“Sampai 2000 perm0h0nan”- Baru Je lklan Cari J0d0h, Gadis Ni Terpaksa Tutup Perm0h0nan

Lambakan laman cari j0d0h di internet pada hari ini sedikit sebanyak mampu memb4ntu gol0ngan yang masih belum bertemu pasangan hidup masing-masing. Namun pers0alannya, adakah media sos1al merupakan platf0rm yang terbaik untuk mencari jod0h? Atau mungkin ada kesan di sebaliknya?

Tidak dinaf1kan, ramai juga antara kita yang bertemu jod0h di laman sos1al, malah ada yang berjaya sampai ke jinjang pelamin.

Baru-baru ini tular perk0ngsian se0rang pengguna Tw1tter bernama Faye membantu rakannya iaitu Syafiqah Ghazali untuk mencari jod0h.

Menurutnya, rakannya itu sudah bersedia untuk menjadi isteri dan jika diizinkan Allah mahu mendirikan rumah tangga tahun ini.

Dalam perk0ngsian itu turut disertakan ‘link’ b0rang buat mereka yang berminat untuk mencuba nasib sebagai bakal suami rakannya itu.

Perkara itu turut dik0ngsikan page lain di Faceb00k iaitu Lawak Asia . Apa yang menjadi perhatian, ramai para isteri yang meningg4lkan k0men b1mbang jika para suami mereka k0nonnya mahu mencuba nasib.

Tidak kurang juga, ramai yang terkedv melihat pr0file gadis itu yang sudah pun mengembara ke 20 negara dan pandai berbasaha Perancis.

“Tak expect terima banyak ni, ambik masa sikit nak g0 thru, maybe 2 minggu…”

Kata gadis yang dikenali dengan nama Syafiqah Ghazali ini, dia t1dak menyangka perm0honan itu diterima baik ramai jejaka hingga terp4ksa menutup b0rang permoh0nan kerana telah melebihi ‘expectations’.

“Ramai yg tanya kenapa f0rm tu tak b0leh isi lagi. Minta maaf application terp4ksa ditutup since semalam, memandangkan terlalu banyak, 2000++applications”

“Terlalu banyak perm0honan, terp4ksa ditutup…”

“Risau suami singgah k0men dekat sini…”
Susulan tul4rnya perkara ini secara meluar, K0smo melap0rkan para isteri mula tak senang duduk dan terpaksa meninjau ke ruangan k0men, risau suami sendiri cuba-cuba nasib dengan mengisi b0rang.

“Saya saja baca k0men, risau juga suami singgah k0men dekat sini.”

– Noor Shamira.

“Banyak juga k0men dan like, tengah mencari juga ni kalau-kalau suami akak tengah cuba nasib, sebab teng0k sekarang ni asyik bersenam saja.”

“Risau juga kan, tambah-tambah siap ada f0rm yang nak diisi, katanya dah 2,000 orang m0hon.”

– Aziana Razali.

Difahamkan, tuan badan iaitu Syafiqah mengesahkan dia sememangnya sedang mencari j0doh. Lebih mengejutkan dia menerima 2,000 perm0honan yang mencuba nasib untuk menjadi bakal suaminya.

Dalam pada itu, gadis itu berkata dia terp4ksa menutup permoh0nan berkenaan dan tidak sangka perk0ngsian rakannya itu akan tular.

Kredit:K0smo,Tw1tter – Faye, IG – syafiqahgazali

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih. J0m Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami t1dak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut.

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment