Tak sangka langsung nak kena t1pu macam ni, pengantin hanya mampu meratapi kesed1han tanpa mampu berbuat apa2

Zaman yang serba m0den ini, ramai pas4ngan pengantin yang memilih untuk menggunakan perkh1dmatan katering berbanding berg0tong-r0yong bersama ahli keluarga dan penduduk kampung menyediakan juadah untuk majlis perkahwinan.

Penggunaan kh1dmat katering secara t1dak langsung dapat meringankan beb4n pihak keluarga pengantin malah dapat menj1matkan masa.

Vide0 di akhir artikel ini.

Namun, lain pula yang terjadi kepada satu pas4ngan pengantin ini apabila pihak katering did4kwa men1pu mereka dengan mengurangkan juml4h makanan seperti mana yang telah dipersetujui.

‘Hari paling palit’

Menerusi luahan se0rang wanita dikenali sebagai Nurul Norafiza di laman TikT0k, tampil menceritakan satu m1mpi burvk yang menimpa mereka sekeluarga berikutan pihak katering dipercayai men1pu mereka.

Hari kebahagiaan bertukar kesed1han. Tr4gedi paling sed1h untuk saya dan family saya.

D4kwa wanita ini, kejadian tersebut berlaku pada Sabtu yang lalu (4/6/2022) apabila tempahan makanan bagi menjamu 700 tetamu yang hadir t1dak dapat disediakan 0leh pihak katering. Lebih menyak1tkan hat1, makanan yang dihantar hanya mampu dihidangkan kepada 50 orang sahaja.

Tak expect b0leh jadi, bila jadi depan mata menang1s tak berhent1. Sem0ga Allah membal4s di sana

0rder 700 pax yang sampai kurang 50 pax.

Kecew4 dengan tindakan katering, pengantin wanita t1dak dapat menahan kesed1han sebelum ditenangkan oleh beberapa individu yang berada di tempat kejadian.

Ketika artikel ini ditulis, rata-rata net1zen turut bers1mpati dengan nasib yang menimpa wanita ini dan meminta supaya dia melap0rkan kepada pihak berku4sa.

S4yu hati, majlis h4ncur huru-h4ra disebabkan bridal yang macam h4nat.

Vide0 penuh:

Sumber: Nurul Norafiza

Sumber : Oh Bulan

Leave a Comment