“Rasa sak1t macam nak putus, nasib tiada kenc1ng manis”- Tanggung der1ta jari hitam gara2 finger cup inai viraI

GARA-GARA terlup4 untuk men4nggalkan sarung jari (finger cup) berisi inai, wanita ini terp4ksa menanggung der1ta apabila jari-jemarinya membengk4k terkena j4ngkitan.

Bercerita kepada mStar, wanita bernama Anis Suraya berkata ins1den yang berlaku pada 16 Mei itu terjadi kerana terlalu mengikut trend yang tul4r di media sos1al.

Ujarnya gad1s berusia 25 tahun ini, tujuan asalnya menggunakan sarung jari itu adalah sebagai test1moni terhadap diri sebelum diju4l kepada pel4nggan.

“Kegunaan alat itu adalah bagi memudahkan pemakaian inai tradisi0nal yang diju4l dalam cup tu.

“Saya bel1 bor0ng finger cup tu secara 0nline sebab tengah 1iral orang pakai. Jadi saya ingat nak ju4l sebab dah dapat permintaan pel4nggan lain.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya dah siap buat vide0 tut0rial lagi malam tu sebab teruja nak ju4l. Saya bancuh inai tu dan masukkan dalam cup lepas tu terus pakai,” katanya.

Dia sebelum itu berk0ngsi vide0 tentang hal berkenaan di TikT0k.

Bercerita lanjut, wanita yang menetap di Kuala Ketil, Kedah ini berkata pada mulanya dia mahu memakai sarung ber1si inai ini selama empat jam sahaja.

Keadaan jari Anis yang bengk4k disebabkan finger cup.

Namun secara t1dak sengaja Anis telah tertidur dalam keadaan memakai inai bersama finger cup ini melebihi had masa sepatutnya.

“Saya pakai cup tu dekat semua jari. Saya ada p0t0ng sikit bahagian bawah bek4s tu sebab agak ket4t masa pakai.

“Pada malam kejadian tu saya ingat nak pakai sampai pukul 12 malam saja. Masa tunggu empat jam tu saya terlena. Waktu subuh kees0kan hari tu baru tersedar.

“Apabila bangun tu memang dah tak rasa jar1 langsung. Masa buka finger cup tu jari dah tervk membengk4k. Mungkin sebab pan4s sangat, jari saya nampak macam melecvr,” ujarnya.

Keadaan menjadi par4h apabila setelah dicuci dan dibilas, jari-jemarinya ini menjadi sak1t bagaikan rasa nak putvs.

Bahagian kulit m4ti terk0yak akibat bengk4k.

Jelas wanita yang bern1aga sendiri ini, dia bergegas ke kl1nik berdekatan bagi mendapatkan raw4tan lanjut.

“Apabila check dekat kl1nik, d0ktor beritahu jari saya dah terkena alerg1k sebab bekas inai tu. Ada kesan lingkaran gelap ak1bat cengk4man dengan bek4s tu pada ibu jari bel4h kanan dan jari telunjuk bel4h kiri.

“Lepas tiga hari, ibu jari ni macam berdenyvt jadi saya pergi kl1nik semula. D0ktor beritahu saya dah terkena j4ngkitan sebab finger cup tu sek4t dar4h daripada mengal1r sebab tu bengk4k. Masa tu jari dah jadi dua kali ganda besar dari saiz asal sebab bengk4k.

Masa buka finger cup tu jar1 dah tervk membengk4k, mungkin sebab pan4s sangat hingga jari saya nampak macam melecvr.

ANIS SURAYA

“Jar1 yang dah mula membengk4k tu jadi makin tervk. Kulit m4ti pun dah terk0yak sampai nampak isi warna mer4h.

“Lepas seminggu, kul1t yang terk0pak terp4ksa dipot0ng. Hanya tinggal isi yang dah bertuk4r warna h1tam.

“Dokt0r ada cakap nasib baik tak ada kenc1ng manis. Kalau tak, memang dah p0tong jari ni,” jelas Anis.

Anis bekerja sendiri dan menetap di Kuala Ketil, Kedah.

Setelah lebih seminggu Anis berdepan dengan situasi menger1kan ini, jarinya kini semakin pulih setelah disapu krim antibi0tik namun masih perlu ke kl1nik secara berkala.

Bagaimanapun ibu jari Anis sehingga kini masih t1dak boleh dibengk0kkan disebabkan keadaan kulit terk0pek sudah menjadi kud1s.

Berikutan vide0 yang tul4r di TikT0k, Anis menegaskan bahawa mas4lah ini bukanlah disebabkan inai yang dipakai seperti sangkaan sesetengah para warga maya.

“D0ktor beritahu kalau al4han ini sebab inai mesti kuku pun akan terc4but sekali dengan kul1t. Ni semua memang kesan daripada pakai finger cup saya bel1 tu.

“Saya terus bu4ng ke dalam t0ng s4mpah. Saya rela t4nggung kerug1an daripada biarkan pel4nggan yang nak cuba bek4s ni alami nasib sama macam saya,” ujar Anis.

Sumber : mStar

Leave a Comment