[VIDEO] Ustaz Kazim Tiba2 Buang ‘Makeup’ di Melet0p, Terkejvt Nabil, Elly Mazlein!

Umum diketahui, sejak akhir-akhir ini pendakwah terken4l Datuk Mohd Kazim Elias mendapat perhatian ramai di media sos1al selepas berk0ngsikan penyak1t m1steri yang dihadapinya.

Malah perk0ngsian Ustaz Kazim Elias itu menerima pelbagai k0men p0sitif mahupun sebaliknya namun secara eksklus1f terbaharu di rancangan Melet0p, Ustaz Kazim Elias hadir menceritakan keadaannya kepada umum.

Ustaz Kazim Elias dalam temubual dirinya bersama pengacara Melet0p, Nabil Ahmad dan Elly Mazlein menaf1kan ia satu market1ng atau sekadar pr0pa untuk filem malah penyak1t m1steri dihadapinya juga difahamkan sejak tahun 1997 sehingga sekarang.

Walau bagaimanapun, meskipun keadaan kes1hatannya sedemikian namun ia tidak menjadi penghalang buat Ustaz Kazim Elias berdakwah dan dia tetap ingin meneruskannya, k0ngsi pendakwah ini lagi di Melet0p.

Ustaz Kazim Elias juga sanggup membu4ng makeup di wajahnya demi menunjukkan keadaan sebenar dialaminya malah ia turut mengejvtkan buat Nabil Ahmad dan Elly Mazlein yang dapat melihatnya dengan lebih dekat.

Ujar Ustaz Kazim Elias di rancangan tersebut, juga dia perlu bangun dan sekurang-kurangnya ketika dia bekerja, dirinya dapat melupakan penyak1t m1steri dihadapinya. Namun dalam pada masa sama, Ustaz Kazim Elias turut berk0ngsi keadaan sebenar dirinya di bahagian wajah dan kedua kakinya.

S1h1r: Individu moh0n maaf dengan Ustaz Kazim

Penceramah bebas, Datuk Kazim Elias berkata, se0rang individu pernah datang dan mem0hon maaf kepadanya ketika beliau mengh1dap penyak1t m1steri dipercayai dis1hir.

Kazim atau lebih dikenali Ustaz Kazim berkata, individu itu meng4ku menjadi orang suruhan kepada pihak yang meny1hirnya sehingga beliau mengh1dap mas4lah kes1hatan dan malu berhadapan dengan orang ramai.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak bertanya kepada individu yang mem0hon maaf tersebut mengenai siapa melakukan perbuatan sy1rik itu terhadapnya.

“Semasa saya sak1t, ada 0rang datang jumpa saya minta maaf dan dia kata dia hanya disuruh buat benda-benda itu, saya maafkan dia.

“Tetapi saya t1dak tanya kepada dia siapa yang suruh dia buat benda itu kerana saya t1dak mahu apabila saya jumpa 0rang itu, saya nak mar4h kepadanya,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Beliau ditemui selepas pr0gram F0rum Perdana Hal Ehwal Islam di Dewan Jubli Kuala Kangsar di sini semalam.

Berkenan berangkat ke majlis berkenaan ialah Sultan Perak, Sultan Muizzuddin Nazrin Shah diiringi Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara Salim.

Yang hadir sama Menteri Besar, Datuk Seri Saarani Mohamad dan Set1ausaha Kerajaan Negeri, Datuk Suaidi Abdul Rahim.

SULTAN Nazrin Muizzuddin Shah berbual dengan Kazim Elias pada F0rum Perdana Hal Ehwal Islam di Dewan Jubli di Kuala Kangsar, Perak. – UTUSAN/MOHAMAD HAFIZI MOHD. SAID

Kazim berkata, selain individu yang tampil mem0hon maaf secara per1badi kepada beliau, terdapat juga beberapa pengam4l perub4tan alternatif yang memberitahu siapa yang meny1hirnya.

Namun,beliau t1dak mempedul1kan perkara berkenaan kerana t1dak mahu membuat sebarang tudvhan dan lebih mement1ngkan kesembvhan penyak1tnya.

“Saya t1dak akan tudvh 0rang ini buat, 0rang itu buat sebab berd0sa dan saya lebih mement1ngkan kesembvhan saya dengan izin Allah,” katanya.

Menurut beliau, penyak1t yang dihadapinya itu menjadikan dirinya m4lu bertemu dengan 0rang ramai dan mengalami tek4nan.

Katanya, beliau terp4ksa hidup dalam kepura-puraan apabila wajahnya terp4ksa di tatarias untuk menutup kesan dis1hir.

“Saya rasa apa mereka buat ini menjadikan saya tidak b0leh berdepan dengan khalayak dan saya t1dak mahu perkara itu berlaku.

“Saya kena law4n dan kena sihat sebab kerja-kerja dakwah mas1h panjang, masih ramai perlukan dakwah. Saya m0h0n d0a semua rakyat Malaysia agar saya diberikan kesembvhan,” katanya.


KERATAN lap0ran akhbar Utusan Malaysia semalam.

Terdahulu, Kazim dalam dua hantaran beras1ngan dalam media sos1al miliknya mem0hon bantuan 0rang ramai yang b0leh mengub4ti penyak1t dialaminya.

Hantaran berkenaan menerima pelbagai reaksi daripada netizen yang mend0akan kesembvhan beliau selain ada yang menawar diri untuk memb4ntu.

Ketika siaran langsung di Faceb00k kelmarin, Ustaz Kazim berkata, beliau akan mencari individu di Tha1land yang dipercayai mengenakan sih1r kepada beliau seperti did4kwa sesetengah pihak sebelum ini. – UTUSAN

kredit: HCL, utusan

Selain kisah tersebut yang mencur1 tumpuan umum, ini juga antara kisah-kisah menarik lain disediakan untuk anda seperti berikut

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment