Berat dit0mah berpanjangan, Dr Azra, bakal isteri kepada Azri Iskandar tampil cerita perkara sebenar

Selepas pelbagai spekvlasi timbul mengenai kemelvt rumah tangga pelak0n, Azri Iskandar dan Ellie Suriaty, kali ini kekasih baru pelak0n itu pula tampil memberikan resp0ns mengenai kr1tikan dan f1tnah yang dilemp4rkan terhadapnya.

Azra Diera Abdul Hamid, 42, ti1ak menyangka menerima f1tnah dan t0hmahan yang dilemp4rkan sehingga ada yang melabelnya sebagai 0rang ketiga dan menurutnya, ia tidak tepat sama sekali.

Memetik lap0ran, Azra menyifatkan dia bukanlah penyebab kepada percerra1an pasangan pelak0n itu kerana dia hanya mengenali Azri pada 29 Mei lalu atas urusan kerja bagi sebuah pr0jek drama sahaja.

Saya cuma mengenali Azri pada 29 Mei lalu atas urusan kerja sebuah pr0jek drama. Sebelum ini, saya cuma letak nama di dalam pr0posal dan skrip yang saya tulis sahaja itu pun atas cadangan pr0duser.

“Waktu itu, saya tengah bvsy siapkan prop0sal untuk pihak RTM. Saya kena pastikan semua pelak0n yang dipilih sesuai dengan watak yang saya tulis,” katanya.

Malah, kes1bukannya terhadap kerja melibatkan kerja belakang tabir menyebabkan dia t1dak mengetahui langsung mengenai k3s percerraian Azri.

Sehinggalah pada 29 Mei lalu ketika beliau perlu berjumpa dan berbincang berkenaan watak yang perlu dibawakan dan 1su skrip.

“Perbincangan kami juga langsung t1dak menyentuh tentang hal-hal per1badi. Cel4h mana pula, saya ini jadi orang ket1ga?,” jelasnya.

Azri Iskandar minta wanita meng4ku dilamar jangan per4san, hanya minta tol0ng ‘drive’ balik kampung ziarah kubvr ibu

SUSULAN peng4kuan seorang wanita dikenali sebagai ‘F’ mend4kwa hatinya dipermainkan, pelak0n Azri Iskandar tampil menepis tudvhan tersebut.

Kata duda berusia 54 tahun itu, dia t1dak pernah bercinta dengan mana-mana perempuan selepas bercerrai dengan Ellie Suriaty dan apa yang did4kwa wanita itu tidak benar sama sekali.

“Itu fitn4h. Saya tidak cintakan 0rang lain pun. Dulu dengan Ellie, dia tak nak saya, saya lep4skan.

“Then wanita pertama lepas bercerrai adalah Azra la. Dia la saya punya kekasih dan saya ingin memper1sterikan dia secara sah.

“Saya tak ada perempuan lain. Bila pula saya ada perempuan lain, lepas 1tu, kahwin pula dengan orang lain. Jah4tnya Azri Iskandar,” ujarnya kepada mStar ketika dihubungi.

Anak b4ntah Azri Iskandar terbvru-bvru nak kahwin lagi, m1nta Dr Azra fikir semula n1at nikahi bapa

Ujar Azrel, 18, juga terkejvt dengan peng4kuan wanita dikenali sebagai ‘F’ yang mend4kwa pernah pulang ke kampung bersama bapanya.

“Dalam temp0h 18 tahun ni rasanya saya t4k tertinggal banyak sangat benda untuk tak tahu apa yang berlaku di sebalik perkahw1nan mereka.

“Saya terkejvt sebab masa ayah balik kampung hari tu dia kata balik se0rang sahaja, tiba-tiba keluar berita macam ini.

“Pertama kenapa perlu t1pu? Kedua benda ni terlalu tiba-tiba. sebagai anak saya faham tapi ada rasa kecew4 dengan tindakan ayah,” katanya ketika dihubungi mStar pada Jumaat.

Azra bukan punca kami bercerr4i – Azri Iskandar

Menyifatkan segala yang berlaku ketentvan Tuhan, pertemuan Azri Iskandar, 54, dengan penulis, Azra Diera Abdul Hamid yang did4kwa pelak0n itu terjadi selepas 12 hari dia bercerrai dengan bek4s isteri, Ellie Suriaty, bulan lalu, membuka lembaran baharu.

Biarpun dikec4m dek belum cukup sebulan berp1sah dengan Ellie, namun, sudah mula mencari pengganti, Azri t1dak dapat menep1s aura Azra dengan keb0lehannya bermain mata pena dan kejelitaan wanita berusia 43 tahun itu.

Terp1kat dengan segala yang dimiliki Azra, Azri t1dak menunggu lama untuk melamarnya sebagai suri hidup.

Peminat yang terkejvt dengan keputusan Azri untuk berkahwin, tertanya-tanya apa yang mendor0ng aktor ini bernikah sekali lagi, t1dak kurang membuat spekvlasi kon0n Azra punca runtvhnya mahligai dibina dengan Ellie hampir dua dekad.

“Saya jumpa Azra 12 hari selepas bercerrai dengan Ellie. Azra adalah penulis skrip untuk drama yang saya lak0nkan. Jadi, dakw4an saya ada perempuan lain tidak benar.

“Bukan Azra punca perp1sahan kami… Saya dan Ellie bercerrai pada 17 Mei lalu. Saya jumpa Azra pada 29 Mei.

“Bagi saya keputusan untuk bern1kah semula bukanlah terbvru-bvru. Usia saya bukan lagi muda, begitu juga Azra.

“Tidak sesuai kami berc1nta seperti lagak orang muda. Selain itu, kami ingin mengel4k maks1at jika bercinta atau bertunang lama-lama,” dakwanya kepada BH Online.

Justeru, Azri yang bak4l bertemu keluarga Azra di Perlis, dua minggu lagi berharap spekvlasi kon0n Azra jadi punca percerraiannya dengan Ellie tidak menjejaskan hubvngannya dengan keluarga bakal isteri.

Ditanya apa keistimewaan dimil1ki Azra sehingga dia nekad berkahwin dengan wanita itu, Azri menganggap semuanya ketentvan Allah.

Azri bagaimanapun meng4ku suka wanita yang pandai menul1s dan terpikat dengan kecantikan Azra.

“Azra terlalu istimewa. Saya ‘ca1r’ kerana dia pandai menul1s dan cantik. Lagipun, Azra percayakan saya. Dia cakap kalau saya ser1us dengan perhubvngan kami, dia minta saya berjumpa 0rang tuanya.

“Jadi, saya penuhi permintaannya. Kebetulan bapanya ingin berken4lan dengan saya. Sebaik ada waktu berikutan saya sedang ‘sh00ting’, saya akan ke Perlis untuk mengunjungi keluarga Azra,” katanya.

Selepas pertemuan itu, Azri merancang menghantar ibu saudaranya untuk mem1nang Azra.

“Kami t1dak mahu tunggu lama, kalau b0leh saya ingin bernikah dahulu. Seminggu dua selepas itu barulah saya merancang mengadakan majlis persandingan,” katanya.

Ditanya bagaimana penerimaan anak-anak, Azri berkata, mereka merestui perhvbungannya kerana melihat dia gembira.

Azri juga tidak mempedul1kan kata-kata net1zen dengan keputusannya berkahwin.

Tambah Azri, rata-rata yang t1dak menyok0ngnya adalah g0longan muda terutama pelajar sek0lah. Namun, kel0mpok berusia t1dak menunjukkan reaksi negat1f.

“Terpulanglah orang hendak kata apa sahaja. Ada yang kata saya ingin memperma1nkan Azra dan begitu juga sebaliknya. Sebenarnya, t1dak terlintas langsung s0al itu,” katanya.

Azri berkahwin dengan Ellie selama 19 tahun sebelum membuat keputusan membawa h4luan masing-masing.

Pas4ngan itu dikurniakan dua cahaya mata iaitu Azrell Omar, 17, dan Nur Azreen, 13.

Sebelum men1kahi Ellie, Azri mempunyai tiga anak iaitu Muhammad Afiq Iskandar, 31; Farah Qistana, 29; dan Nur Anis Mastura, 27, melalui perkahw1nan pertama.

Kredit : MSTAR

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment