“Sedih daIam hati”- Tak terima n0tis Iangsung, puIang dari kampung m0t0r penuh t0mp0k cat!

PERASAAN sed1h dalam hat1 tiada siapa mampu mengerti.

Begitulah gambaran nas1b gad1s ini, Nasrin Batrisya, 21, yang meluahkan rasa sed1h apabila melihat keadaan mot0sikal jenis Yamaha y15zr miliknya yang dikatakan dikh1an4ti atas dasar dengk1 dalam kejadian di Kampung Baru Hicom, S3ksyen 26, Shah Alam.

Bercerita kepada mStar, dia yang senang disapa Mekcha ini menyedari tentang mot0sikalnya terdapat t0mpokan cat sudah kering setelah pulang dari kampung di Kelantan pada 29 Januari lalu.

“Saya balik kampung nak jumpa mak. Saya t4k tahu pun kawasan perumahan ni tengah cat bangunan.

“Tak ada beritahu apa-apa dekat gr0up bl0k jadi saya memang tak tahu pun pas4l ni. Saya balik kampung naik kereta jadi saya memang tinggalkan saja m0tosikal dekat rumah.

“Bila balik ke rumah 3 Februari tu saya terkejvt teng0k keadaan mot0sikal penuh dengan t0mpokan cat,” jelasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Berikutan kejadian itu, gad1s ini cuba mengh1langkan kesan t0mpokan itu sendiri menggunakan pelbagai cara.

Bagaimanapun usahanya ternyata g4gal apabila cubaan menanggalkan cat itu hanya mer0sakkan lagi m0tosikal.

Lebih mal4ng, t1ada satu pun kedai mencuci mot0sikal yang berani mengambil risik0 untuk mencuci kesan cat kering pada mot0sikal miliknya.

“Saya dah cuba tanya tiga kedai spa cuci mot0sikal tapi semua tak berani nak cuci. Ingatkan nak kik1s saja tapi risau akan cal4r.

Mekcha terk1lan melihat keadaan mot0sikalnya.

“Saya cuba h1langkan sendiri dengan cara sental pakai minyak petr0l tapi warna c0ver set jadi luntur dan h1lang kilat. Saya tukar pakai thinner t4k berkesan pula.

“Jadi saya putvskan untuk tukar terus b0dy mot0sikal dengan c0ver set baharu. Banyak juga k0s terp4ksa saya tanggung. Lebih kurang RM648 tapi itu tak termasuk h4rga c0ver set,” jelasnya yang putvs asa untuk cuba tanggalkan cat tersebut.

Jelas Mekcha, dia berasa ser1k dengan kejadian yang men1mpa dirinya.

Jadi saya putvskan untuk tukar terus b0dy mot0sikal dengan c0ver set baharu. Banyak juga k0s terp4ksa saya tanggung. Lebih kurang RM648 tapi itu tak termasuk h4rga cover set.

NASRIN BATRISYA

Ujarnya, dia t1dak memaklumkan atau membuat 4duan kepada pihak pengurusan perumahan tersebut dengan alasan t1dak tahu bagaimana caranya.

Menerusi perk0ngsiannya di TikT0k, warga maya yang prihatin dengan nasibnya ini turut meluahkan rasa s1mpati.

Dalam pada itu, mereka juga ada menyatakan beberapa cadangan kepada Mekcha berikutan vide0 yang tul4r sehingga meraih hampir 500,000 jumlah tont0nan.

“Saya p0st vide0 dekat TikT0k tu sebab tak ada pengalaman kena macam ni. Saya nak minta pendapat orang lain juga bagaimana nak selesaikan mas4lah cat.

Mekcha merupakan gad1s yang berasal dari Kelantan.

“Saya juga harap p1hak terlibat untuk bertanggungjawab dengan bay4r ganti rug1 semua ker0sakan yang berlaku.

“Saya bersyukur sebab banyak ilmu dapat lepas v1deo tu v1ral. Tak sangka ramai juga yang s1mpati dan sudi tol0ng dengan bagi pendapat macam-macam,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment