Lelaki kahwini kambing buat perm0h0nan maaf terbuka, ded4h sebab buat sampai macam tu

JAKARTA – Se0rang lelaki di  Gresik, Jawa Timur menjadi tul4r di media sos1al kerana did4kwa berkahwin dengan seek0r kambing, lap0r laman berita Detik semalam.

Vide0 di akhir artikel ini.

Berdasarkan vide0 ‘perkahwinan’ yang dimuat naik di saluran Y0uTube, sekumpulan penduduk berpakaian mengikut ad4t Jawa hadir pada  upacara perkahwinan antara Saiful Arif, 44, dengan seek0r kambing bet1na.

Sumber : Youtube

Kambing itu turut diberi nama  Sri Rahayu bin Bejo.

Saiful Arif kemudian didengari mengucapkan ‘ak4d nikah’ yang turut menyebut jumlah mas kahwin sebanyak 22,000 rupiah (RM6.69).

“Saya terima n1kahnya, Sri Rahayu Bejo dengan mas kahwin sebanyak 22,000 rup1ah,” kata Arif dalam vide0 tersebut.

Namun, selepas ia mendapat pelbagai kec4man dan reaksi daripada masyarakat setempat akhirnya pemilik vide0 tampil menjelaskan perkara sebenar yang berlaku dan ia bukan seperti yang dis4ngka.

Dia meng4kui vide0 tersebut bertujuan untuk menghiburkan masyarakat semata-mata dan t1dak bermaksud untuk menyentvh sens1tiv1ti mana-mana agama.

“Ia sekadar kandungan media sos1al, bukan berniat untuk meny1nggung ag4ma” kata Arif.

Sementara itu pem1lik rumah rehat Ki Ageng, Nur Hudi Didin Arianto mengatakan, perkara itu sememangnya sudah dir4ncang dan sudah dimaklumkan kepada tetamu yang hadir bahawa pern1kahan itu hanya untuk kandungan di Y0uTube dan TikT0k

Acara itu disaks1kan 0leh penduduk kampung, penghulu serta beberapa pemimpin setempat.

Vide0 itu menjadi tul4r sehingga akhirnya membuatkan Saiful Arif tampil membuat perm0h0nan maaf secara terbuka.

Sumber : Youtube

Menurut laman berita Tribunnews, lelaki itu meng4kui vide0 tersebut hanya lak0nan semata-mata dan  dihasilkan untuk kandungan media sos1al dan bertujuan ditul4rkan.

Tambah penghasil k4ndungan Y0uTube dan TikT0k itu, dia tidak bermaksud untuk meny1nggung perasaan mana-mana pihak dan hanya bertujuan untuk hiburan semata-mata.

Tonton video :

Dia juga menghasilkan vide0 itu untuk meningkatkan  bilangan ‘like’ dan paparan halaman yang tinggi. – Agens1

Sumber : Utusan Kosmo 

Leave a Comment