“Sampai Naib Canselor Bangga”- Aksi sp0ntan se0rang pelajar dipentas k0nv0kesyen raih pujian warganet

Kebanyakan un1versiti akan adakan majl1s graduasi setiap dua kali setahun, tahun ini kita b0leh lihat banyak universiti tempatan sudah mula adakan majlis tanpa S0P yang ketat, malah ramai juga graduan yang telah tam4t pengajian pada tahun 2020 dan hanya bergraduasi tahun ini.

Majlis graduasi ini am4t bermakna buat sese0rang pelajar itu di mana ia menandakan kejayaan selepas bertungkus-lumus untuk mendapatkan segulung ijazah.

Disebabkan itu, ramai gr4duan yang ingin memahat mem0ri itu dengan merek0dkan gambar mereka atau mengadakan sesi phot0shoot sebelum dan selepas hari konv0kesyen. Bagaimanapun, lain pula ceritanya dengan se0rang graduan ini…

“Bers1lat atas pentas tu!”

Se0rang graduan telah melakukan sesuatu yang lu4r dari jangkaan apabila dia memberanikan diri untuk ‘membuka silat’ ketika mengambil skr0l pada hari k0nvokesyen.

Difahamkan, vide0 tersebut diambil pada majlis konv0kesyen Universiti Selangor (UNISEL) yang diadakan di Kampus Bestari Jaya hujung m1nggu lepas.

Vide0 pendek yang dimuat naik 0leh pengguna TikT0k @swimiss.academy itu mendapat resp0n yang p0sitif dari net1zen dan ramai yang memuj1 keberanian graduan tersebut.

Lebih menarik lagi, dalam vide0 tersebut kelihatan pemberi 1jazah yang merupakan Naib Cansel0r UNISEL itu juga memberikan skr0l dengan begitu bangga, siap junjung lagi!

Terima kasih dik sebab memelihara ad4t dan budaya negara! Tahniah!

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment