“Ajar berjimat punya pasal”- [VIDEO] Suami Tetapkan Lepas Berat 200g baru Lampin Anak b0leh ditukar

Membesarkan anak bukanlah sesuatu yang mudah, lagi-lagi daripada segi kew4ngan memandangkan h4rga barang yang semakin meningkat zaman kini.

Demi berjimat, sepasang suami isteri mengambil in1siatif untuk ‘menimbang’ lampin bay1 mereka, dan lampin tersebut hanya boleh dituk4r sekiranya mencecah berat yang ditetapkan.

‘Berjimat itu pangkal untuk k4ya’

Foto: Tiktok @rudidemaio

Menerusi satu perk0ngsian di laman Tikt0k milik pengguna @rudidemaio, se0rang bapa dilihat t1dak berpuas dengan isterinya yang menukar lampin bay1 mereka yang baginya masih ‘ringan’. Dia dilihat meletakkan lampin tersebut ke atas alat penimbang, dia ianya dit1mbang seberat 100gram.

Di kapsyen perk0ngsian tersebut, pemilik video menulis bahawa si emak hanya b0leh menggantikan lampin bay1 sekiranya berat lampin melebihi 200 gram.

Sudah cakap kena tunggu sampai 200 gram baru gant1 pampers baru, tapi setiap kali belum 100 gram sudah ganti… b0r0s betul. Nak gant1 isteri…

Pepatah mengatakan… jimat itu p4ngkal kaya

Sejak dimuat naik, vide0 berdurasi 14 saat itu meraih lebih 2 jut4 tont0nan. Menjengah ke ruangan k0men, cara penjimatan bapa kepada bay1 itu ternyata mendapat reaks1 berbeza daripada net1zen yang berpendapat bahawa cara itu kurang sesuai kerana penjagaan lampin bay1 adalah penting dalam aspek kebers1han dan kes1hatan kulit bayi.

   

Video:

@rudidemaio

Udah di bilangin Harus tunggu ampe 200 gram baru gant1 pamper baru, tapi tiap kali belum 100 gram udah ganti… b0r0s bgt sih ????. Pengen gant1 istri aja…

? Pargoy Daun – putri_pass

Tonton Video :

Sumber: Tiktok Rudi Demaio

Kredit : ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment