“Sikit lagi nak kant0i dengan Datuk Ameer”- Terkejut dengan “pr4nk” hari jadi, rupanya ada ‘moment2’ indah yang terakam

SIAPA t1dak kenal b0s pasar raya besar Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin kerana keper1badiannya yang begitu sp0rting dan merendah diri.

Malah perwatakannya yang selamba dan lucu setiap kal1 beraksi dalam vide0-vide0 yang dimuat naik di akaun media sos1al pasar raya itu mencuit hati pelbagai lap1san masyarakat.

Namun, s1apa sangka Pengarah Urusan Mydin Mohamed H0ldings Berhad (Mydin) itu t1dak terlepas daripada terkena ‘pr4nk’ sempena hari ulang tahun kelah1rannya baru-baru ini.

Selain staf Mydin, antara yang turut berpakat untuk melakukan pr4nk tersebut merupakan isteri beliau sendiri, Datin Dr Siti Hawa Mohd.

Menerusi rakaman vide0 yang dimuat naik di laman Inst4gram Mydin Malaysia, Ameer dan isterinya yang juga Pengarah Mydin menaiki kereta yang dipandu oleh se0rang pemandu bagi menghadiri satu majlis di Mydin Subang Jaya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MYDIN Malaysia (@mydinmalaysia)

Ketika dalam perjalanan, kereta yang dinaikinya secara tiba-tiba mengalami mas4lah dan pekerja berpura-pura memaklumkan bahawa kenderaan yang dipandu terdapat ker0sakan.

Jerk1ng lah datuk, rasa macam menyent4p-nyent4p tu kan,” kata pekerjanya.

“Lepas Datin balik nant1kan, jangan pakai,” ujar Ameer yang dilihat begitu b1mbang dengan kereta yang dinaiki mereka.

Tidak lama kemudian, pekerjanya memberitahu bahawa kereta tersebut mengalami ker0sakan dan t1dak dapat meneruskan perjalanan.

Tiada pilihan lain, Ameer dan isteri perlu menaiki l0ri untuk segera ke destinasi.

prank bos mydin 3

Isteri dan pekerja bersepakat membuat kejvtan untuk Ameer.

Berada di tempat duduk hadapan bersama isteri, Ameer kelihatan selesa menaiki l0ri, malah sempat berbual dengan pemandu dalam perjalanan.

Lebih melucukan, Ameer semp4t menegur tentang kewujudan kamera yang dipasang dekat dashb0ard tanpa menyedari dirinya sebenarnya sedang dirakamkan.

“Ni kamera untuk apa?” s0al Ameer sebelum dimaklumkan bahawa kegunaannya untuk s1stem GPS dan rakaman ketika berurusan dengan pel4nggan.

Belum sempat ‘dis0al s1asat’ berhubung 1su kamera, Ameer dan isteri ke destinasi sebelum akhirnya dia menyedari semuanya dirancang untuk sambutan hari jadinya ke-66.

prank bos mydin 4

Ameer (tengah) mem0tong kek hari jadi.

Sebaik keluar dari l0ri, Ameer dan isteri disambut meriah dengan tarian singa sebelum memasuki majlis untuk acara memot0ng kek hari jadi, yang turut disertai ramai hadirin.

“Ia adalah kejvtan. Saya tahu kereta memang bermas4lah sebelum ini, tapi tak terfikir kena ‘g4me’ begitu baik dengan pemandu saya.

Benar-benar satu kejvtan. Beri tepukan kepada semua yang menjayakan kejvtan ini.

DATUK AMEER ALI MYDIN

“Kemudian nasib baik ada l0ri. Macam mana kamera ada dalam l0ri. Saya fikir kita latih pemandu l0ri terlalu bagus pandai ‘t1pu’ (pr4nk). Dia cakap pel4nggan yang duduk dalam tu nak tahu siapa… t4kut kalau ada apa-apa mas4lah.

“Benar-benar satu kejvtan. Beri tepukan kepada semua yang menjayakan kejvtan ini,” katanya ketika berucap pada majlis berkenaan.

prank bos mydin 1

Antara k0men-k0men netizen.

Rata-rata turut terhibur dengan pr4nk tersebut dan mengucapkan selamat hari ulang tahun kepada Ameer.

“Sikit lagi nak kant0i part kamera tu aduhai. Datuk Ameer dah nampak tu.”

“Kelakar lah staf l0ri tu nak c0verline. Dan Datin sangat g0rgeous dan sp0rting.”

“Happy birthday Datuk. M0ga Allah bagi kes1hatan yang baik. Gentleman bila teng0k tol0ng isteri naik l0ri tu,” demikian antara k0men-k0men netizen.

Sumber : mStar

Leave a Comment