“Rugi masa, rugi w4ng”- Ibu bapa t4k puas hati dah beIi tiket 0nline tetap kena beratur sampai 3 jam?

KEBANYAKAN ibu bapa akan memanfaatkan waktu cut1 persek0lahan dengan membawa anak-anak berjalan sama ada ke pusat perang1nan mahupun pulang ke kampung halaman.

Ada juga yang mengambil kesempatan untuk meng1si masa terluang dengan bermain di taman-taman tema di samping mengunjungi z0o dan safari.

Maka t1dak hairanlah apabila kawasan tumpuan pelanc0ng sentiasa ses4k dengan kunjungan 0rang ramai terutama pada mus1m cuti sekolah.

Disebabkan itu, sudah tentulah berlaku beberapa ins1den yang tidak disenangi.

Status yang dibuatnya di halaman Facebook.

St4tus yang dibuatnya di halaman Faceb00k.

Seperti yang dialami Camin Rozlan, dia dan keluarga terp4ksa beratur p4njang walaupun sudah membel1 t1ket masuk secara dalam talian.

Selain meluahkan rasa t1dak puas hat1 di media sos1al, dia turut mempers0alkan kenapa pembel1an secara 0nline perlu beratur di kaunter bagi mendapatkan t1ket.

“B***h punya s1stem… dah bel1 t1ket 0nline pun tak guna, tetap kena beratur dekat kaunter untuk redeem t1ket. Apa punya b*****g s1stem.

“Bel1 0nline kemudian kena beratur sampai dekat dua jam,” luahnya di Faceb0ok.

Difahamkan, dia dan keluarga mengunjungi sal4h sebuah l0kasi tumpuan di Selangor yang terken4l dengan permainan air.

Perk0ngsiannya itu kemudian mendapat perhatian pengguna media sos1al yang lain.

Taman tema antara lokasi tumpuan pada musim cuti persekolahan

Taman tema antara l0kasi tumpuan pada mus1m cuti persek0lahan.

Malah rata-ratanya mengalami s1tuasi yang sama dengan Camin Rozlan.

“Sama pernah kena dulu… dia punya ber4tur sama macam KLCC kalau tinggikan bar1san tu.

“Saya kena masa mus1m wab4k c0vld-19. Bel1 0nline mudah la urusan… rupanya menakung duduk dalam tu. Sekali sahaja la pergi sana.

“Saya pun bel1 t1ket 0nline semalam (Sabtu) untuk tujuh beranak. Bila sampai situ p4njang sangat beratur. Tak ku4sa nak hadap… dua tiga kali pus1ng cari tempat parking, suami cakap t4k payah… akhirnya pergi Waterw0rld i-City dan masa nak masuk pun t4k ramai sangat.

“Advh, terkena hari ini (Ahad). Ingat datang pukvl 10 tak ramai orang. Akhirnya saya pun pergi i-City… Alhamdulillah tak ramai 0rang walaupun tempat main tak banyak tapi b0leh la,” ujar beberapa net1zen.

Warganet turut berkongsi masalah sama yang dihadapi di lokasi tumpuan yang lain.

Warganet turut berk0ngsi mas4lah sama yang dihadapi di l0kasi tumpuan yang lain.

Ada yang menyatakan s1stem pelaksanaan yang digunakan lem4h sehingga menyebabkan perkh1dmatan secara dalam talian bertuk4r kepada kaedah k0nvensi0nal iaitu beratur membel1 t1ket.

Menyusuri ruangan k0mentar di p0sting berkenaan, beberapa l0kasi tumpuan pelanc0ng juga dilihat berdepan dengan situasi sama.

“Sama juga tadi pergi Aqu4r1a KL CC. Dah bel1 t1ket 0nline pun sama kena beratur, jah4nam menunggu, beratur bagai nak g1la akhirnya kena pusing balik beratur ambil n0mb0r giliran. Tunggu turn dua jam nak masuk… masuk pula 0rang penuh, str33ss g1la. Sump4h sekali seumur hidup kali ni saja aku masuk.

Sama Z0o Neg4ra… bel1 t1ket 0nline sampai sana kena beratur juga.

WARGANET

“Sama L0st W0rld T4mbun. Hari ini (Ahad) ramai yang mak1 h4mun dah b0leh 0nline tetap kena beratur juga… hampir tiga jam baru dapat tebvs t1ket. Ada yang sampai kaunter tiba-tiba tak b0leh imbas.

“Sama Z0o Neg4ra… beli tiket 0nline sampai sana kena beratur juga,” ujar warganet yang menghadapi situasi sama di l0kasi berbeza.

Status yang dibuatnya di halaman Facebook.

St4tus yang dibuatnya di halaman Faceb00k.

Selain menyifatkan ia sebagai membaz1r masa, beberapa individu juga menyatakan ia turut membaz1rkan wang kerana mereka t1dak berpeluang masuk sedangkan t1ket sudah dibel1 secara dalam talian.

Mana t1daknya, siapa yang sanggup beratur lebih dari dua jam hanya untuk menebus t1ket yang telah dibel1 secara 0nline.

Dalam pada itu, ada yang menyarankan supaya ibu bapa merancang percutian dengan sebaiknya dan mengel4kkan waktu cuti umum seperti sekarang.

“Aqu4ria KL CC memang tak sesuai datang semasa cut1 umum dan hujung minggu. Memang teng0k orang daripada ikan… ses4k lem4s dalam tu, dah pernah kena jadi selepas ni memang t4k nak datang pada waktu cuti… tak puas teng0k ikan,” tambahnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment