“Suami remvk hati per1ksa handph0ne arw4h”- Isteri meninggaI 2 bulan selepas Kant0i bermesej dengan awek ramping

NAK menyes4l pun dah t4k guna.

Mungkin itulah ayat yang tepat untuk menggambarkan apa yang dilalui se0rang lelaki selepas isterinya meningg4l dun1a dua bulan lalu.

Menerusi perk0ngsian Eddie Diena di Faceb00k, sahabatnya yang dikenali sebagai Zack kini hidup dalam keadaan serba-sal4h kerana pernah meluk4kan hati arw4h isteri semasa hayatnya.

“Sekarang ni aku hidup penuh dengan rasa serba sal4h dan penuh penyes4lan. Aku menyes4l dengan apa yang aku dah buat dekat arw4h sebelum ni.

“Dua bulan sebelum arw4h isteri aku meningg4l aku pernah terkant0i mesej dengan kawan satu tempat kerja aku. Masa tu b1ni aku m4rah sangat dekat aku.

“Sebab aku dah tak tahan sangat dia b1sing-b1sing, aku pun teruslah cakap… Ya, memang abang suka teng0k budak perempuan tu. Cantik, pandai melawa. Pinggang ramp1ng. Tak macam awak. Gem0k gedempol,” imbas Zack kepada Eddie.

Cerita Zack lagi, isterinya banyak berd1am diri selepas kejadian itu menyebabkan dia beranggapan wanita itu terasa hat1 dengan kata-kata yang dituturkannya.

isteri2

Zack hidup dalam keadaan serba-sal4h selepas kem4tian isterinya. (Gambar Hiasan)

Namun kata Zack, wanita itu sempat mem0hon maaf kepadanya sebelum dia dit1durkan dan pergi buat selama-lamanya, baru-baru ini.

“Lepas dari aku cakap tu, aku teng0k isteri aku banyak berdiam. Hari-hari aku balik kerja dia dah tak ceria macam dulu. Agaknya dia ter4sa sangat dengan apa yang aku cakap.

“Sampailah sehingga satu hari sebelum dia dit1durkan. Dia ada cakap dalam telef0n… Abang, sayang nak minta maaf dengan abang dari hujung rambut sampailah hujung kaki. Minta h4lalkan makan minum sayang selama jadi isteri.

Sayang minta maaf sebab t4k dapat nak kurvs macam perempuan yang abang inginkan, ma4fkan sayang ya. Tol0ng d0akan supaya sayang mendapat reda dari suami sayang sebelum sayang perg1,” ujar wanita itu kepada suaminya.

Hari-hari aku balik kerja dia dah t4k ceria macam dulu. Agaknya dia ter4sa sangat dengan apa yang aku cakap.

ZACK

Ujar Zack, dia juga sempat meminta maaf sebelum isterinya menghembvskan naf4s terakhir.

Namun kata Zack, hat1nya cukup remvk apabila dia memer1ksa kandungan telef0n arw4h sehingga sekali lagi menyes4l dengan pengh1naan yang dibuat sebelum ini.

“Aku cuma sed1h sebenarnya. Aku baru je g0dek-g0dek handphone arw4h pagi tadi. Aku baru ada kekuatan untuk nak teng0k apa yang ada dekat handphone dia.

“Kau nak tahu tak apa yang aku jumpa dekat handph0ne dia? Aku teng0k apa yang dia search dekat Y0uTube dia. Cara-cara untuk kurvs dalam temp0h sebulan, cara-cara untuk turunkan berat badan, cara-cara bakar lemak, cara buat air det0x untuk kurus, cara-cara tahan lap4r.

“Ini adalah apa yang dia search sepanjang temp0h dua bulan ni, dan aku teng0k dekat troli Sh0pee dia. Penuh dengan pr0duk untuk kurus yang dia nak bel1 tapi dia tak mampu bel1 sebab aku tak bagi dia duit yang cukup untuk bel1 semua tu,” imbas Zack lagi.

isteri3

Antara k0men netizen di laman Faceb00k.

Dalam pada itu, rata-rata netizen turut meluahkan rasa seb4k selepas membaca kisah kem4tian wanita itu.

Pada masa sama, ruangan k0men turut dipenuhi dengan nasihat buat gol0ngan suami agar sentiasa menjaga hat1 isteri mereka.

“H4rgai dia ketika masih ada di depan mat4. Kas1hani dia. Bukan dia dah tak ada baru nak dikesal1, meratap bagai.

“Allahuakbar. Sed1hnya. Tergam4k suami dia cakap macam tu kat isteri dia. Hargailah sementara masih ada.

“Berhati-hati dalam berkata-kata. Tanpa sedar dah luk4kan sese0rang dalam diam. B0dy sham1ng ni kena 4lert.

“Ayat-ayat yang membunvh hati dan j1wa,” tulis beberapa pelayar Faceb00k.

Sumber : mStar

Leave a Comment