“Kau pergilah kedai mamak tu teng0k sendiri”- Uli pakai tangan, Lana N0rdin MeIenting Ditegur Netizen

Pelak0n dan usahawan Lana N0din tampil memperbetulkan skept1kal segel1ntir pengguna media sos1al yang mengec4mnya membuat r0ti tanpa memakai sarung tangan.

Jelas Lana, dia perlu tampil bersuara untuk menjelaskan perkara rasi0nal yang tidak sepatutnya dijadikan 1su oleh warganet.

“Saya sebenarnya okey je, kalau ada masa bila buat l1ve kalau jumpa k0men-komen yang perlu saya jawab saya akan bal4s balik.

“Cara saya, selagi kita t4k bersuara sampai bila-bila mereka (h4ters) akan kec4m saja. Ada masanya kena bersuara, tapi saya bukannya selalu berg4duh.

Lana Nodin Balik Malaysia, Bakal Buka Kedai Bakeri

“Jenis yang lebih-lebih saya akan sek0lahkan balik… Macam hari tu ada yang kata saya buat r0ti tak pakai sarung tangan, saya cakap balik mana 0rang buat r0ti pakai sarung tangan. Kau pergilah kedai mamak tu teng0k sendiri.

“Saya tahu s0al kebersihan sebab saya pun 0rang lslam. Saya nak makan pun saya p0t0ng kuku, tak pakai pun quitex.

“Benda-benda l0gik, yang tak l0gik seperti b0dy sham1ng tu saya tak layan… Perlu saya tegur saya tegur, saya nak educate mereka supaya mereka tahu,” ujarnya.

Lana ditemui pada majlis pelancaran gedung menju4l barangan bakeri, Lana’s Bakery Land di K0ta Damansara, Selangor pada Ahad.

Engg4n bermuka-muka, kata Lana tindakannya yang dilihat kerap ‘berg4duh’ dengan netizen merupakan sikap sebenar dirinya.

“Siapa kenal saya, depan-depan s0und direct. Semua tahu per4ngai saya. Tak ada yang gray area, sama ada hitam atau putih saja.

“Nak kenal saya ni senang saja straight f0rward. Kalau saya tak suka saya cakap, tak suka simpan rahs1a atau bermuka-muka!” tegasnya.

Dalam perkembangan sama, Lana akhirnya membuka gedung bel1-belah barangan bakeri yang telah diusahakannya sejak dua tahun lalu.

“Dari P KP saya mula usahakan Lana’s Bakery Land dan ketika temp0h itu, saya pun turut terjej4s. Sewa tetap jalan, duit tetap mengal1r walaupun kedai belum b0leh ber0perasi.

“Saya usahakannya sendirian, saya belajar dari bawah. Masuk kedai bakeri 0rang, belajar masak, buat pastri dan sebagainya. Tiada 0rang nak berikan ilmu pern1agaan ini…

“Saya masih dalam pr0ses pembelajaran, selalu bertanyakan kehendak pel4nggan. Macam suami saya selalu cakap, kalau nak sesuatu benda saya perlu usahakan dari A-Z, kena tahu memasak,” ujarnya.

Lana N0din Balik Malaysia, Bakal Buka Kedai Bakeri.

Sekian lama menyepi selepas pulang ke Amerika Syarikat pada September tahun lalu, perk0ngsian terbaru pelak0n Lana Nodin baru-baru ini menjadi perhatian ramai.

Menerusi entri itu, Lana memaklumkan gudang bakeri terbesar Lana’s Bakery Land bak4l dibuka t1dak lama lagi. Menurut Lana, ianya gudang ju4lan bakeri bor0ng yang dikatakan terbesar di kawasan Kota Damansara dimana menju4l pr0duk bakeri serta bakeri air tangannya.

Perk0ngsian Lana itu mendapat pelbagai reaksi daripada net1zen termasuk pelakon Rita Rudaini yang bertanyakan adalah mereka yang t1dak divaks1n b0leh masuk kedainya.

K0men Rita itu dibal4s 0leh Lana dengan mengatakan bahawa kedainya tidak mengamalkan d1skr1minasi dan sesiapa sahaja dijemput datang walaupun tidak di vaks1n.

Terdahulu, Lana menaf1kan dirinya ant1vaks1n namun menuggu vaks1n yang dihasilkan betul-betul sel4mat untuk digunakan kerana ia masih dalam pr0ses uj1an klin1kal.

Sumber : Gempak, rotikaya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini.

Pihak adm1n juga tidak mampu untuk memantau semua k0men yang ditulis disini. Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selain itu, kami k0ngsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment