“rakan ej3k tak ada bapa!”- Senasib dengan Talita zuriat arw4h Siti Sarah, wanita ini men4ngis tahan seb4k

BUKAN calang-calang cabaran yang harus dip1kul 0leh wanita bergel4r ibu tungg4l dalam membesarkan anak.

Sudahlah bersendirian mencari rezeki demi kelangsungan hidup, mereka juga perlu menghadapi keren4h anak-anak terutamanya yang masih kecil.

Begitulah juga k1sahnya dengan se0rang wanita ini.

Berstatus ibu tungg4l selepas kem4tian suami sejak lima tahun lalu, dia tabah dan cekal membesarkan dua cahaya mata yang masih bersek0lah rendah.

“Selama ini bagi saya t1ada masalah untuk membesarkan mereka, dan mereka pun dah faham ket1adaan ayah mereka sejak dari kecil.

“Selama ini mereka cuma merint1h kerana r1ndukan ayah mereka, jadi saya bawa mereka ke kubvr arw4h,” tulis wanita ini dalam satu mesej yang dik0ngsikan di Tw1tter 0leh pers0naliti televisyen, Ahmad Fedtri Yahya.

ejek 1

Sebagai ibu, wanita tersebut turut sed1h mengenangkan nasib anak-anaknya yang keh1langan kasih sayang se0rang bapa. Gambar hiasan

Selama temp0h lima tahun bergel4r anak yat1m, buat kali pertama, wanita itu berkata anak b0ngsunya menunjukkan kelakuan 4neh baru-baru ini.

“Si adik tiba-tiba senyap dalam kereta. Saya tanya dia kenapa senyap? T4kut saya ada buat sal4h atau dia terasa hat1 dengan abangnya.

“Tiba-tiba dia menang1s. Katanya, kawan dia gel4kkan dia tak ada ayah. Allahu… lulvh hati seorang ibu bila anak menang1s sebab itu.

“Saya tak tahu nak cakap apa dekat anak saya, saya menang1s bersama dia… kebetulan masa itu abangnya tengah pot0ng rambut di kedai. Apa yang saya perlu katakan pada anak jika berlaku lagi kejadian macam ini.

“Betul, saya rasa sed1h sebab di usia kecil macam ni mereka dah h1lang kasih sayang se0rang ayah. Saya h1lang kata semasa si adik cakap macam tu,” katanya lagi sambil memoh0n pandangan warganet.

kubur

Setiap kali anak-anaknya melu4hkan rasa rindu terhadap arw4h bapa, wanita itu akan membawa mereka menz1arahi pus4ra arw4h. Gambar hiasan

Sehingga kini perk0ngsian tersebut diulang kicau lebih daripada 4,000 kali.

Pada Khamis lalu mStar turut melap0rkan tentang luahan h1ba anak kedua selebriti Shuib bersama Allahy4rham Siti Sarah Raissuddin, Dzakira Talita Zahra, yang diej3k rakan sekolahnya.

Menerusi vide0 yang dimuat naik di Instagram, Talita yang kini berusia sembilan tahun menang1s teres4k-es4k kerana diketawakan rakan sekelas kerana kem4tian ibu.

Sis, pelvk anak sambil beritahu Allah sayang ayah lebih lagi sebab tu Allah ambil awal.

NETIZEN

Sementara itu menjengah di ruangan k0men pada perk0ngsian Ahmad Fedtri, rata-rata warganet meluahkan rasa seb4k dan simpati dengan wanita tersebut.

“Sis, pelvk anak sambil beritahu Allah sayang ayah lebih lagi sebab tu Allah ambil awal. Allah beri segala kebahagiaan kepada ayah sekarang ni. Kita semua akan pergi. Ayah ibu yang lain pun akan pergi, jadi yang pent1ng awak kena jadi budak yang baik supaya ayah gembira teng0k anak dia berakhlak mulia,” tulis @diyaamin.

Namun, kebanyakan net1zen meluahkan rasa kes4l dan terk1lan dengan s1kap sebahagian kanak-kanak yang tidak mempunyai akhlak dan nilai empat1.

Malah, ada juga yang berk0ngsi pengalaman sama di mana mereka pernah menjadi m4ngsa ej3kan rakan-rakan di sek0lah, hanya kerana memegang gel4ran anak yat1m.

komen

Antara k0men net1zen pada perk0ngsian tersebut.

“Satu hari ada se0rang budak perempuan yang tak puas hat1 dengan saya dan kami berg4duh mulut. Lepas itu dia ger4m sangat, dia cakap ‘perangai 0rang tak ada mak memang macam ni… kurang kas1h sayang’. Waktu itu terus seb4k,” tulis @syahirizzuan.

“Saya keh1langan ayah semasa berumur lapan tahun. Saya masih ingat dekat sek0lah, kalau ada apa-apa 1su yang terka1t dengan saya, cikgu selalu cakap ‘dia ni mem4ng, bapa dia dah m4ti’,” k0men @syaz17.

Sumber : mStar

Leave a Comment