudung maroon) tu baru datang dari Johor. Mereka singgah di kedai makan milik keluarga saya dekat M Coc0nut Shake dekat Ampang. Masa dekat kedai tu si kakak (tudung biru) ni dukvng anak adiknya. Apabila dia nak pass semula anak si adik, dia dah t4k nak sebab dah selesa ingatkan tu ibu dia.

Pas4ngan kembar ini memiliki wajah yang seiras.

“Itu yang saya rakam vide0 masa mereka ‘bergelut’ pujvk balik Fia yang berusia 11 bulan untuk pergi dekat ibu dia. Ni bukan kali pertama anak dia tersal4h ibu sendiri. Selalu sangat anak dia c0nfuse,” jelasnya yang senang disapa Ameera.

Imbas Ameera yang bern1aga sendiri, disebabkan pas4ngan kembar ini memiliki wajah seiras, mereka pernah mengambil kesempatan dengan ‘kelebihan’ itu.

Bukan budak tu je c0nfuse dengan aku sekali kel1ru.

NETIZEN

Katanya tahap kenak4lan mereka ini bagaimana pun t1dak diketahui 0leh 0rang ramai.

“Mereka belajar di sek0lah berbeza jadi tak ramai yang tahu masing-masing ada pas4ngan kembar. Pernah dulu si adik p0nteng sek0lah pergi asrama kakak dan lepak dekat d0rm masa kakak belum balik sek0lah. Rakan di asrama tegur si adik macam biasa. Sekali apabila kakak balik sek0lah, ramai terkejvt macam nampak h4ntu.

Nur Farhana (kiri) bersama adiknya Nur Farhani (kanan).

“Ada satu tahap tu sal4h se0rang si kembar sampai pernah gantikan pas4ngan untuk pergi berjumpa dengan abang angk4t. Masa tu kakak keluar pergi berjalan lepas tu abang angk4t buat ‘sp0tcheck‘ tanya dekat mana sedangkan dia dekat luar.

“Tiba-tiba abang angk4t ni datang rumah. Jadinya kakak terp4ksa minta si adiknya gantikan dia keluar rumah supaya abang angk4t ni percaya dia ada dekat rumah padahal tengah jalan dekat luar.

“Pernah juga sal4h se0rang daripada mereka ganti pergi keluar dating,” jelas Ameera.

Berikutan rakaman yang tular di TikT0k, vide0 mengenai pas4ngan kembar ini menerima pelbagai reaksi daripada warga maya.

Ameera merupakan anak saudara belah ibu pas4ngan kembar ini.

Malah ada juga antara net1zen yang turut menyatakan bahawa mereka juga t1dak dapat mengecam wajah dua wanita ini.

“Bukan budak tu je c0nfuse dengan aku sekali kel1ru.

“Seirasnya muka kembar mama dia. Dah sudah b4by pun c0nfuse dah,” k0men beberapa netizen.

Dalam pada itu, ada juga sesetengah warganet yang turut mengimpikan untuk memiliki anak p4sangan kembar setelah melihat vide0 tersebut.

Sumber : mStar

Leave a Comment