‘Disu4p’ Chef p0pular Salt Bae, [VIDEO] Aeril Zafrel ‘rileks’ Dpt Bill 10ribu siap bersel0r0h lagi

Semenjak dua menjak 1ni memang ramai sungguh rakyat Malaysia terbang ke L0ndon untuk bercuti. Mungkin h4rga t1ket kapal terbang yang ditawarkan murah.

Lagipun pertengahan tahun memang best pergi ke L0ndon kerana ju4lan murah yang sedang berlangsung di sana. Memang sakan la sh0pping.

Terbaru, Wawa Zainal, Aeril Zafrel  juga turut ke sana. Sambil bercut1, sambil merka berdua sempat berkunjung ke sal4h sebuah rest0ran yang terken4l di Kota London milik Salt Bae.

Chef selebr1ti, Nusret Gökçe atau lebih dikenali sebagai Salt Bae telah membuka cawangan terbaru rest0ran mewah miliknya, Nusr-Et Steakhouse di k0ta London bulan lalu.

Seperti biasa, rest0ran tersebut dikunjungi oleh ramai selebr1ti dan penduduk kota London

Dilayan cef terken4l Salt Bae, Aeril Zafrel habiskan RM10,000 makan stik mew4h

Akt0r dan usahawan, Aeril Zafrel menjadi tumpuan net1zen selepas menikm4ti hidangan stik di rest9ran mewah milik tukang masak terkenal iaitu Salt Bae sempena percutiannya di L0ndon, United Kingdom ketika ini.

Lebih menarik perhatian ramai apabila makanan yang dinikm4ti bersama isteri Wawa Zainal dan beberapa rakan lain seperti pas4ngan, selebr1ti Raf Yaakob dan Mawar Rashid mencecah sehingga RM10,065.

Menerusi satu vide0 dimuat naik di laman Instagram, Aeril atau nama lengkapnya Suhairil Sunari dilihat sedang menyaks1kan ‘pertunjukan’ tukang masak dari Turki itu dalam menyediakan menu daging ist1mewa

Aksi tabur garam dan suapan dari Salt Bae sendiri buat Aeril kelihatan puas ketika menikm4ti daging tersebut

“Itulah, lepas ni kalau nak makan kena teng0k h4rga dulu,” sel0roh pelakon berusia 34 tahun itu se0lah-olah ‘menyes4l’ dengan harga hidangan tersebut.

Vide0 berdurasi 45 saat berkenaan turut memaparkan dia ‘disu4p’ 0leh Salt Bae atau nama sebenarnya Nusret Gökçe selain berpeluang untuk merak4m gambar kenangan bersama tukang masak pr0fesional itu.

Pada penghujung vide0, pelak0n drama Tercipta Satu Ikatan itu hanya mampu mengangguk-angguk kepalanya selepas menerima res1t sebelum mengira jumlah h4rga makanan dalam Ringgit Malaysia.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata net1zen memberikan pelbagai reaksi mengenai h4rga hidangan terbabit yang disamakan dengan makanan gol0ngan kayangan.

Bagaimanapun, segel1ntir individu menganggap h4rga itu adalah berbal0i dengan kelazatan dan tahap p0pulariti rest0ran berkenaan apatah lagi dihidang sendiri oleh Salt Bae.

Makan untuk setahun.. macam du1t hantaran

Berbal0i la tu, makan kat luar negara

Pel4nggan ‘Terkejvt’ Kena Bay4r RM210,000 Selepas Makan Di Rest0ran Salt Bae

Sebelum ini rest0ran tersebut dikunjungi 0leh ramai selebr1ti dan penduduk kota London yang mahu mencuba menu khas yang ditawarkan di sini antaranya dag1ng steak bersalut emas.

Namun tul4r di laman Reddit apabila se0rang ahli berk0ngsikan res1t makanan yang perlu dib4yar oleh seorang pel4nggan di situ. Berdasarkan res1t itu, pelanggan terbabit perlu memb4yar 37,023 GBP (~RM210,000) selepas makan di rest0ran berkenaan.

Perk0ngsian itu mengundang pelbagai reaksi daripada penduduk L0ndon. Ada yang mend4kwa h4rga makanan di restoran berkenaan m4hal dan ada yang kata ia sebenarnya ‘h4rga yang berpatutan’.

Jika dilihat pada res1t berkenaan, sekitar 20,000 GBP (~RM113,000) dibel4njakan untuk minuman ar4k dan selebihnya untuk makanan. Jika pel4nggan ini tidak memesan ar4k, h4rga makanan yang perlu dib4yar adalah sekitar 1,560 GBP sahaja sebelum cuka1 perkhidmatan.

Namun, h4rga hidangan side dishes pastri Baklava di sini memang sangat mah4l dan jumlah Baklava yang diambil oleh pel4nggan ini juga banyak. Menu signature Nusr-Et, Golden Tomahawk diju4l pada h4rga 860 GBP, h4rga yang ‘munasabah’ bagi sebuah rest0ran mewah di London.

Ada juga yang berpendapat pel4nggan itu tiada mas4lah untuk memb4yar dan sengaja menunjuk-nunjuk res1t berkenaan di media sos1al. Secara tidak langsung, ia memberi publ1siti kepada rest0ran Nust-Et yang baru dibuka.

United Kingdom merupakan antara negara yang sudah menerima kemasukan pelanc0ng dari Malaysia tanpa perlu kuar4ntin. Jadi, jika anda du1t p0ket lebih, mungkin boleh singgah dan makan steak di sini.

Apa kata anda? K0ngsikan bersama kami

kredit:omm,ig aeiril

Sumber  Trending sangat

Leave a Comment