“Mujur beIum telef0n abang b0mba”- Gadis tersepit jari kelingking daIam lubang kayu, Akhirnya ini yang terjadi

SETIAP mahasiswa tentunya teruj4 menantikan detik menyarung jubah k0nv0kesyen dan melangkah naik ke pentas untuk mengambil skr0l.

Begitulah juga peras4an yang dirasai pelajar bernama Nur Adlina Khairani Mohd Baharun ini.

Sungguhpun hanya mengenakan jubah dan naik ke pentas kerana terl1bat menjadi sukarelawan ketika sesi rehe4rsal sempena ist1adat konv0kesyen yang bakal berlangsung t1dak lama lagi, namun perasaan teruja bercampur gemurvh tetap dirasainya.

Sempat merakamkan kenangan manis sepanjang rehearsal berlangsung, namun dalam kegembiraan menunggu gil1ran naik ke pentas, t1dak semena-mena tersel1t pula ins1den lucu di mana jari kel1ngkingnya tersep1t pada lubang dinding.

Mengimbas kembali k1sah yang berlaku minggu lalu, Nur Adlina berkata ketika itu dia bersama sukarel4wan lain sedang beratur di dalam Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC), UiTM Shah Alam.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Waktu itu saya dan yang lain sedang berbaris menvnggu nama graduan yang diwakili kami diumumkan untuk naik ke atas pent4s.

“Dinding di tepi tempat kami berbaris tu pula cantik beruk1r dengan lub4ng-lubang kecil, jadi saya saja main-main masukkan jar1 dalam lub4ng tu sebab jari saya kecil saja.

“Entah macam mana, jari kelingking saya stvck pula dalam lubang tu… tarik-tarik tapi t4k nak keluar. Memang autom4tik terus nerv0us sebab b1mbang giliran naik ke pentas dah sampai.

konvo 2

Nur Adlina (dua, kanan) bersama rakan-rakan yang terlibat sebagai suk4relawan sewaktu ‘rehearsal’ konv0kesyen, minggu lalu.

“Mujurlah selepas cuba berkali-kali, akhirnya saya berjaya tar1k jari… tak sampai lima minit pun stvck. Kalau lama, alamatnya kena panggil b0mba lah pula. Gat4l tangan punya fasal,” ceritanya kepada mStar.

Menurut pelajar semester dua, Ijazah Sarjana Muda Pengajian Bahasa Melayu ini, dia kemudian terl1ntas untuk melak0nkan semula ins1den lucu berkenaan dan merakamnya untuk dimuat naik di media sos1al.

konvo 1

Nur Adlina gemar terlibat dalam pr0gram suk4relawan yang dianjurkan universitinya.

“Vide0 di Inst4gram Reels itu adalah vide0 yang saya re-create semula untuk k0ngsikan kisah lucu di media sos1al. Niat nak share dengan foll0wers saja, tak sangka dapat hampir 100,000 jumlah t0ntonan.

“Tapi ada yang ingat saya betul-betul sed1h dan menang1s jari tersep1t sebab dalam video itu muka saya sed1h. Sebenarnya saya sunting dan guna filter ‘sed1h’ yang tengah trend1ng sekarang,” ujarnya yang berasal dari Kulai, Johor.

Bercerita lebih lanjut, Nur Adlina berkata dia sememangnya suka mel1batkan diri sebagai sukarelawan dalam apa jua pr0gram anjuran universiti sekiranya mempunyai peluang.

Vide0 di Inst4gram Reels itu adalah vide0 yang saya re-create semula untuk k0ngsikan kisah lucu di media sos1al. Niat nak share dengan foll0wers saja.

NUR ADLINA KHAIRANI MOHD BAHARUN

“Cont0hnya jadi v0lunteer untuk rehearsal konv0kesyen minggu lepas. Inilah kali pertama saya pakai jubah konv0kesyen sebab saya dulu lepasan Sijil Tinggi Pengajian Malaysia (STPM), t1ada majlis graduasi seperti pelajar Diploma.

“Memang pengalaman manis dan t4k dapat dilupakan. Secara tak langsung, pengalaman ini beri m0tivasi untuk saya belajar bersungguh-sungguh untuk dapatkan skr0l.

“Selain itu, saya pernah terl1bat sebagai suk4relawan ketika banj1r dahulu. Kami pergi ke Sri Muda dan b4ntu penduduk bersihkan rumah mereka.

konvo 3

Menjadi suk4relawan membersihkan rumah penduduk di Sri Muda, Shah Alam, yang dilanda b4njir, awal tahun lalu.

“Ser0nok sebenarnya jadi sukarelawan. Selain untuk dapatkan merit, kita juga b0leh dapat pengalaman, berkenalan dengan student lain dan merapatkan hubvngan bersama masyarakat. Secara tak langsung boleh menaj4mkan interpers0nal skill.

“Kalau kita aktif, ia juga memberi peng4ruh kepada keputusan peperiksaan. Memang tak rug1 kalau aktif,” katanya lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment