“Saya maIu dengan dia..”- KaIau dia masih ada, Saya nak c1um tapak kaki dia. Pngakuan Zamani sangat mengejvtkan

Saya terjerumvs sejak di bangku sek0lah lagi…”

Demikian pengakuan v0kalis kumpulan Slam, Zamani yang membuat pended4han berani apabila mengaku terjeb4k dengan penyaIahgunaan d4d4h sejak di bangku sek0lah.

Peng4kuan tersebut dibuat Zamani secara ekslusif menerusi pr0gram sketsa dan bual bicara k0medi, Rumah N0. 107 Musim Kedua yang bersiaran pada Jumaat, 11 Jun lalu.

Menurut Zamani, 50, beliau terjeb4k dengan naj1s d4d4h adalah satu kes1lapan terbesar yang dilakukan dalam hidupnya.

Luahnya lagi, andai waktu b0leh diputar dia mahu memoh0n maaf kepada ibunya kerana telah mem4lukan nama keluarga dan mahu menc1um tapak kaki wanita yang disanjungi itu.

” Saya terus-terang cakap…Saya terjerumvs dengan d4d4h sejak di bangku sek0lah. Semua d4d4h daripada yang kurang kuat sampailah yang paling kuat semua saya dah…

” Andai dapat diputarkan waktu, kalau arw4h ibu saya masih hidup…saya mahu memoh0n maaf, m0hon ampun kepada dia kerana telah mem4lukan nama keluarga.

” Saya nak c1um tapak kaki dia. Kalau dia masih ada, saya m4lu dengan dia, saya r0sakkan diri saya sendiri. Keluarga saya 0rang baik-baik.

” Mak bapak saya tak ajar saya jadi macam ni.

” Mereka dah didik saya dengan baik tetapi saya yang ters4sar. Saya tidak pernah meny4lahkan kawan-kawan atau 0rang lain sebab memang kehendak saya,” katanya.

Selain itu Zamani turut berk0ngsi mengenai pnyak1t tul4ng belakang dihadapinya yang juga berpunca daripada d4d4h.

Februari lalu, media melap0rkan keadaan Zamani yang mengalami mas4lah skol10sis atau tul4ng belakang melengkung dan terpaksa menghent1kan raw4tan pnyak1t itu buat sementara berikutan k0s raw4tan yang tinggi.

Ketika itu Zamani berkata, pendapatannya terjej4s berikutan penul4ran COVlD-19 dan pelaksanaan Per1ntah Kawalan Pergerakan (PKP) berkata, untuk beberapa sesi r4watan mengurvt dia perlu mengeluarkan k0s di antara RM3OO hingga RM4OO.

” Buat masa ini saya berhent1 dulu. Namun, kalau rasa sak1t sangat saya buat urvtan sendiri seperti yang diajarkan.

” Hidup memang ada fasa-fasanya dan kita kena lalui apa yang berlaku sekarang,” katanya kepada HarianMetro pada Februari lalu.

Penyanyi kumpulan Slam ini meng4kui kehidupannya agak terkesan dan hanya berbel4nja untuk perkara yang perlu saja.

Zamani tak kisah moh0n b4ntuan ker4jaan

Dalam lap0ran yang sama, Zamani tanpa berselindung turut meng4kui membuat permoh0nan b4ntuan untuk gol0ngan B40 seperti yang ditawarkan ker4jaan.

” Apa nak dim4lukan kerana artis juga perlukan pendapatan. Pada saya tiada sal4hnya perkara ini.

” Tidak ada apa yang hendak dim4lukan kerana semua 0rang terkesan sekarang. Semata-mata nak elak m4lu, tapi hidup sus4h pun tak guna juga.

” Apapun, terpulang kepada cara masing-masing dan saya tak m4lu untuk mengakui perkara ini. Lagipun saya dah pernah rasa sus4h dulu,” katanya.

Zamani berkata, dia juga merancang mem0h0n menyertai Pr0gram Hiburan Dari Rumah (HDR) dengan bay4ran sebanyak RM5,OOO menerusi Pakej Rangsangan Industri Kreatif Malaysia (Prisma).

” Dah ada peluang pasti saya tak nak ketinggalan untuk ambil. Kita pun tak b0leh buat apa-apa dan ini peluang untuk cari pend4patan. Rasanya benda ini bagus untuk gol0ngan penyanyi dan pemuzik,” katanya.

Zamani berkata, dalam masa sama tidak berpeluvk tubuh mengharapkan b4ntuan semata-mata kerana tetap berusaha mencari rezeki untuk keluarganya.

Pada 26 Februari ini dia akan beraksi di k0nsert virtual anjuran B0ss Pr0duction Pte Ltd dari Singapura.

” Selain itu, saya juga keluarkan syampu jenama Salju yang dipasarkan menerusi platform ilike_gl0bal dan akan turut diju4l di Sh0pee selepas ini.

Ini termasuk buku Hitam Putih Sebuah Aut0bi0grafi yang mengisahkan kehidupan saya juga dikeluarkan dan diju4l menerusi platform kru2u.originals,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua pr0jek ini dihasilkan oleh KRU dan buku berh4rga RM39.90 itu dicetak sebanyak 300 naskhah untuk edisi pertama.

Dia juga bersyukur kerana setakat ini buku itu menerima sambutan menggalakkan.

” Sekarang kami dalam pr0ses menerbitkan audi0 untuk bacaan buku ini. Mereka yang mal4s membaca atau tiada masa untuk membaca b0leh mendengarnya dalam f0rmat itu pula.

” Saya buat semua ini tapi hasilnya belum nampak. Ketika P KP saya kena buat pelbagai kerja. Kalau ada rezeki Allah nak bagi, jadilah. Kalau t1dak, kita hanya perlu mencuba dan selebihnya serahkan kepada Allah,” katanya.

Sumber : theb0lalive

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini.Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Sumber : MenujuKebenaran

Leave a Comment