Ini bukan kaedah raw4tan yang dibenarkan, mungkin menyerupai wajah sese0rang- Ustaz Kazim

PETALING JAYA – Pendakwah beb4s, Datuk Mohd. Kazim Elias atau lebih diken4li sebagai Ustaz Kazim mem0hon agar trend menyeb4rkan lakaran lukisan ‘peny1h1r’ segera dihent1kan.

Ustaz Kazim menerusi hantaran terbarunya di Faceb00k sebentar tadi memaklumkan beliau telah menerima banyak kiriman mesej daripada pengguna TikT0k yang berk0ngsi lakaran lukisan seseorang yang dikatakan adalah milik individu yang melakukan s1h1r.

“Saya dapat banyak kir1man daripada TikT0k lakaran lukisan k0nonnya orang yang melakukan s1h1r.

“Saya berlepas diri daripada perkara-perkara sebegini,” katanya.

Sementara itu, beliau turut menegur kepada mana-mana indiv1du yang terlibat agar t1dak sewenang-wenangnya berk0ngsi lakaran seperti itu kerana ia mungkin menyerupai wajah sese0rang.

“Jangan men1mbulkan tanggapan tudvhan kepada sesiapa pun dan perkara begini bukan daripada kaedah peraw4tan yang dibenarkan.

“Saya berharap pemilik akaun berkenaan memad4mkan gambar-gambar ini dan ianya t1ada faedah sama sekali,” jelasnya.

Antara lakaran lukisan wajah ‘peny1h1r’ yang dikirimkan kepada Ustaz Kazim oleh pengguna media sos1al.

Sebelum ini, Ustaz Kazim telah mended4hkan keadaan dirinya yang dipercayai terkena s1h1r dan mengatakan seramai enam individu telah tampil bersemuka dengannya untuk meminta m4af kerana meny1h1r dirinya.

Susulan itu, tular vide0 TikTok @official_neop4wangdiraja dimana dia membuat pended4han berkenaan orang yang meny1h1r Ustaz Kazim. Menerusi vide0 tersebut, dia telah melukis 4 individu berbeza yang meny1h1r Ustaz Kazim dengan,

Sos0k yang pertama ialah se0rang wanita bertudung dan didamp1ngi oleh m4khluk berupa h4ntu poc0ng bermata hijau, manakala sos0k kedua ialah se0rang lelaki berkopiah menggunakan barang s1hir seperti rambut, jarum dan tisu pelvh m4ngsa.

Bagi sos0k ketiga pula ialah se0rang dukvn dari Ind0nesia dimana mempunyai lemb4ga hitam sebagai lemb4ga suruhannya dan sos0k keempat ialah seorang dukvn asli yang menggunakan katak dan j1n harimau bel4annya.

Menurut lelaki tersebut, dia t1dak mengenali individu-individu yang dilukisnya dan tidak bern1at untuk menvduh mana-mana pihak. Tambahnya, lakaran yang dik0ngsikan adalah sebuah lakaran gha1b yang terhasil daripada gerak yang M4ha Kuasa.

Perk0ngsian tersebut telah meraih perhatian 0rang ramai dan rata-rata netizen berasa terkejvt dengan perk0ngsian tersebut. Malah, ada juga segel1ntir netizen mempers0alkan kebenaran pada luk1san tersebut.

Akan tetapi, ada juga net1zen mengatakan bahawa cara perub4tan seseorang itu berbeza dan mungkin lelaki itu memang memang bleh melihat benda ‘gha1b’ tersebut.

Tidak hanya itu, segel1ntir netizen juga mend0akan agar kes1hatan Ustaz Kazim kembali pulih dan kesemua s1hir berjaya dibu4ng. Di akhir vide0, lelaki tersebut menasihati 0rang ramai agar sentiasa berw4spada dengan sesiapapun.

0rang jumpa gambar saya di tempat raw4tan b0m0h Tha1land” Ustaz Kazim ded4h ada orang kata dia mungkin terkena s1h1r ‘puru k4tak’

Penyak1t m1steri yang dialami oleh Datuk Mohd Kazim Elias atau lebih mesra dipanggil Ustaz Kazim Elias (UKE) seperti yang dided4hkan beliau sebelum ini, telah mengundang rasa s1mpati ramai.

Berdasarkan perk0ngsian vide0 terbaru di Faceb00k, Ustaz Kazim berkata, beliau kini sedang dalam usaha mencari individu di Tha1land yang menjadi ‘punca’ kepada keadaan yang dialaminya itu.

”Sahabat saya dari Tha1land dah sampai dua hari lepas, jadi kita nak cari 0rang di Tha1land yang disebut berkali-kali yang 0rang jumpa gambar saya di tempat raw4tan dia,” katanya.

Beliau turut memberitahu bahawa beliau sanggup membay4r berapa yang diminta demi kembali menjadi s1hat semula.

”Nak pujuk dia supaya bu4ngkan s1h1r dia supaya dengan izin Allah tak ada s1h1r lagi, berapa ribu nak pun kita bay4r lah pada b0moh tadi untuk tar1k balik apa yang dia buat,” katanya.

Kesan daripada kena s1hir, Ustaz Kazim mend4kwa bahawa luk4 muncul di bahagian wajah dan badannya selain wajahnya turut menjadi h1tam dan tangan serta kaki turut mengecil.

”Dekat muka dah jadi h1tam, kaki saya mengecil tangan saya pun mengecil, yang besar hanya perut sahaja sebab tu ramai 0rang kata (Ustaz Kazim) kena s1hir puru katak,” katanya.

”Jadi, kena s1h1r daripada katak macam tuan-tuan teng0k katak tu macam tu lah kaki katak jadi kecil, tangan katak kecil yang besar hanyalah perut, itulah saya,” katanya.

Tambah beliau, d4rah juga keluar di bahagian tubuhnya akibat penyak1t tersebut.

”Dia jadi lu4a ikut suka, duduk saja-saja dia keluar dar4h melel3h, dar4h satu badan,” katanya.

Sementara itu, beliau turut menjelaskan mengenai 1su gambar yang dimuat naik sebelum ini di mana telah mencetuskan k0ntr0versi ramai.

Gambar tersebut dikatakan sekadar kesan makeup 0leh juru s0lek dan bukan penyak1t seperti yang did4kwa 0leh beliau.

”Takkan saya nak tunjuk benda 4urat saya dalam Faceb00k, benda tu a1b pada saya, kebetulan (juru s0lek) buat pada lengan saya (untuk f1lem) jadi saya masukkan,” katanya.

Jelas beliau, kesan daripada penyak1t tersebut muncul pada bahagian perut dan peh4 yang tidak boleh dided4hkan kepada umum.

”Takkan saya nak tunjuk keadaan di pervt saya, di peh4 saya, hanya 0rang yang dekat sahaja yang tahu, anak-anak dan isteri.

”Ini bukan benda t1pu cuma saya s0rok pada 0rang, benda yang tak b0leh dis0rok di muka jadi di muka ini penuh dengan f0undation,” katanya.

Terdahulu, Ustaz Kazim meng4kui dirinya kini sedang dalam pr0ses mendapatkan raw4tan terbaik bagi mengub4ti masalah kes1hatan yang dialaminya ketika ini.

Sumber: vocket | SK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin t1dak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-k0men yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini. Pihak adm1n juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment