“Habiskan RM1,600 demi kejvtan”- PeIajar k0lej beIi 70 tiket wayang semata-mata nak teng0k T0m Cruise berdua-duaan dengan BFF

KEJvTAN bukan biasa-biasa!

Se0rang gad1s membuat kejvtan untuk sahabatnya apabila ‘menempah’ satu dewan pawagam untuk men0nton filem secara eksklusif bersama.

Bercakap kepada mStar, gadis bernama Ariana Naqma Saharuddin berkata, kejvtan itu dibuat di sebuah pawagam di pusat bel1-belah di Johor Bahru, Johor pada malam Ahad, 29 Mei lalu.

Baru berusia 19 tahun, dia bagaimanapun menjelaskan t1dak menyewa dewan pawagam tersebut, sebaliknya menempah hampir kesemua tempat duduk di dalamnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Dewan cinema tu ada 90 seats. Saya cuma bel1 70 seats sahaja sebab saya rasa t4k mungkin ada orang nak bel1 t1ket di dua barisan paling hadapan.

“Kesemua 70 t1ket saya bel1 secara 0nline pada h4rga kira-kira RM1,600 dan hanya dua seats saja yang diguna untuk saya dan dia,” katanya ketika dihubungi.

Mengulas lanjut, pelajar jurusan sains hayat di K0lej Matrikulasi Johor di Tangkak itu memberitahu, dia ‘memancing’ sahabatnya dengan mengajak keluar untuk makan malam.

book pawagam 4

Ariana (kiri) dan rakan baiknya sebelum memasuki pawagam.

Sebaliknya, dia yang lebih mesra disapa Ariana membawa sahabatnya itu ke pawagam untuk men0nton filem pec4h panggung, T0p Gun: Maverick lak0nan mantap Tom Cruise.

“Saya buat kejvtan ni sebab nak menggembirakan dia yang bersed1h selepas putvs cinta. Dia pernah kata teringin nak teng0k berdua je dalam cinema hall.

“Tak ada b0yfriend pun tak apalah, saya b0leh penuhi hasrat dia untuk teng0k berdua. Lagipun memang dia nak sangat tengok filem T0p Gun tu,” ujarnya yang berasal dari Larkin.

book pawagam 6

Rakan baik Arina seperti t1dak percaya hanya mereka berdua di dalam dewan pawagam.

Walaupun masih bergel4r pelajar, anak kedua daripada empat beradik itu sebenarnya mempunyai pend4patan sampingan dengan melakukan pa1d review di laman sos1al.

“Saya dah buat pa1d review sejak Januari 2021. Macam-macam pr0duk, biasanya skincare, makanan, tudung dan baju.

“Jadi, ada rezeki lebih bulan ini sebab banyak vide0 review saya naik banyak v1ews. Alhamdulillah saya bel4nja keluarga termasuk best friend,” katanya.

book pawagam 7

Tiada pen0nt0n lain di dalam pawagam sehingga f1lem tam4t ditayangkan.

Menurut Ariana lagi, dia mengenali sahabatnya, Sazliana Sulan, 19, sejak di Tingkatan Satu ketika belajar di sek0lah sama di Johor Bahru.

“Sekarang kami juga belajar dalam jurusan sama di k0lej sama. Kami teng0k m0vie untuk release tens1on selepas dua minggu sibuk belajar sebelum exam pada 12 Jun.

Apalah sangat nak dibandingkan RM1,600 tu dengan nilai persahabatan kami.

ARIANA

“Mungkin 0rang kata membaz1r bel1 t1ket satu dewan, tapi sepanjang persahabatan sejak sek0lah, dia yang setia mendengar lu4han saya, bila saya tak ada duit, dia yang b4ntu.

“Apalah sangat nak dibandingkan RM1,600 tu dengan n1lai persahabatan kami. Dia banyak b4ntu saya selama ni, sentiasa ada di waktu saya sus4h,” katanya sambil menambah dia dan sahabatnya berk0ngsi minat men0nton filem, makan, karaoke dan mengembara.

book pawagam 8

Ariana mahu menghargai hubvngan persahabatan dengan rakan baiknya.

Mengulas lanjut Arina berkata, dia dan sahabatnya t1dak membel1 sebarang makanan sepanjang men0nton f1lem drama aks1 berdurasi dua jam dan 17 minit itu.

“Habis teng0k m0vie kedai-kedai di mall pun dah tutvp. Sudahnya kami balik ke rumah baru makan, kebetulan dia bermalam di rumah saya.

“Masing-masing memang dah lap4r sangat, kami makan masakan ibu nasi putih berlaukkan ayam masak kicap dan sayur campur g0reng,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment