“Setiap Minit Kami Tu Duit”-Netizen Sebelahi Rider Kena ‘Sidai’ Sampai Sejam Pelanggan Sibuk Buat live

Umum sed1a maklum yang pekerjaan sebagai penghantar makanan atau f00d rider bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan.

Walaupun mereka dikatakan b0leh mendapat untung yang lumayan, mereka terp4ksa berpanas, berhujan dan terded4h kepada risik0. Itu belum termasuk kena melayan keren4h pel4nggan bermacam ragam.

Baru-baru ini, situasi yang sama turut terjadi kepada se0rang penghantar makanan ini apabila pel4nggan yang telah memesan makanannya sal4h meletakkan pin l0kasi.

Lebih mengecew4kan lagi, usaha lelaki tersebut untuk menghubungi pel4nggannya menemui jalan bvntu bila individu berkenaan t4k angkat panggilan.

Abang rider beng4ng, tend4ng pintu lepas berjaya hantar pesanan makanan

Ketika berhasil dihubungi, rider itu akh1rnya berjaya juga menghantar pesanan tersebut. Walau bagaimanapun, dia jelas rasa cukup beng4ng dengan kejadiaan berkenaan. Meskipun cust0mer sudah meminta maaf dan tawarkan ‘tips’, penghantar makanan berkenaan tetap naik ang1n lalu menghayunkan tend4ngan ke arah pintu.

Dalam vide0 yang dimuat naik di TikT0k 0leh pel4nggan ini sendiri iaitu @uciluna_, dia memaklumkan yang rider tersebut t4k bagi kerjasama serta sanggup tend4ng barang-barang yang ada dekat lu4r pejabatnya.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen t1dak meletakkan kesal4han 100 peratus kepada fo0d rider tersebut.

Tambah net1zen, kesal4han meletakkan pin memang akan suk4rkan lagi tugas mereka. Tak lupa juga ramai yang menasihati pel4nggan ini supaya tidak cua1 dan memahami situasi rider yang pen4t mencari rezeki.

Aks1 tend4ng pintu bukan g1mik

GARA-GARA t1dak mengangkat panggilan telef0n daripada se0rang penghantar makanan atau rider, pemuda bernama Muhammad Khairul Shukri atau Uci menerima kec4man hebat net1zen di apl1kasi TikT0k.

Cerita Uci, 21, rider itu menjadi lebih beng4ng apabila rakan k0ngsinya yang dikenali sebagai Ema hanya memberi tip sebanyak RM10 atas kelew4tan tersebut.

“Ema ni t1dak tahu apa-apa sebab Uci yang 0rder makanan, kemudian Ema bagi tip RM10 dan rider tu m4rah.

“Uci rasa ini bukan sal4h dia dan dia memang berhak untuk mar4h sebab kes1lapan Uci sendiri.

“Uci ajak berbincang secara baik dan nak bawa dia keluar dari pejabat sebab ada ramai staf waktu tu tapi dia dah mula tend4ng pintu.

“Dia turun tangga dan sep4k pula rak kasut… Uci memang rasa nak ikut dia tapi dalam keadaan tu rasa t4kut pula,” katanya kepada mStar.

KREDIT: MSTAR

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment