“Adakah Saya Mervngut?”- Sheikh Muzaphar Akui Pen4t Urus 6 Anak Sampai Pernah TerIupa Ambil Di Sek0lah namun Masih Nak Tambah Anak Lagi

Memil1ki cahaya mata yang ramai sudah tentu menjadi satu perkara yang t1dak mudah untuk diuruskan bagi sesetengah ibu bapa. Meskipun mengakui perkara tersebut pen4t untuk dilakukan, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor ada pendapat yang berbeza sebagai bapa kepada 6 cahaya mata.

Urus sendiri semua per1hal anak

Foto: Inst4gram Dr. Sheikh Muzaphar

Menerusi perk0ngsian terbarunya di laman Instagram, angkasawan pertama negara itu mended4hkan rutin harian keluarga mereka yang bermula seawal 5:30 pagi. Menurutnya, dia dan isteri, Datin Dr Halina akan memulakan hari mereka dengan mendahulukan keperluan anak-anak, kemudian barulah menguruskan diri sendiri.

‘Kekec0han’ selalunya bermula pada jam 0530am apabila sal4h seorang kembar bangun. Satu kemb4r akan mengejvtkan mereka yang lain. Itulah jam loceng kami.

Tambah Dr Sheikh Muszaphar, mereka juga sentiasa memastikan agar sal4h se0rang daripada mereka akan berada di rumah pada waktu makan tengahari, seterusnya menguruskan aktiviti anak-anak pada sebelah petang seperti sek0lah agama, kelas mengaji, kelas tambahan, kelas taekw0ndo, dan kelas berenang.

Pernah lupa ambil anak di sek0lah

Foto: Instagram Dr. Sheikh Muzaphar

Di sebalik aturan pas4ngan itu yang nampak ‘sempurna’, mereka juga t1dak lari daripada melakukan kes1lapan seperti pernah terlupa menjemput anak balik dari sek0lah. Dr. Sheikh Muzaffar mengakui perkara tersebut memen4tkan, namun kepen4tan menjadi ibu bapa itu berbal0i hanya dengan sepatah ‘I l0ve y0u daddy’.

Itu belum lagi cerita terlupa nak hantar aktiviti ini… aktiviti itu. Pernah sekali terlupa jemput anak kat sek0lah, nasib baik cikgu telef0n. Saya sangka Dr. Halina urus, dia pula ingat saya yang urus. Adakah saya mervngut? Ya, sebab pen4t sangat. Tapi adakah saya akan buat lagi sekali? Ya, berbal0i sangat. Kata-lata ‘I l0ve y0u Daddy’ buat air mata berl1nangan kegembiraan.

Di hujung kapsyen, Dr. Sheikh Muzaffar sempat bersel0roh mahu tambah zur1at lagi.

Sumber: Instagram Sheikh Muszaphar Shukor

Kredit: Ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini.

Pihak kami juga t1dak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Sumber : MenujuKebenaran

Leave a Comment