“Alasan Tutup Kedai Minyak Masak Habis”- Sekali Tindakan PeIanggan Ini Buat Tuan Kedai Ubah Fikiran

Tindakan se0rang pel4nggan menghulurkan minyak masak yang baru sahaja dibel1nya kepada tukang masak sebuah kedai makan telah menerima pelbagai reaks1 daripada 0rang ramai.

Rakaman yang dimuat naik se0rang pengguna media s0s1al, Iskandar Zamuel, memaparkan gelagat ibunya itu tanpa segan s1lu menghulurkan satu b0tol minyak masak kepada sal4h se0rang pekerja di kedai makan berkenaan.

Menurut Iskandar, dia dan keluarganya baru sahaja selesai membel1 barangan keperluan di sebuah pasar raya dan kemudiannya membuat keputusan untuk menjamu selera di kedai makan berkenaan.

Namun, ibunya itu berasa terk1lan kerana pada mulanya kedai tersebut sudah ingin ditutup kerana kehabisan minyak masak.

Kemudian, ibunya itu terus mengambil st0k minyak masak yang dibel1 dari dalam tr0li dan memberi kepada pekerja tersebut untuk digunakan.

“Kita pula m4lu, memang t1ada alasan la kalau dengan mak-mak,” tulisnya.

Di hujung rakaman tersebut, dapat dilihat pekerja di kedai makan berkenaan menyerahkan semula leb1han minyak yang telah digunakan kepada ibunya itu.

VIDEO:

Menjengah ke ruangan k0men, 0rang ramai berasa terhibur melihat aks1 sp0ntan wanita tersebut dan memuji usahanya untuk dapat makan di kedai berkenaan.

“Memang ‘level’ lain la mak cik ini, pen1aga mesti terkejvt, tak b0leh bagi alasan nak tutup kedai sebab tak ada minyak, sekali pel4nggan sediakan sendiri,” ujar se0rang pengguna.

“Punya nak makan juga dekat situ, terus bagi st0k sendiri, mungkin memang dah pen4t dan lap4r, tak larat nak cari kedai lain,” komen pengguna lain.

“Aku pun pernah macam ini, sanggup bel1 telur dekat kedai runcit sebab nak makan telur bungkus kat kedai makan, alasan st0k telur habis, terus aku carikan,” k0ngsi Fatihah.

Dapat disk4un tak lepas sedekah minyak masak?

Sumber – KOSMO! ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih

J0m Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami t1dak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment