“Berkali-kali cakap ‘maafkan kami ustaz'”- 6 Orang MENYlHlR Saya, Suami Dia PeIuk Saya. lsterinya PuIa Men4ngis ini rupanya pernah berlaku pada ustaz Kazim

Setiap petang saya nampak wan1ta berjubah putih berkali-kali kata pad4n muka..pad4n muka dekat saya”

Itu kata-kata Dato’ Ustaz Mohd Kazim Elias beberapa tahun lalu, gara-gara s4kit h4ti kena tegvr sikit saja mereka terg4mak buat macam ni dekat ustaz sampai beliau j4tuh sak1t. Nauzub1llah

Malah ada manusia yang sanggup menjadi pembun0h dengan meminta pertol0ngan daripada j1n dan sy41tan bagi memb4las dend4m kepada manusia lain menggunakan c4ra h4lus begini.

Baca Artikel Berkaitan : “Bertahun Dah Ustaz S4kit”- Sekali LeIaki Ini Terang Peny4kit Sebenar Ustaz Kazim Dan Cara Rawatan

Mereka yang ditimpa mus1bah j4tuh sak1t disebabkan s1hir s4ntau pula, tak semestinya 0rang biasa malah ustaz yang diketahui tinggi ilmu agama pun kadangkala dijadikan m4ngsa oleh manusia yang mengikut h4ti dan hawa n4fsu.

Berikut perk0ngsian oleh Ustaz Kazim berkaitan pengalamannya dis4ntau.

Tahun 1996:

Saya dijemput menjadi 1mam qiamulail, selesai kuliah subuh saya pulang ke rumah. Jumaat sekitar 9.30 pagi, dada saya s4kit, badan tiba-tiba sahaja lem4h, kepala pen1ng.. saya mvntah.. masyaallah.. dar4h membuak keluar.

Di h0spital d0ktor kata sy terkena j4ngkitan v1rus. 6 hari terlentang, anak sulung saya umur 2 tahun menang1s siang malam. Saya terlalu lem4h, dada seperti dih1ris-h1ris.

Setiap petang saya nampak lemb4ga perempuan berbaju putih, berdiri di pintu sambil tersenyum berkata “pad4n muka.. pad4n muka”.

Teman (kawan) saya datang tidur di rumah, lar1 dia sebab dia nampak lemb4ga hitam besar berdiri dan kenc1ng atas dia.. Masyaallah badan makin lem4h, mana-mana angg0ta dipegang pasti menjer1t saya kes4kitan.

Saya dibawa ke Kedah dan Batu Kurau untuk berub4t.

Di Batu Kurau dapatlah jawapannya.. saya dis4ntau, kuku semua dah hitam, badan susut mendadak.. beribu-ribu m1ang buluh dikeluarkan dari dada saya, s4kitnya Tuhan sahaja yg tahu.

Bilal tua yang merawati saya kata “sabar ni uj1an Allah..”

5 tahun kemudian dia meningg4l kerana s4kit tua. Sejak itu p4ntang saya ialah makanan yang tajam dan berbisa sepeti tebu, rebung, kambing dan beberapa jenis lagi.

Ini kali pertama saya dis4ntau. Per1t, ped1h dan s4kit sangat, bagi yang pernah kena dia tau lah macamana rasanya.. kenangan yang menginsafkan 1996/97

Tahun 1997:

Kes4kitan akibat dis4ntau berterusan dan mengganggu kerja dkwah saya.

Ser4ngan kedua lagi tervk, ramai yg datang memb4ntu di samping amalan tertentu, gangguan dalam rumah makin menjadi-jadi. Saya dibawa balik ke Kedah untuk berub4t, d0ktor mengesahkan saya tiada sebarang pnyak1t.

Tahapnya sampai 0rang masjid datang baca Yasin.. saya redha apa jua ketentuan Allah.

Suatu malam, saya berm1mpi didatangi seorang ulama, memakai baju putih.. mengucapkan salam.. dipegangnya dada saya dan dibaca beberapa pot0ngan ayat Al Quran.

Dia kata es0k ambik 7 benda ni dan mandi g0sok seluruh badan.. Insyaallah katanya Allah bagi kesembvhan.

Dalam m1mpi itu saya dipertunjukkan dengan 6 orang yang meny1hir saya.. gambar mereka ditunjuk satu-satu.. saya tersedar dari tidur.. Masyaallah, mimpi apakah ini.. m1mpi benar atau mainan?

Siang es0knya sy gagahkan diri utk bercakap, minta disediakan 7 perkara itu, saya pun dimandikan dan saya masih ingat lebih 2 minggu saya terlantar, b4tuk berdar4h, hanya b0leh minum susu sahaja.

Pagi saya mandi pada sebelah petangnya Alhamdulillah saya dah b0leh duduk.. saya kata lapar.. nak nasi.. saya teng0k org sekeliling saya menang1s, saya minta nak pegang anak saya, syukur dah boleh ingat banyak benda.

Tahun 1998:

Saya p1ndah dari rumah sewa ke rumah sendiri di Batu Gajah.. dalam sibuk d0k angkat barang, datang suami isteri.. saya kenal mereka, 0rang kaya, orang hebat deme ni.

Tiba-tiba suami dia pelvk saya, si isterinya mnang1s.. dia kata “maafkan kami ustaz” berkali-kali diulang perkataan itu.

Saya tanya “nape?”

Dia jawab “kamilah yg meny1hir ustaz, kami berd0sa sangat-sangat pada Ustaz”

Saya tanya “kenapa buat kat saya mcm ni?”

Dia jawab “Saya terasa bila ustaz tegur dalam kuliah tentang 0rang yg tak berjemaah dimasjid, saya gram, saya menyvmpah dgn kata-kata ustaz”

Saya jawab “Takpe..Alhamdulillah, saya tak m4rah dan simpan dalam hati”

Dia kata lagi “mereka berenam terlibat”

” Enam 0rang?” saya terkejvt..

Memang, saya kenal mereka kerana suami isteri inilah yang ditunjuk dalam m1mpi saya itu. Saya sebut nama lagi empat 0rg, dia meng4ku betul, mereka yang an1aya saya. Saya cakap pesan pada mereka saya maafkan mereka.

Sampai sekarang, kalau saya terserempak mereka berdua, si suami akan memelvk saya.. satu keluarga rapat dan tiap-tiap tahun mereka datang beraya (hari raya) dengan bawa sekali anak menantu cucu.. langsung tiada dend4m dihati, Alhamdulillah.

Tahun 2001:

Ketika itu menjadi Imam di Masjid Al-Aulia, Ipoh. Tabiat saya ialah makan malam jam 6:30 petang.. bila saya 3 kali suap baru saya perasan ada banyak ul4t di dalamnya, bergerak-gerak, MasyaAllah, bila saya bu4ng ke lantai jadi nasi tapi dalam pinggan berul4t.

Saya tanya isteri, ni nasi bila? Dia jawab baru masak. 3 hari berturut-turut sebelum itu tikar getah rumah saya diselak-selak sedangkan ada kusyen, meja makan dan almari kitab di atasnya. Ber0mbak macam ada orang mengibasnya.

Itulah permulaan ser4ngan ketiga pada saya dan kali ini paling tervk, saya terlantar sebulan malah tak dapat mengingati orang di sekeliling saya.

S4kitnya sangat kuat sehingga mengganggu keluarga.. berpuluh-puluh ustaz dan pengam4l perub4tan tradisi0nal datang memb4ntu.

Demikian kisah Ustaz Kazim Elias yang dik0ngsikan semula sebagai memberi pengajaran kepada 0rang ramai.

Mungkin ramai yang terbaca kisah terbaru Ustaz Kazim yang difahamkan kembali sak1t gara-gara s1h1r. Sem0ga Ustaz Kazim diberi kesembvhan dan ketabahan menghadapi uj1an ini.

Sumber:asiakini.com

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.
Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami t1dak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-k0men yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini.

Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sementara itu, ini antara artikel menarik untuk anda ikuti

Xoxo

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment