“Jelaskan Mcm Mana Kereta Boleh Parking Di Situ”- P0lis kenaI pasti identiti dua remaja ditemukan m4ti dalam Alphard

KUALA LUMPUR: P0lis mengenal pasti ident1ti dua m4y4t yang ditemukan di dalam sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis T0yota Alphard di ruang parkir sebuah k0ndominium di Cheras, Ahad lepas.

Ketua Pol1s Daerah Cheras ACP Muhammad Idzam Jaafar berkata m4ngsa dikenali sebagai Ahmad Danish Hakeem Hanafiah dan Akmalharith Damia Zainul masing-masing berusia 19 tahun.

“Saya sahkan ident1ti mereka telah dikenal pasti dan p0lis masih meny1asat k3s berkenaan,” katanya kepada Bernama hari ini.

Sementara itu, mengulas mengenai bagaimana kenderaan itu b0leh berada di kawasan parkir berkenaan walaupun kedua-dua mereka bukan penghuni kond0minium terbabit, Muhammad Idzam berkata kawasan parkir itu terbuka kepada awam.

“Mana-mana indiv1du yang datang ke residensi (kond0minium) berkenaan b0leh meletakkan kenderaan di parkir tersebut tetapi ia leng4ng dan jarang digunakan walaupun sudah siap dua tahun lepas. Hanya kereta m4ngsa yang berada di l0kasi berkenaan, di sudut hujung berdekatan dinding ketika ia ditemukan.

“Kereta itu dipercayai dipandu oleh se0rang daripada remaja itu. Ia berdasarkan rakaman kamera litar tertutup di kawasan parkir terbabit yang merakamkan MPV itu masuk ke l0kasi, namun tiada pergerakan keluar masuk melibatkan kedua-dua si m4ti,” katanya.

Dua remaja yang dilap0rkan h1lang oleh keluarga masing-masing ditemukan di dalam sebuah MPV di ruang parkir bawah tanah sebuah kond0minium di Bandar Sri Permaisuri, Cheras di sini, Ahad lepas.

P0LIS menjalankan pemer1ksaan terhadap dua m4y4t yang ditemukan di dalam MPV Toyota Alphard. FOTO Ihsan P0lis

‘Arw4h peminat tegar Hujan ‘ – Noh Salleh

Penyanyi kumpulan Hujan, Noh Salleh, 37, cukup terkesan dengan pemerg1an remaja lelaki berusia 19 tahun yang m4y4tnya ditemui bersama seorang lagi rakannya dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Alphard di parkir kond0minium di Bandar Sri Permaisuri, Cheras, di sini, Ahad lalu.

Menurut Noh, Allahy4rham yang juga pemain bass sebuah kumpulan muzik itu dikenali ketika remaja itu berusia 15 tahun yang juga peminat tegar kumpulan Hujan.

Malah, Allahy4rham sentiasa menyok0ng aktiviti kumpulan Hujan.

“Bagi saya, betullah pemerg1annya satu keh1langan besar untuk industri muzik kerana dia satu-satunya pelapis berbak4t luar biasa. Saya tak jumpa lagi mana-mana pemain bass muda yang memiliki kemah1ran sepertinya.

“Arw4h juga menjadi penggerak penting dalam kumpulannya itu. Kesungguhannya sebagai pemuzik sangat mengagumkan saya serta keseluruhan k0muniti muzik yang mengenalinya.

“Sewaktu pengebum1annya, ramai sangat datang memberi pengh0rmatan terakhir buatnya. Itu membuktikan betapa besarnya impak ditinggalkan kerana keper1badiannya pun memang sangat menyenangkan,” katanya kepada Harian Metro.

Noh turut bers1mpati dengan keluarga Allahy4rham yang sudah dianggapnya sebagai keluarga sendiri.

“Saya sempat ke bilik m4y4t di h0spital untuk sama-sama memberi sok0ngan dan tenangkan ibu bapanya. Semestinya s4yu hati melihat mereka merat4pi pemergian anaknya pada usia muda begitu,” katanya yang kali terakhir berjumpa Allahy4rham kira-kira sebulan lalu.

Semalam, Harian Metr0 melap0rkan m1steri keh1langan dua sahabat yang dilap0rkan h1lang pada 23 dan 24 Mei lalu terb0ngkar dengan penemuan m4yat mereka di dalam sebuah MPV di parkir sebuah bangunan kediaman di Bandar Sri Permaisuri, Cheras, di sini, Ahad lalu.

Pemer1ksaan pada badan kedua-dua may4t itu serta l0kasi kejadian mendapati tiada sebarang unsur jen4yah dan dihantar ke Jabatan Perub4tan F0rensik H0spital Canselor Tuanku Muhriz UKM (HCTM), Cheras, untuk pr0ses bed4h s1asat.

K3s itu diklasifikasikan sebagai m4ti mengejvt dan s1asatan sedang dijalankan.

kredit: hmetro

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment