“Banyak yang tak betul”- Ada sebab mengapa Asyraf Khalid teguh mempertahankan sifunya walaupun teruk dis1ndir

Usah4wan yang juga anak t1ri penyanyi terken4l Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Asyraf Khalid mended4hkan dia banyak kali mendengar hal t1dak berasas melibatkan Datuk Wira Dr Azizan Osman sepanjang tiga tahun meminta tunjuk ajar.

Bagi Asyraf, Dr Azizan disifatkan sebagai se0rang guru atau ment0r yang banyak memberi ilmu dalam  dunia pern1agaan yang diceburi.

”Biar betul anak Datuk K berguru dengan sc4mmer? Ayat ini adalah yang banyak kali saya dengar sepanjang tiga tahun berguru dengan Dato Wira Dr Azizan Osman (Doc).

”Yes Doc adalah guru dan ment0r saya dalam dunia pern1agaan. Tapi apa yang 0rang cakap pasal Doc, banyak yang tak betul.

”Jadi saya rasa sebagai sal4h se0rang usah4wan yang beliau bimb1ng dan tranf0rmasi, saya perlu perjelaskan perkara ini.

“D0c sebenarnya adalah se0rang jurulatih b1snes yang dah bantu banyak perusahaan kecil & sederhana (PKS) di Malaysia untuk capai ju4lan dalam jut4an ringgit,” tulisnya menerusi satu hantaran di Inst4gram hari ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Asyraf Khalid™ (@asyrafkhalid)

Asyraf antara lain menambah, dia bersama isteri Tya Arifin juga merupakan s4lah seorang ‘Titan Premier’ yang membawa jenama Mutyara.

“B0th saya dan isteri dah belajar dengan Doc selama 3 tahun terakh1r. Alhamdullillah, bus1ness kita juga berjaya untuk gr0w dah sustain dalam keadaan ek0nomi yang mencabar, asbab guidance dari Doc yang sentiasa menyediakan kita untuk hadapi apa-apa s1tuasi.

“Asbab bimb1ngan dari D0c yang sentiasa menyediakan kami untuk hadapi apa-apa situasi, kami dapat jadi seperti yang anda lihat hari ini.

“Antara jenama lain yang Doc b1mbing yang juga merupakan ‘classmates’ saya seperti Sabella, N0ir, PTTI, Faith Fluer, Eskayvie, Andalusia, Hasnuri, Nurraysa dan banyak lagi,” tulisnya lagi.

Asyraf memberitahu, antara pencapaian yang dilihat bel1au sangat ‘p0wer’ untuk PKS adalah Sabella yang berjaya buat ju4lan lebih dari RM100 jut4 untuk 2 tahun berturut-turut & Eskayvie yang sehingga Mei lalu saja dah mencapai lebih dari RM100 jut4.

“Banyak lagi jenama lain atau pengas4s yang sebenarnya asal dari zer0 yang Doc sudah b1mbing sehingga menjadi terken4l malah ada juga b1snes yang dah lama, tapi stuck sebelum transf0rmasi bahkan gr0w apabila belajar bersama Doc.

“Bagi saya b1snes ini memang tak mudah, tapi saya bersyukur Doc sentiasa ada untuk b4ntu capai apa yang saya nak capai. Jujurnya, saya ni adalah se0rang anak murid yang t4k bagus, tapi Doc tak pernah putvs asa dan buat macam-macam pr0ses untuk pastikan saya menjadi 0rang lebih baik malah pem1mpin yang bagus.

“Hasil b1mbingan Doc, saya rasa dunia sudah banyak berubah. Hari ini, hubvngan saya dengan Allah, mak ayah, isteri, anak-anak & 0rang sekeliling adalah jauh lebih baik dari dulu. Pern1agaan kita juga alhamdullillah, semakin dikenali dan dipercayai ramai 0rang,” katanya.

Sehingga kini, p0sting berkenaan sudah pun menerima hampir 500 tanda suka.

Sumber : Media Hiburan

Leave a Comment